Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ارمنستان از مسکو خواست در مورد مسائل امنیتی با ایروان رایزنی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وب سایت وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد ، نیکول پاشینیان، نخست وزیر نامه‌ای را برای پوتین، رئیس جمهور روسیه ارسال کرده که در آن "اوضاع" در قره‌باغ و "چالش‌های بوجود آمده" بطور مفصل شرح داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه ، به ویژه ، به "جزئیات  انتقال تروریست‌های مسلح خارجی از خاورمیانه و مشارکت آنها در درگیری ها در  قره باغ " اشاره شده است.

طرف ارمنی در پیام خود برای تعیین "نوع و میزان کمک" مسکو به ایروان براساس معاهده دوستی ، همکاری و کمک متقابل، اوت ۱۹۹۷ ، انجام "رایزنی های فوری" را خواستار شده است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به نامه نخست‌وزیر ارمنستان برای کمک به تامین امنیت کشورش اعلام کرد"ما بار دیگر بر تعهدات روسیه در رابطه با جمهوری ارمنستان تأکید می کنیم، روسیه در صورت انتقال مستقیم درگیری‌ها به خاک ارمنستان ، کلیه کمک های لازم را به ایروان ارائه خواهد کرد."

تنش‌های میان آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ از ۲۷ سپتامبر  از سرگرفته شد. هرکدام از طرفین دیگری را آغازگر این درگیری می داند.

 طرفین درگیری تاکنون سه بار در خصوص آتش بس توافق کرده اند. آخرین توافق آتش بس میان طرفین از روز ۲۶ اکتبر (۵ آبان) اجرایی شد، اما پس از این توافق نیز همانند دفعات گذشته طرفین از عدم رعایت آتش بس از سوی طرف دیگر خبر دادند.

درگیری ها در قره باغ در سال ۱۹۸۸ آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ  خروج خود از ترکیب  آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ ، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ ، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به ریاست سه کشور روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند ، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.

به نقل از ایرنا وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.

دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898660

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد