Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@09:43:41 GMT

قطار کرونا را با هم از ریل خارج کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۸۱۳

قطار کرونا را با هم از ریل خارج کنیم

کاری که امروز برخی از مردم با ساده‌انگاری کرونا انجام می‌دهند تا سال‌ها در دل کسانی است که عزیزی را بخاطر کرونا از دست داده‌اند.

نگذاریم حسرتی که سال ٩٩ برای از دست دادن عزیزانمان خواهیم خورد به قرن بعد هم برسد بیایید با شکست واقعی کرونا آینده‌ای بدون غم و غصه نصیب همه کنیم.

دلمان به این قرص باشد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مرگ کرونا هر روز کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنگامی که خبر ابتلای هشت هزار نفر از هموطنان را به کرونا شنیدم خیلی شوکه شدم ، غمی همه وجودم را فراگرفت چرا که اوضاع به حدی وخیم است که ممکن است همه ما به کرونا مبتلا شویم.
البته ناگفته نماند که مرگ روزانه ۴٠٠ نفر از عزیزان هموطن خیلی دردآور است چرا که ۴٠٠ خانواده به صورت مستقیم عزادار می شوند و این دردی است که نمی توان با هیچ چیز آن را تسکین داد.
چرا باید به این حد از کرونا برسیم مگر رعایت کردن فاصله اجتماعی و ماسک زدن اینقدر سخت است که هر روز باید بخاطر این سهل انگاری خبر مرگ عزیزان را بشنویم مردم خیال نکنیم که کرونا فقط برای دیگران است اگر رعایت نکنیم حتما به سراغ ما هم می‌آید.
طبق آمار وزارت بهداشت، هر چهار دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست می دهد و طی روزها و هفته های اخیر هم شاهد شکست رکورد آمار روزانه فوتی های کرونا در کشور بوده‌ایم.
آمار هر ۲۰ ثانیه یک مبتلا و هر چهار دقیقه یک فوتی ناشی از انتشار ویروس کرونا در کشور بسیار نگران کننده است آماری وحشتناک! اما چرا مردم این وقایع تلخ را می‌شنوند اما رعایت نمی‌کنند چرا مردم راحت از کنار این مرگ ها می گذرند، چرا نباید باور کنیم که کرونا در کمین ماست. چرا نباید سایه مرگ را از خود و عزیزانمان دور کنیم.
آیا این تعداد جان باختگان بس نیست، چقدر از هموطنان ما روزانه باید فوت کنند یا اسیر بیمارستان ها شوند و کادر درمانی را فرسوده کنند تا افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باور کنند که کرونا سایه سیاهی بر زندگی همه افکنده است و هر لحظه ممکن است همه را درگیر کند، البته در صورت رعایت همگانی می توانیم این ویروس را در کشور نابود کنیم.
مگر چقدر باید یک انسانی سنگدل باشد که از این همه درد و ناراحتی مردم قلبش به درد نیاید، مگر می شود یک انسانی به حدی از عقلانیت برسد که یک ویروس می‌تواند زندگی اش را نابود کند اما بی اهمیت از کنارش بگذرد و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر بیندازد.
طبق آمارها دیگر کرونا جان افراد مسن و بیماران با بیماری‌های زمینه‌ای را نمی‌گیرد بسیاری از کسانی که این روزها راهی قبرستان می‌شوند جوانانی هستند که خیال مرگ سراغ آنها نمی‌آید، فکر می‌کردند فقط افراد مسن می‌میرند، فکر می‌کردند که کرونا شوخی است و آنها را درگیر نمی‌کند اما متاسفانه اکنون تعداد زیادی از مرگ ناشی از کرونا جوانان هستند.
رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید که جمعیتی نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در کشور با ویروس کرونا تماسی نداشته‌اند و مستعد ابتلا به این عفونت هستند.
ملک‌زاده ادامه می‌دهد: در فصل زمستان اگر نتوانیم اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنیم، این افراد می توانند مبتلا به بیماری شوند که در این صورت حجم عظیمی از آنان به بیمارستان ها مراجعه می کنند. مطالعه ای جدیدی در حال اجراست تا مشخص شود به طور تقریبی چند درصد مردم مبتلا به این بیماری شدند.
ملک‌زاده تاکید می‌کند: تخمین ما این است مبتلایان به بیماری که قبلاً بین ۱۷ تا ۱۸ درصد بود ۲ برابر شده است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا یک سال آینده با بیماری کرونا به طور جدی مواجهیم، می‌گوید: مردم باید پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند وگرنه همچنان با این بیماری درگیر خواهیم بود.
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نیز می‌گوید: هر چند که رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور برای مقابله با ویروس کرونا از ۴۲ به ۵۵ درصد افزایش یافته اما تا زمانی که این مهم به مرز ۸۰ درصد نرسد مقابله با انتشار ویروس کرونا فایده ای ندارد.
وی می‌گوید: فوت ۴۱۵ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای گذشته در کشور زنگ خطر بزرگی است که مردم باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
معان وزیر بهداشت تاکید می‌کند: مردم فکر می‌کنند که رعایت پروتکل ها باید به سرعت نتیجه دهد، اما این بحران و نگرانی شامل همه هموطنان ما در سطح کشور است. در صورتی که ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند در کشور شاهد روند نزولی مبتلایان به کرونا هستیم  و اگر دو هفته مردم بتوانند ماسک بزنند روند مرگ و میر در کشور نزولی خواهد شد در غیر این صورت مجبور خواهیم شد در این زمینه قرنطینه های سختی را اعمال کنیم.
وی اضافه می‌کند: در حالی این را روزها شاهد فوت ۴۱۵ نفر از هموطنان عزیز بودیم که تا مدتی پیش با اقدامات مناسب تعداد فوتی های کشور به ۳۴ نفر در روز رسیده بود، اما هم اکنون فوت ها ۱۳ برابر افزایش یافته و این نشان می دهد که مردم مقابله با این بیماری را بسیار ساده در نظر گرفته اند.
استان لرستان نیز از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد سیدموسی خادمی محدودیت‌هایی را اعمال کرده است تا شاید از این طریق برخی از مشکلات ناشی از کرونا حل شود ناگفته نماند که اکنون چهار شهرستان دورود، کوهدشت، پلدختر و الیگودرز در استان در وضعیت بحرانی قرار دارند که این چهار شهرستان فعلا تعطیل هستند.
مریم کوشکی دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان می‌گوید: تاکنون ۴۰ هزار و ۲۹۳ مورد مثبت کرونا در استان شناسایی شده است. در مجموع از ابتدای شیوع این بیماری ۱۱۷ هزار و ۱۱۵ نمونه به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.
وی با بیان اینکه جواب ۱۱۳ هزار و ۶۹۰ نمونه توسط آزمایشگاه‌ها اعلام شده است، اضافه می‌کند: تعداد نمونه‌های مثبت کرونا در استان تاکنون ۴۰ هزار و ۲۹۳ مورد بوده است، تعداد نمونه‌های منفی ۷۳ هزار و ۳۸۶ مورد بوده است در مجموع تاکنون ۸۰۳ نفر به علت ابتلاء به این بیماری در استان جان خود را از دست داده‌اند.
هرچند کارشناسان و متخصصان این حوزه هر روز درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدارهایی به مردم می‌دهند اما متاسفانه برخی از مردم بدون توجه به این هشدارها از منزل خارج می‌شوند و جان همه را به خطر می‌اندازند.
امیدواریم روزی برسد که همه به این موضوع برسند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون ماسک از خانه خارج نشوند و با فاصله گذاری اجتماعی به کنترل بهتر بیماری کمک کنند.

مهناز بیرانوند خبرنگار ایرنا لرستان

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا فاصله گذاری اجتماعی لرستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی لرستان ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی لرستان اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها ویروس کرونا وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟

به گزارش همشهری آنلاین ، این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه به تسنیم گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

کد خبر 845508 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»
  • محمد مهاجری : آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه