Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-درحالی این روزها بساط فروش البسه دست دوم در بیرجند داغ است که کرونا هم  سخت نفس گیر شده است، در این بین برخی از مردم هم گویی کرونا را فراموش کرده اند و به خرید البسه دست دوم خارجی اقدام می کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  بارشان بر خلاف دیگر مغازه ها که به صورت شیک و زیبا در ویترین قرار دارند اما درون کیسه های بزرگ بر روی هم جا خوش کرده اند و مشتریانش با زیرو و رو کردن لباس ها  به دنبال البسه مورد علاقه خود هستنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها که کرونا هم تا می تواند می تازد و حال و روز شهرمان خوب نیست اما در گوشه ای از از دل شهر بیرجند که محلی پر رفت و آمد و شلوغ است واحدهای فروشنده البسه دست دوم را می فروشند.

این لباس‌فروشی‌ها پیش از این پاتوق اقشار کم درآمد شهر بودند، اما امروز محل پرسه مارک‌بازان شده‌اند، آری صحبت از فروشگاه‌های لباس دست دومی است که با افزایش  قیمت دلار  پررونق شده اند.

این روزها این مغازه‌های دست دوم‌فروشی که به «تاناکورا» معروف هستند،  برند‌فروشی می‌کنند و مشتری پر و پا قرصشان هم جوانک‌های عشق مارک هستند.

هر فروشنده ای به نوعی به دنبال فروش البسه دست دوم خود است البسه خارجی که ظاهر آن داد می زند که دست دوم است و به صورت فله ای از در و دیوار آویزان است بساطشان از گرمکن های ورزشی خارجی گرفته تا کت و شلوارهای مستعمل که فروشنده در قالب البسه خارجی برند آنها را به مشتری معرفی می کند.

مغازه های تاناکورا یا همان فروشندگان پوشاک و لوازم دسته دوم خارجی اگر در گذشته  به صورت محدود اقدام به فروش داشتند حال چند وقتی است که به راحتی جای خود را در بین برخی از اقشار مردم باز کرده اند و مشتریان خاص خود را دارند شاید تصور برخی از مردم این باشد که تاناکورا تنها لباس های دست دوم خارجی است اما تنها تاناکورا به لباس محدود نمی شود.

در بساطشان تا بخواهی کت و شلوارهای مستعمل هم به وفور دیده می شود کفش های دست دوم خارجی، پالتو ....از شیر جان مرغ آدمیزاد دیده می شود به سراغ یکی از فروشندگان البسه دست دوم که در بیرجند در حال فروش است گفت وگو می کنم او به ویرتین مغازه اش اشاره می کند و می گوید همه نوع کفش در انواع مارک های از چینی تا آلمانی و فرانسوی داریم.

این روزها در مغازه های تاناکورا انواع کفش، تجهیزات کوهنوردی، وسایل شنا، لباس زمستان، تابستانی مجلسی و ... عرضه می شود که برخی از آنها از برندهای معروف جهان هستند و با قیمت میلیونی به فروش می روند.

البسه ای که به صورت فله ای  بر روی هم ریخته شده و مشتریانی که در برخی از ساعات روز بیشترشان را بانوان تشکیل می دهند در این روزها کرونایی مشغول جدا کردن البسه مد نظر هستند و هرکدامشان آنها را پرو می کنند تا بتوانند خریداری کنند.

هرچند بارها مسئولان بر ساماندهی و جمع آوری مغازه های فروشنده تاناکورا تاکید کرده اند اما مدتی است در چند نقطه از بیرجند فروشندگان به راحتی اقدام به فروش البسه تاناکورا دارند و حال در این روزهای کرونایی سلامت و بهداشت مردم در خطر است چرا که اجناس تاناکورا در هر صورت قاچاق و تهدیدی برای اقتصاد صنعت پوشاک است.

این لباس فروشی ها پیش از این اگر محلی برای حضور اقشار کم درآمد بودند اما چند وقتی است محل رفت و آمد سایر اقشار شده است.

بازار، تاناکورا و پاساژهای سنندج برای پیشگیری از شیوع کرونا بسته می‌شودمجتمع تجاری و بازار بزرگ سنه باهدف جابه‌جایی تاناکورای سنندج احداث می‌شودلزوم تعیین تکلیف اصناف فاقد مجوز در لرستان؛ مراکز فروش کالاهای تاناکورا جمع آوری شودلباس های تاناکورا سوغات کهنه ای  است که پایشان از پاکستان به مرزهای ایران باز شده است، چهار راه رسولی زاهدان نخستین جایی است که رنگواره این البسه کهنه چشم نوازی می کند وبرخی از فروشندگان  از بیرجند به زاهدان رفته و برای خرید البسه دست دوم اقدام می کنند  هرچند در گذشته قیمت مناسب و صرفه جویی اقتصادی در سبد خانوار بهانه خرید از این فروشگاه ها بود اما این روزها عاشقان مارک و برند مشتریان پر و پا قرص شده اند.

به سراغ خریداران این البسه دست دو م می روم درحالی که سخت در بین چند کیسه به دنبال البسه هستند و برایشان فرقی ندارد که این لباسها از کجا آمده است و در گذشته تن چه کسانی بوده اند تنها چیزی که آنها را از خریدشان راضی می کند نام برندی است که یا بر گوشه لباس حک شده و یا برآن چسبانده شده است.

لباس‌های تاناکورا یا همان «فله ای» و دست دوم لباس‌هایی است که با استفاده از نامی آشنا از سریالی ژاپنی حدود 30 سال است که در کشور ما رواج پیداکرده و نه‌تنها مشکلات عدیده‌ای چون خطرات بهداشتی را برای مصرف‌کنندگان به بار آورده است بلکه در برخی موارد گوی از تولید داخلی ربوده و اقتصاد ما در بخش تولید پوشاک را با مشکلاتی روبرو کرده است.

کارشناسان بهداشت هم می گویند لباس های تاناکورا در شرایط عادی هم از نظر بهداشتی می تواند مشکلاتی داشته باشد و در این شرایط هم مردم باید از خرید این نوع البسه دوری کنند چرا که بیماری کرونا از طریق پوست سالم منتقل نمی شود اما چون ممکن است پیش از ما افراد دیگری هم آن لباس را امتحان کرده اند  و از آن کسی دیگر بوده است بعد از پرو لباس هم باید اصول پیشگیری رعایت شود که بهتر است از خریدهای غیر ضرور پرهیز شود.

رئیس اتحادیه پوشاک در بیرجند نیز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: یک یا دو واحد صنفی در مرکز استان وجود دارد که لباس دست دوم و قاچاق خارجی عرضه می کند و بیشتر لباس های دست دوم در خانه ها به فروش می رسد که کنترل و نظارت ها سخت است.

اسماعیلی زاده با بیان اینکه اگر وزارت بهداشت، فروش البسه دست دوم  را ممنوع کرده است باید ابلاغ کتبی صادر شود و همه دستگاه ها شامل اتاق اصناف، سازمان های صمت، اماکن و تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی برای منع فعالیت اقدام کنند، افزود: مجوزی برای فروش البسه دست دوم صادر نمی شود واگر فعالیتی هم وجود داشته باشد غیر قانونی و اخطار پلمپ صادر شده است.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دست دوم دوم خارجی مغازه ها لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودروهای برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، شیائومی قرار است در زمان دشواری برای خودروهای چینی وارد خودروهای الکتریکی شود. شیائومی چین خودروی الکتریکی خود را عرضه و این نشان‌دهنده ورود این شرکت الکترونیکی به دنیای خودرو است.

سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان تاکنون تنها گفته است که قیمت خودروی آن زیر ۵۰۰ هزار یوان ( ۶۹ هزار و ۱۷۰ دلار و ۶۴ سنت) خواهد بود. مدل‌هایی که  در بیش از ۷۰ فروشگاه در سراسر چین رونمایی شد، با مدل‌های خودروهای اسپرت تایکان و پانامرا پورشه مقایسه می‌شوند.

رالی سهام هشت میلیارد دلاری شیائومی با یک آزمون کلیدی مواجه می‌شود که غول گوشی‌های هوشمند چینی اولین خودروی الکتریکی خود را ارائه کرد زیرا تلاش می‌کند وارد بازاری ناآشنا و به شدت رقابتی شود. این شرکت فروش سری SU۷ خود را در چین آغاز خواهد کرد که حاصل تلاش ۱۰ میلیارد دلاری آمریکا به بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان و تحت تسلط تسلا و بی‌وای‌دی است. این سدان احتمالاً بر اساس پیش‌بینی قیمت تحلیلگران وارد رقابتی‌ترین بخش خواهد شد.

لی جون، موسس شیائومی و یکی از بنیانگذاران میلیاردر، این چالش را آخرین تلاش خود نامیده است و توانایی شیائومی را برای شکستن یک بازار شلوغ برای بار دوم با قابلیت‌های تکنولوژیکی خود آزمایش می‌کند.

این ارائه لی جون، جاه طلبی مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی را برآورده می‌کند که در سال ۲۰۲۱ از ورود این شرکت به خودروهای الکتریکی خبر داد. او متعهد شد که ۱۰ میلیارد دلار در تجارت خودروی شیائومی سرمایه‌گذاری کند و آن را «آخرین پروژه کارآفرینی بزرگ» زندگی‌اش توصیف کرد. تحلیلگران در مورد موفقیت پروژه خودروی شیائومی اختلاف نظر دارند.

استقبال از SU۷ با وجود جنگ یک ساله قیمت خودروهای برقی در چین، احتمالاً پس از افزایش ۲۲ درصدی از پایین‌ترین سطح ماه فوریه، حرکت سهام شیائومی را تعیین می‌کند. تحلیلگران اظهار کردند که بازار انتظار دارد بیش از ۵۰ هزار محموله در ۱۲ ماه اول عرضه SU۷ عرضه شود.

پیش‌بینی می‌شود که بازار خودروهای برقی چین برای دومین سال کاهش یابد و یک نهاد مهم در صنعت پیش‌بینی کرده است که رشد فروش در سال ۲۰۲۴ از ۳۶ درصد در سال گذشته و ۹۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۵ درصد کاهش یابد. بی‌وای‌دی، رهبر بازار در سال ۲۰۲۳ سه میلیون خودروی انرژی نو فروخت در حالی که شرکت لی آتو حدود ۳۷۶ هزار دستگاه تحویل داد.

برآوردهای قیمتی بانک‌های وال استریت برای سدان شیائومی از ۲۰۰ هزار یوان تا ۳۰۰ هزار یوان (۲۷۶ هزار و ۶۸ دلار و ۲۶ سنت تا ۴۱ هزار و ۵۰۲ دلار و ۳۹ سنت) متغیر است. یک گزارش محلی به قیمت اولیه ۲۶۶ هزار یوان برای نسخه استاندارد SU۷ اشاره کرد. لی گفته است که این خودرو می‌تواند در ۲.۷۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

جانسون وان، تحلیلگر گروه مالی جفریز گفت محدوده ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار یوان، در واقع رقابتی‌ترین بخش در فضای الکتریکی چین در حال حاضر است.

SU۷ شیائومی در زمانی به فروش می‌رسد که بازار خودروی چین، بزرگترین بازار جهان، با چالش‌هایی در چندین جبهه از جمله جنگ قیمت و کندی اقتصاد داخلی که تقاضا برای خودرو را کاهش داده است، مقابله می‌کند. خطر این است که آنها بیش از حد روی فضای خودروهای الکتریکی تمرکز می‌کنند و تمرکز خود را روی بخش‌ها و محصولاتی که آنها را به آنجا رسانده‌اند از دست می‌دهند.

هواوی به‌جای ساخت مدل خود، با حداقل پنج خودروساز برای تولید خودروهای الکتریکی شریک شد و از طرفداران قوی گوشی‌های هوشمند، فناوری منحصربه‌فرد و ویژگی‌های ارتباطی خود استفاده کرد. برند شریک آن Aito در حال حاضر برای دو ماه متوالی پرفروش‌ترین فروشنده چین در میان خودروهای برقی تازه‌کار بود. در حالی که شیائومی از اکوسیستم فناوری هوشمند نیز بهره می‌برد، مدل کسب‌وکار خودروهای الکتریکی آن متفاوت است و هزینه بیشتری نیز دارد. از آنجایی که جنگ بی‌سابقه قیمت‌ها ادامه دارد، تعداد کمی از تولیدکنندگان محلی به جز بی‌وای‌دی و لی‌آتو توانسته‌اند سودآور باقی بمانند.

تیموتی ژائو، تحلیلگر گلدمن ساکس، انتظار دارد شیائومی ۱۴ میلیارد یوان در سال ۲۰۲۴ فروش خودروهای برقی را بر اساس محموله‌های ۶۵ هزار دستگاهی و میانگین قیمت فروش ۲۲۵ هزار یوان به دست آورد. این شرکت در سال گذشته ۲۷۱ میلیارد یوان فروش داشت. او افزود که رونمایی از اولین مدل خودروی الکتریکی هوشمند شیائومی به‌عنوان پنجره‌ای برای بازار و ارزش‌گذاری مجدد ابتکارات جدیدش خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد آیفون در چین!
  • کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین
  • سقوط فروش آیفون در بزرگترین بازار دنیا
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • بازدید 9 هزار گردشگر از غار تاریخی آبی سهولان مهاباد
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است
  • کشف بیش از ۱۰ تُن البسه تاناکورای قاچاق در کامیاران