Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد به منظور تداوم درمان در محل روستای انزاب تجهیز کامل شده و در نیمه دوم آبان ماه افتتاح می شود.

به گزارش برنا،بهروز ندایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: ساختمان و سالن های نگهداری، درمان و سالن آموزش با همکاری و هماهنگی دستگاه های متولی کاملا تجهیز شده که با حضور مسوولان کشوری و استانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در محوطه این کمپ کارگاه های آموزشی، سالن های ورزشی نیز تدارک دیده شده است، افزود: قبل از اقدام به راه اندازی این مجموعه مدرن آمار های مختلفی از دستگاه های متعدد احصا شد و با برگزاری جلسات متعدد در دانشگاه محقق اردبیلی ، آسیب های اجتماعی و بزهکاری ها اولویت بندی شده که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اکثر بزهکاری ها به مواد مخدر و اعتیاد ارتباط دارد.

ندایی افزود: بیش از ۸۰درصد از سارقان دستگیر شده به مواد مخدر اعتیاد داشته اند و حتی در حین مرخصی به سرقت دست می زنند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: دفاتر تسهیل گر در حاشیه شهر راه اندازی شده که با ترسیم نقشه راه در شناسایی افراد و خانواده ها اقدام کرده و نتیجه تحقیقات با نگاه کارشناسی آنالیز می شود.

وی با اشاره به اینکه باید معضلات و آسیب های اجتماعی از ریشه حل شود گفت: متاسفانه بیشتر معضلات ریشه در مواد مخدر و اعتیاد دارد که بصورت عملیاتی به این موضوع نیز ورود کرده ایم. 

این مسوول از فرماندار اردبیل خواست ضمن مدیریت و سرکشی به دفاتر تسهیل گر از آخرین وضعیت این دفاتر در رابطه با عملکرد آنها اطلاع کسب کند.

او با اشاره به اینکه تا بحال نتیجه خوبی از مراکز ترک اعتیاد حاصل نشده است، گفت: هزینه زیادی برای ترک اعتیاد افراد معتاد صرف می شود اما بعد از ترخیص باید فکری برای نگهداری و اشتغال این افراد کرده باشیم. 

ندایی ضمن تقدیر از نیروی انتظامی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان هایی که بطور مستقیم در پیشگیری از اعتیاد دخیل هستند، افزود: مساله شناسایی و درمان افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و نجات یک فرد در واقع نجات یک جامعه است.

معاون استاندار اردبیل همچنین از افتتاح مرکز باز آفرینی بخش بانوان در زرناس خبر داد و افزود: این مجموعه هم برای بخش زنان تجهیز شده که امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها متولی در توقف معضل اعتیاد گام های موثری برداریم.

در این جلسه دادستان اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مخدر دیدگاه و پیشنهادهای خود را ارایه دادند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون سیاسی استاندار اردبیل مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : با توجه به گزارش‌های ارسالی و تبلیغات در فضای مجازی در خصوص مداخله در امور پزشکی به صورت تزریق ژل لب و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مرکز زیبایی واقع در سمنان، کارشناسان نظارت بر امور درمان دانشگاه به همراه نماینده تعزیرات از این مرکز بازدید کردند.
سحر سعدالدین گفت: پس از بررسی و احراز صحت موضوع، این مرکز زیبایی غیر مجاز پلمب و پرونده به مراجع دیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با شماره ۰۲۳۳۱۰۵۲۲۲۶ و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه گزارش کنند

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد