Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در پی انتشار آمار ۶ ماهه پزشکی قانونی مازندران در ارتباط با علت و مرگ و میر در استان مازندران، علی عباسی امروز وضعیت مرگ و میر ناشی از مرگ‌های ناشی از سوء مصرف مخدر را رسانه‌ای کرده است.

وی با اعلام اینکه در ۶ ماهه امسال ۳۴ نفر بر اثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر در سطح استان مازندران جان خودشان را از دست دادند، گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۳ درصدی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، خاطر نشان کرد: از تعداد ۳۰ فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ۳۰ نفر مرد و مابقی خانم بودند.

وی با این پیام هشداری اعلام کرده است: معمولا مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در نیمه دوم سال به دلیل عوارض از جمله سوء تغذیه و سرمازدگی در کارتون‌ خواب‌های معتاد بیشتر است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تعداد فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۸ را ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۸ نفر مرد و ما بقی خانم بودند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران معتاد مواد مخدر مدیرکل پزشکی قانونی عوارض ناشی از مواد مخدر علی عباسی خبرگزاری فارس خبرگزاری فارس مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ناشی از سوء مصرف مصرف مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروی رایج ضد تشنج که برای درمان صرع، میگرن و اختلال دوقطبی استفاده می‌شود، به نظر نمی‌رسد خطر ابتلاء به اوتیسم را در کودکانی که در رحم در معرض آن قرار می‌گیرند، افزایش دهد.

دکتر «سونیا هرناندز-دیاز»، محقق ارشد از دانشگاه هاروارد، گفت: «در حالی که تحلیل‌های اولیه ما بر روی مادران مبتلا به صرع متمرکز بود، این مطالعه پیامدهایی برای مادران آینده‌ای دارد که با سایر بیماری‌های تحت درمان با توپیرامات نیز زندگی می‌کنند.»

متخصصان می‌گویند توپیرامات با آرام کردن اعصاب بیش فعال در بدن افراد می‌تواند صرع و میگرن را درمان کند.

محققان دریافتند داروی ضد تشنج دیگر، لاموتریژین، نیز برای مادران باردار بی خطر است.

با این حال، نتایج نشان می‌دهد که داروی سوم، والپروات، خطر ابتلاء به اوتیسم را در کودکان افزایش می‌دهد.

محققان گزارش می‌دهند که نزدیک به ۱۱ درصد از کودکانی که در رحم مادر در معرض والپروات قرار گرفتند، به اوتیسم مبتلا شدند و با مصرف دوزهای بیشتری از این دارو، این خطر افزایش یافت.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که اگرچه توپیرامات برای مغز در حال رشد کودک بی خطر است، اما همچنان با افزایش خطر شکاف کام در نوزادان مرتبط است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۴.۳ میلیون زن باردار و فرزندانشان را که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

کودکانی که در نیمه دوم بارداری در معرض توپیرامات قرار گرفتند با کودکانی که هرگز در رحم در معرض هیچ داروی ضد تشنج قرار نگرفته بودند، مقایسه شدند. کودکانی که در معرض لاموتریژین و والپروات قرار گرفته بودند به عنوان گروه کنترل بررسی شدند.

به طور کلی، تا سن ۸ سالگی، کودکانی که از مادران مبتلا به صرع متولد می‌شوند، در مقایسه با جمعیت عمومی، دو برابر بیشتر مستعد ابتلاء به اوتیسم هستند، بنابراین کنترل تشنج همچنان مهم است.

حدود ۶ درصد از کودکانی که در معرض توپیرامات و ۴ درصد از کودکانی که در معرض لاموتریژین قرار گرفتند، دچار اوتیسم شدند.

کد خبر 6063218

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • باران و سرما در راه کرمان
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان اصفهان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران