Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- میزان مشارکت شهروندان سیاه پوست از سطح مشابه در انتخابات سال 2016 فراتر رفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که رای گیری اولیه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیای آمریکا بعد از چند هفته در روز جمعه به پایان رسید، میزان مشارکت شهروندان سیاه پوست در این ایالت از سطح مشابه در انتخابات سال 2016 فراتر رفت و به یک میلیون نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخابات چهار سال پیش، میزان آرای شهروندان سیاه پوست در این ایالت  712 هزار رای بود.
تا ساعت 5 صبح به وقت محلی روز جمعه بیش از 8 میلیون و 300 هزار نفر در این ایالت رای داده بودند، حال آن که رقم مشابه در انتخابات ریاست جمهوری قبلی 1 میلیون و 400 هزار نفر بود.
در منطقه سواینسبورو در این ایالت، اداره ثبت آرای انتخابات تنها محل رای گیری بود و ورود افراد را به پنج نفر در هر نوبت محدود کرده بود. روز جمعه مقابل این اداره صفی از افراد برای رای دادن تشکیل شده بود.
یک سیاهپوست 28 ساله به نام جک واشنگتن گفت: رای ما موجب می‌شود نسل‌های آینده به رفتاری در خور خودشان دست یابند. وی گفت: خانواده اش، وی را به دادن رای تشویق کرده است.
عمر سیسی، سیاه پوست 41 ساله نیز که دختر 4 ساله خود، آریا را به محل رای گیری آورده بود گفت: نخستین بار است رای می‌دهد. وی افزود: می‌خواهد برای دخترش الگویی از مقاومت و مبارزه با رای دادن برای تغییر شرایط ترسیم کند.
وی پیشتر به عنوان مامور آتش نشانی وزارت دفاع آمریکا در عراق فعالیت کرده بود. رشاد منیر دیگر سیاه پوست آمریکایی بود که روز جمعه در ساوت فالتون رای داد. وی که یک موسیقی دان است، گفت: با رای دادن به دنبال کشوری عادلانه‌تر و فراگیرتر است. وی ادامه داد: فعال بودن صرفا به معنای اعتراض کردن نیست، بلکه باید همه حقوق مدنی از جمله حق رای دادن را آزمود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میزان مشارکت سیاه پوست رای دادن روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد