Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: تاثیر آلودگی هوا بر افزایش شیوع ویروس کرونا نیاز به مطالعات دقیق‌تری دارد.

به گزارش ایمنا، حمید چوبینه در این باره اظهار کرد: مطالعه دقیقی که در زمینه تأثیر آلودگی هوا بر افزایش شیوع ویروس کرونا باشد دیده نشده، اما از آنجا که هوا با تنفس ارتباط دارد و بیشترین آسیب‌هایی که بیماران کرونایی می‌بینند از نواحی مجاری تنفسی و ریه است، بنابراین وقتی سیستم اکسیژن‌رسانی بدن مختل شود، هر چیزی که این مکانیسم را تحت تأثیر قرار دهد، منطقاً می‌تواند مؤثر باشد و باید گفت که آلودگی هوا می‌تواند آسیب بیشتری به فرد مبتلا بزند، اما تأثیر آلودگی هوا بر افزایش شیوع ویروس کرونا نیاز به مطالعات دقیق‌تری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالانه بسیاری از افراد جامعه بشری به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و بنابراین بحث آلودگی هوا بسیار پایدارتر از مطالبات بشر نسبت به کرونا است، افزود: کرونا یک بیماری ناشناخته است و حتی بعضی از تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۱ مهار می‌شود، اما آلودگی هوا مشکلی است حاد که سال‌هاست زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده و بیماری‌های جانبی برای بشر به وجود آورده و افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه مسئله آلودگی هوا به عنوان یک مطالبه پایدار بشر نسبت به سیستم‌های حکومتی می‌تواند وجود داشته باشد و گره زدن آن با بحث کرونا خیلی موضوعیت ندارد و یک شبه هم نمی‌توان راجع به آن نظر داد، ادامه داد: در زمان‌های آلوده بودن هوا تردد باید به حداقل برسد. وقتی می‌گویند فعالیت بدنی را نیز در هوای آلوده کم کنید یعنی امر مهم و مثبتی مانند ورزش نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، بنابراین طبیعتاً افراد باید کمتر از خانه‌ها بیرون بیایند و سیستم‌های حکومتی نیز باید شرایطی فراهم کنند که افراد بیشتر در منازل بمانند؛ مانند دورکاری‌هایی که در این روزها مرسوم شده و تعطیلی اماکن پرتردد و مهار کردن خودروها و صنایع.

وی با تاکید مجدد بر اینکه تأثیر منفی آلودگی هوا می‌تواند بسیار عمیق‌تر از کرونا باشد، اضافه کرد: اگر آمار مرگ و میر جهانی بر اثر آلودگی هوا را با مرگ و میر ناشی از کرونا مقایسه کنید، می‌بینید که چند برابر بحث کرونا است، هرچند در رابطه با کرونا وحشتی ایجاد شده و کنترل این ویروس نیز بسیار مهم است.

چوبینه با بیان اینکه مهار آلودگی هوا فکر چند جانبه می‌خواهد و تنها از دست یک نهاد بر نمی‌آید، عنوان کرد: درصد آلودگی صنایع مختلف در شهرها مشخص است و از آنجا که این صنایع جان افراد و شهروندان را تحت خطر قرار می‌دهند، باید مهار شوند.

وی با بیان اینکه مدت زمانی که افراد در یک محیط می‌مانند و میزان صحبت کردن و استفاده کردن از تهویه هوا می‌تواند روی میزان ابتلاء تأثیرگذار باشد، یادآور شد: سرمای هوا از این نظر می‌تواند در افزایش شیوع کرونا تأثیرگذار باشد که افراد باید در محیط‌های بسته تنفس کنند و هوا کمتر در گردش قرار می‌گیرد و تعداد افراد در مکان‌های بسته نیز بیشتر می‌شود و علاوه بر این سیستم تهویه وجود ندارد در واقع این‌گونه مکان‌ها زودتر می‌تواند آکنده از ویروسی شود که احیاناً از طرف یک فرد مبتلا منتقل می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 452688

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر آلودگی هوا کرونا ویروس کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم