Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:44:46 GMT

برگزیدگان جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۳۴۸۱

برگزیدگان جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» معرفی شدند

«ابراهیم سلیمانی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هیات داوران در بخش تک‌عکس؛ مینا نوعی نوشهر، علی حامد حقدوست و احسان جزینی را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کرد و در این بخش از  مهناز نوریان و صادق ذباح تقدیر به عمل آورد.

وی افزود: هیات داوران در بخش مجموعه عکس؛ هیچ مجموعه ای را حایز رتبه تشخیص نداد، از این رو ۲ مجموعه را از امیر عنایتی و سیده فاطمه هاشمی به عنوان مجموعه برگزیده همسطح معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه نیز محمدحسین جمالزاده، امیرعلی جوادیان و غلامحسین محبی به عنوان نفرهای نخست تا سوم معرفی شدند.  

وی همچنین با اشاره به برگزار نشدن آیین اختتامیه جشنواره مذکور گفت: دبیرخانه این جشنواره به علت رعایت «فاصله‌گذاری اجتماعی» در شرایط حاد کرونایی، تصمیم به معرفی و اهدای جوایز برگزیدگان از طریق شوراهای استانی گرفت.

سلیمانی اظهار داشت: پیشتر اعلام شده بود که برگزاری اختتامیه جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شده است.

وی افزود: نظر به این‌که شرایط همچنان بحرانی و امکان اجتماع و حضور برگزیدگان برای شرکت در آیین رسمی اختتامیه در تهران فراهم نیست، از این‌رو دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفت، جوایز برگزیدگان هر استان را به دفاتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان‌ها ارسال کند تا از این طریق طی مراسمی نفرات برگزیده معرفی و جوایز به آن‌ها تقدیم شود.   

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «نماز جمعه»، جایگاه رفیع و والایی است که طبق فرمان الهی، به صورت یکپارچه در شهرها برگزار می شود تا تجلی‌گاه یکرنگی مردم و نمایشگر همدلی و هم‌آوایی قشرهای گوناگون در شعار و شعوری روحانی و معنوی باشد.

سلیمانی تصریح کرد: این جلوه رفیع و باشکوه، آحاد مردم را در یک صف و در یک جایگاه قرار می دهد تا تمام تفاوت‌های صنفی، سِنی و قومی رنگ ببازد و تنها رنگ تقوا و بندگی جلوه‌گر شود.

وی گفت: جلوه های بصری این آیین پرعظمت که این چنین منحصربه‌فرد و بی‌بدیل جلوه‌نمایی می‌کند، برخاسته از ذات این مراسم عبادی-سیاسی است که اقشار مختلف جامعه، تمامی تعلقات دنیوی و امتیازات اجتماعی و اقتصادی را رها کرده‌اند و یکدل و یک‌آهنگ، دوشادوش هم زانو می‌زنند تا به نفحات الهی گوش جان بسپارند و هم‌آوا و همدل تمرین بندگی کنند؛ اینگونه است که همه اختلاف‌ها و امتیازها رنگ می‌بازد و جمیع جماعت، در جمعه یکی می‌شود.

وی با تقدیر از نگاه خردمندانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این جشنواره و تشکر از عکاسان شرکت‌کننده گفت: اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده به همراه هماهنگی لازم برای تسهیل عکاسی از مراسم نماز جمعه می‌تواند سبب افزایش تولید آثار در این زمینه و در نهایت باعث ارتقای کیفی و کمی آثار رسیده به جشنواره شود.

رئیس انجمن عکاسان استان قم افزود: توجه جدی هنرمندان عکاس به آیین نماز جمعه و نیز به موضوعات پیرامونی نماز جمعه و برکات این مراسم پردامنه می تواند موجب ارایه زوایای جدید از این آیین اجتماعی، سیاسی و عبادی شود.

وی گفت: ساختار فنی و هنری در مجموعه عکس نیازمند توجه جدی از سوی علاقه‌مندان این شیوه از تولید و ارایه آثار است، تا ضمن جلب توجه گروه داوری و رعایت استانداردهای تعریف شده در مجموعه عکس، بتواند در تولید آثار و بیان کامل دغدغه‌های هنری و ثبت هنرمندانه موضوع‌های مرتبط با نماز جمعه توفیق یافته و گویای ذهنیات هنرمند باشد.

سلیمانی بیان کرد: استمرار فعالیت های فرهنگی از نیازهای امروز جامعه می باشد و امید است با پشتیبانی از این گونه فعالیت ها، در سال های آینده شاهد اثرات این رفتار در تولید آثار و گسترش توجه علاقه مندان به این گونه فعالیت ها باشیم.

سیدعباس میـرهاشمی، فـرهاد سلیمانی، حسن قائـدی، مجتبی کوچکی و حسن محمودی اعضای هیات داوران نخستین جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» بودند.

«نشانی جشنواره ملی عکس شکوه جمعه در قم؛ خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، بین کوچه ۱۰ و۱۲، پلاک ۱۰۰، طبقه همکف است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای این جشنواره به نشانی اینترنتی http://shokuhejome.ir مراجعه کنند.»/

ابراهیم سلیمانی دبیر جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» و رئیس انجمن عکاسان استان قم برچسب‌ها عکاسی کرونا عکاس قم اختتامیه پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی کرونا عکاس قم اختتامیه عکاسی کرونا عکاس قم اختتامیه اخبار کنکور جشنواره ملی عکس نماز جمعه شکوه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیستون، نگاره‌ای از غرور و شکوه ایران (فیلم)



منبع:آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ببینید| آواز خواندن خواننده ۹۷ ساله در بستر بیماری ببینید | جواب‌های عجیب ضارب ماموران پلیس خیابان طالقانی در دادگاه ببینید| بازسازی چهره تندیس یک زن مربوط به دوره اشکانیان

دیگر خبرها

  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • بیستون، نگاره‌ای از غرور و شکوه ایران (فیلم)
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • جزئیات بازسازی مجموعه تئاتر محراب در سال ۱۴۰۳/ ۲ پروژه پلاتوسازی در شهریار و پرند به نتیجه رسید
  • شکوه بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه در نیریز پس از بارش
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • لزوم تدوین برنامه‌ای فراگیر برای معرفی یزد