Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اوقاف ایرنا، مهدی قره شیخ لو روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه از ۳۷۹ قاری و حافظ قرآن کریم که ۲۳۰ نفر از این تعداد را برادران و بقیه را خواهران تشکیل خواهند داد، افزود: در این دوره از مسابقات همچنین ۶ گروه مدیحه سرائی و تواشیح نیز حضور به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در مرحله تفسیر نیز که در دوم آبان ماه برگزار شد، ۱۰۵ نفر راهی مرحله کشوری شده اند، اظهار داشت: در این مرحله ۴۳ نفر را برادران و بقیه را خواهران تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله مسابقات خواهران در ۱۸ آبان به صورت مجازی برگزار می شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: در این دوره از رقابت ها مسابقات خواهران به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی از ۱۸ آبان ماه جاری آغاز خواهد شد.

قره شیخ لو با تاکید بر اینکه این دوره از رقابت ها با توجه به شرایط کرونایی کشور و رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف کاهش بیماری ویروس کرونا برگزار می شود، تصریح کرد: در این مسابقات تیم داوری در تهران مستقر بوده و شرکت کنندگان استانی از طریق ویدیو کنفرانس با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه زمان بندی شده برای هر استان و در هر مرحله قاریان و حافظان قرآن کریم به صورت مجازی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

قره شیخ لو با بیان اینکه در برنامه تدارک دیده شده برای انجام رقابت ها مدت زمان یک هفته برای خواهران در نظر گرفته شده، گفت: در حالی که برنامه ما برای انجام مسابقات کشوری به صورت حضوری برنامه ریزی شده بود اما شرایط کرونایی به اجبار بسیاری از مسایل را به ما تحمیل کرد و به ناچار باید با وضعیت موجود برنامه های خود را به صورت غیرحضوری به انجام برسانیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به انجام مسابقات در بخش برادران نیز گفت: با توجه به هماهنگی های به انجام رسیده با مراکز صدا و سیمای استانها و بر اساس برنامه زمان بندی شده قاریان و حافظان قرآن کریم اجرای خود را در این مراکز به مدت یک هفته ضبط خواهند کرد.

قره شیخ لو اظهار داشت: برنامه های ضبط شده از هشتم آذر ماه به مدت یک هفته از شبکه قرآنی پخش شده و در همان زمان مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جوایز مسابقات در مقایسه با سال گذشته از افزایش چشم گیری برخوردار است، گفت: جوایز این دوره از مسابقات در هر بخش از ۲۵ تا ۱۵۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش خواهد داشت.

قره شیخ لو با بیان  اینکه به عنوان مثال جوایز نفر اول حافظ کل قرآن کریم از ۱۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته، اظهار داشت: در مجموع با توجه به رشته های مختلف قرآنی ۶۴ نفر منتخب خواهیم داشت که ۶۶۰ میلیون تومان برای این تعداد در نظر گرفته شده است.

صندوق حمایت از نخبگان قرآنی راه اندازی می شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به منظور حمایت هرچه بیشتر از حافظان و قاریان شاخص قرآن کریم با توجه به موافقت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال راه اندازی صندوق حمایت از نخبگان قرآنی هستیم که امیدوارم با توجه به اینکه مراحل اجرایی آن در حال انجام است، این مهم تا قبل از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم افتتاح شود.

وی با بیان اینکه در همه مراحل انجام مسابقات در ۳۱ استان کشور ناظران قرآنی برای اجرای دقیق آیین نامه ها حضور خواهند داشت، تصریح کرد: در بخش خواهران ناظر و در بخش برادران هم ناظر و نیز هادی حفظ حضور خواهند داشت.

برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در اواخر سالجاری

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های به انجام رسیده مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در سطح بین المللی نیز با توجه به شرایط کرونایی به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق آن در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه اخبار کنکور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف سازمان اوقاف و امور خیریه قره شیخ لو قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم قرآن، در نمایشگاه قرآن کریم باید سهم پررنگی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با هشتمین شب از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

حجت الاسلام حریزاوی که ساعتی پس از افطار به همراه خانواده در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم حضور یافت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مقایسه با سال‌های گذشته خصوصاً سال‌های قبل از کرونا یک جهت قابل توجهی را در حوزه فناوری احساس می‌کنم و این جای خرسندی دارد که برخی مؤسسات و دستگاه‌ها تلاش کردند که در مرز فناوری محصولات خود را عرضه کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: غرفه‌هایی که مرتبط با موضوع هوش مصنوعی است و فعالیت دانش بنیانی که به همت جوانان انقلابی، متدین و صاحب دانش ما پدید آمده نشانگر یک امید، رشد و تحولی در این زمینه است که باید توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه نسبت به مشارکت مردم در تولیدات رسانه‌ای یک خلأیی را احساس می‌کنیم، ادامه داد: اکثر غرفه‌ها به معرفی دستگاه‌ها، مؤسسات و خدمات خود می‌پردازند و مردم نهایتاً در حد یک کاربر حضور دارند. البته این خصلت فضای مجازی و پلتفرم‌های امروزی است. باید به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم حضور مردم و نقش آفرینی آن‌ها در توسعه محصولات قرآنی را به نمایش بگذاریم و برای آن راهکاری را پیدا کنیم.

حجت الاسلام حریزاوی گفت: نسبت به اینکه کار تخصصی قرآن چند درصد نمایشگاه را به خود اختصاص داده هم باید یک ارزیابی صورت بگیرد. طبیعتاً در دوره‌های قبل نمایشگاه بیشتر به قرآن اختصاص داشت، الان به قرآن و سایر محصولاتی که مرتبط با فرهنگ قرآنی هستند اختصاص پیدا کرده که در جای خود ارزشمند است. شاهد ارائه گستره محصولات در لایه‌های مختلف هستیم، اما نباید از قرآنی بودن نمایشگاه فاصله بگیریم و در واقع سهم قرآن باید سهم پررنگی باشد.

کد خبر 6064223 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • قرآن کریم ظرفیت امیدآفرینی را در سطح جامعه دارد
  • از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • سهم قرآن، در نمایشگاه قرآن کریم باید سهم پررنگی باشد
  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان
  • برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان