Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:54:01 GMT

تولیدکنندگان مجاهدان واقعی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۸۷۷

تولیدکنندگان مجاهدان واقعی کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تولیدکنندگان مجاهدان واقعی کشور هستند که باید حمایت لازم از آنان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه پایدار در بخش صادرات غیرنفتی هستیم باید به فکر اصلاح زیر ساخت ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که باید با تدوین سیاست های زیربنایی و اصولی، پایه های صادرات را قوی تر سازیم، ادامه داد: بنگاه های تولیدی صادراتی باید اهمیت ویژه ای برای تولید کالای باکیفیت قائل شوند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه محصول با قیمت مناسب، پایبندی به تعهدات، بسته بندی مناسب کالا و شناسایی بازارهای هدف از ضروریات است، از سوی دیگر بانک ها نیز باید در موضوع کمک به صادرکنندگان با ارائه تسهیلات لازم با سود و کارمزد کم ورود کنند. دولت نیز باید به دنبال ارائه مشوق های صادراتی به این افراد باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه صادرات تجلی قدرت و توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد یک کشور بوده و ریشه در تولید و بهبود فضای کسب و کار دارد، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون توسعه صادرات ناممکن است.

وی با بیان این‌که تولیدکنندگان مجاهدان واقعی کشور هستند که باید حمایت لازم از آنان صورت گیرد، تصریح کرد: بدون بها دادن به تولید کنندگان و صادرکنندگان، توسعه مدنظر اقتصاد مقاومتی به وقوع نمی پیوندد.

آل هاشم صادرات را موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها دانست و افزود: تقویت سیاست های صادراتی، بنگاه های تولیدی را قادر می سازد که از محدودیت های بازار داخلی رها و با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار داده و از صرفه اقتصادی حاصل از تولید، بهره برداری بیشتری کنند.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولیدکنندگان صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران