Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری به ستاد ملی مقابله با کرونا پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان قزوین به پایگاه‌های امدادگران و حافظان سلامت تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه ورود نیروهای بسیجی و سپاهی برای مقابله با بحران کرونا یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب است اظهار داشت: در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری به ستاد ملی مقابله با کرونا پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان قزوین با همکاری سازمان بسیج سازندگی به پایگاه‌های امدادگران و حافظان سلامت تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امام خامنه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا خواسته بودند که با استفاده از ظرفیت بسیج آموزش همگانی درباره‌ی راه‌های شیوع و شیوه‌های پیشگیری از کرونا را به صورت محله‌محور انجام دهند، سپاه پاسداران هم در لبیک به این خواسته رهبری پایگاه‌های مقاومت بسیج را به انجام این دو امر مهم اختصاص می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان با ذکر اینکه تمام درمانگاه‌های وابسته به سپاه در حوزه درمان و غربالگری بیماران کرونایی مشارکت خواهند کرد گفت: همچنین نیروهای بسیجی و جهادی داوطلب ما در قالب به پایگاه‌های امدادگران و حافظان سلامت به ضدعفونی‌ کردن معابر و گذرگاه‌های عمومی و کمک به پرستاران و کادر درمان در بیمارستان‌های استان قزوین خواهند پرداخت که البته به‌زودی در این حوزه مانور پدافند بیولوژیک را هم برگزار خواهیم کرد.

اولویت بسیج علمی استان قزوین محو سایه کرونا از کشور است/ ساخت ربات ضدعفونی کننده در قزوینورود سپاه قزوین برای مقابله با کرونا /کمک‌های مؤمنانه ادامه می‌یابدبسیج جامعه پزشکی استان قزوین در آمادگی کامل برای مقابله با کرونا قرار دارد

طاهرخانی همچنین با اشاره به آغاز دور جدید رزمایش‌های کمک مومنانه توسط سپاه و بسیج ادامه داد: با توجه به دستور سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سپاه استان قزوین شکل گرفته و در نخستین اقدام این قرارگاه روز دوشنبه در استانه ولایت پیامبر 300 جهیزیه میان 300 زوج جوان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین بسیج سازندگی ویروس کرونا استانداری قزوین بسیج سازندگی ویروس کرونا پایگاه های امدادگران و حافظان سلامت مقابله با کرونا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنر‌های معاصر برپا شد

آیین افتتاح نمایشگاه «چیدمان ده هزار جهان» با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران و جمعی از هنردوستان در باغ مجسمه موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار شد.

در این مراسم، محمد خراسانی‌زاده در سخنانی بیان کرد: موزه هنر‌های معاصر تهران ظرفیت‌های متعددی دارد که نمی‌توان به راحتی از کنارشان عبور کرد و آنها را مسکوت گذاشت. فضای پیرامونی موزه یکی از ظرفیت‌های بیرونی کم‌نظیر ما محسوب می‌شود که می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی برای ارائه هنری داشته باشد.

سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران با اشاره به مضمون چیدمان ده هزار جهان گفت: مضمون انتخاب شده بر مبنای پیشنهاد دو هنرمند و ناظر به یک نسل‌کشی تاریخی بود که همه انسان‌ها با دیدن و شنیدنشان قلبشان به درد می‌آید. اکنون شاهد هستیم که کودکان غزه تنها به جرم فلسطینی بودن توسط دژخیمان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند. بیش از ۳۰ هزار کشته در فلسطین طی ۶ ماه گذشته ثبت شده است که نیمی از آنها زنان و کودکان هستند. به تعبیر قرآن کریم، بِاَیِّ ذَنب قُتِلَت؟

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ تصریح کرد: امیدوارم این چیدمان، تلنگری برای شمار محدودی از افراد جامعه که نسبت به فجایع انسانی غزه بی‌تفاوت هستند، باشد تا بیندیشند و ببینند قرار است در کدام سوی تاریخ بایستند؟ سمت ظالم یا طرف مظلوم؟

خراسانی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به درگذشت زنده‌یاد مجید فروغی همکار فقید اداره کل هنر‌های تجسمی اشاره کرد و ضمن تسلیت به مناسبت فقدان زنده‌یاد فروغی گفت: همکار ارجمند و خوش‌فکری را از دست دادیم. امیدواریم در آن دنیا حال مجید خوب باشد. بی‌شک یاد و خاطرات خوب او تا همیشه با ما خواهد بود. زنده‌یاد فروغی شخصیت ارزشمند، دوست‌داشتنی بی‌حاشیه و کاربلدی بود و یاد و خاطره او را گرامی می‌داریم.

در بخش دیگری از این مراسم، حسین ونکی، یکی از طراحان چیدمان ده هزار جهان درباره این رویداد هنری محیطی گفت: من همکاری‌های کوچکی با پسرم داشتم و افتخار می‌کنم که با او بودم. ما دو سه ماه است که درگیر ایده این چیدمان هستیم و خوشحالم که اکنون در محوطه موزه هنر‌های معاصر تهران به اجرا درآمده است.

او با اشاره به مظلومیت کودکان شهید غزه گفت: هیچ‌کس سراغ کودکان کشته شده غزه را نگرفت. بیش از ۳۵۰۰ کودک تاکنون کشته شده‌اند. سرعت کشتار کودکان بیش از سرعت ما در ساخت مجسمه‌های گچی بود. این سختی‌ها و این بی‌اعتنایی سرد و سنگین می‌گذرد و باید به آینده امیدوار بود.

سپس ابوذر ونکی دیگر طراح چیدمان ده هزار جهان با خوانش متنی سکوت جهانی مدعیان حقوق بشر در زمینه کشتار کودکان در غزه را به چالش کشید و خواستار واکنش به این فاجعه انسانی شد.

گفتنی است چیدمان ده هزار جهان با محور نفی سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه توسط حسین ونکی و ابوذر ونکی طراحی شده است و تا ۳۰ فروردین برپا خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • کمک ۸۰ میلیون ریالی روستاییان رباط میاندشت بخش رخ به مردم غزه
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم
  • جشن مردمی در حمایت از تنبیه رژیم منحوس اسراییل در شیراز برپا شد
  • چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنر‌های معاصر برپا شد
  • کشف ۲ تن مواد غذایی فاسد در قزوین / پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف
  • معرفی قاریان برگزیده و ثبت‌نام دوره ارتقاء حافظان و قاریان