Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه دانشگاه پیام نور، دفتر نهاد نمایندگی رهبری و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور در پی اهانت امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت بیانیه ای مشترک صادر کردند.

 در این بیانیه آمده است: در حالی که عالم اسلام به مناسبت زادروز میلاد پر برکت پیامبر صلح و رحمت (ص) و ششمین آفتاب آسمان ولایت، امام صادق (ع)، هفته ی وحدت را به عنوان حبل المتین وحدت و اتحاد امت واحده اسلام به جشن نشسته است، مدت هاست که گفتمان خودمحورانه غربِ به اصطلاح اومانیست، با نفی خدامحوری و گام نهادن در وادی شرک و دورویی، دچار چنان سردرگمی و سرگشتگی شده است که تناقضِ آشکار در گفتار و رفتارِ بسیاری از سردمداران آن، کمترین نشانه مفتضحانه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: علاوه بر تلاش غربی ها برای انحراف افکار عمومی از قضایای اصلی جهان اسلام به‌ویژه موضوع فلسطین و قدس از سویی و هروله خائنانه برخی سران کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم اشعالگر از سوی دیگر، بیش و پیش از هرچیز نشان دهنده ی نگرانی غرب از گسترش اسلام و تبدیل شدن آن به فرهنگ و تمدن غالب جامعه جهانی ست.

در این بیانیه تاکید شده است: برای درک این وضعیت، تمرکز در گفتمان شناسی غرب با شعارهای ظاهراً جذابی همچون آزادی بیان، جدایی دین از سیاست، حقوق بشر و… و مقایسه ی آن با رفتارشناسی و رویکرد عملی غرب به ویژه با تحلیلِ رفتارِ دوگانه ی آنان در برخورد با پرسشگران و پژوهشگران حوزه هایی همچون هولوکاست (از جمله پروفسور روژه گارودی) از سویی و حمایت از هتاکی های بی هنران نشریهشارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) کفایت می کند.

در این بیانیه آمده است: و البته همانگونه که در نامه رهبری فرزانه انقلاب (دامت برکاته) به جوانان فرانسه اشاره شده پرسش بزرگ این ماجرا همین است که ”چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است”!؟ و بی تردید، موج زدنِ نفاق و دورویی، در بیانات بی خردانه این روزهای امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، از آشکارترین مصادیق چنین خودمحوری، سرگشتگی و تناقضی است.

دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه پیام نور و بسیج اساتید این دانشگاه تاکید کردند: حمایتِ علنی مکرون از تداومِ انتشارِ تصاویرِ موهن نشریه شارلی ابدو، به بهانه آزادی بیان نه تنها نقض حقوق بشر و جریحه دار کردن عواطف قریب به دو میلیارد مسلمان و تمامی آزادگان جهان است بلکه تعمیم تروریسمِ برآمده از دامانِ پلیدِ خودِ غربی ها به کلیّت دینِ مبینِ اسلام نیز تلاش وقیحانه ی دیگری برای مسخ حقیقت است. اگر چه ”و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین” (آل عمران ۵۴)

در این بیانیه تصریح شده است: واکنش صریح و سریع طیف وسیعی از مردم و مسوولین جهان اسلام و راه اندازی پویش بزرگ تحریم کالاهای فرانسوی در برخی نقاط امت اسلامی کمترین تاوانی است که سردمداران پرمدعا و هتّاکِ غرب را مجبور به عذرخواهی و دست کشیدن از تداوم این بی حرمتی ها می کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در این میان، اهمیتِ واکنش و نقشِ ویژه قشر نخبگانی و دانشگاهیان امت اسلام به عنوان مدافعان فکری، فرهنگی و اجتماعی حریم امت اسلام، به ویژه در سنگر روشنگری و مطالبه گری بر کسی پوشیده نیست.

دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه پیام نور و بسیج اساتید این دانشگاه در این بیانیه ضمن اعلام حمایت و همبستگی با تمام تحرکات و پویش های امت اسلام علیه این دست هتاکی ها، جامعه  علمی کشور را به روشنگری، کنش گری و پیوستن به پویش مقابله با اسلام ستیزی، با اقداماتی از قبیل مطالبه گری از مسوولین کشورهای اسلامی برای اخراج یا احضار اعتراضی سفیر فرانسه، روشنگری در ابعاد مختلف تقابل گفتمانی غربِ خودمحور با اسلام خدامحور فراخواندند.

تلاش برای ترویج تحریم کالاهای فرانسوی و سایر کشورهای مشابه، پیگیری حقوقی برای جرم انگاری هرگونه هتک حرمت و توهین به مقدسات ادیان توحیدی به بهانه آزادی بیان در عرصه بین الملل، اعلام عشق و دلسپردگی به پیامبر اسلام (ص) با انتشار نوشته ها و تصاویر مناسب به ویژه در پروفایل‌های شخصی در فضای مجازی  از دیگر موارد اساتید دانشگاه پیام نور است.

برچسب‌ها فرانسه پیامبر اکرم سازمان بسیج اساتید امانوئل مکرون دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه پیامبر اکرم سازمان بسیج اساتید امانوئل مکرون دانشگاه پیام نور فرانسه پیامبر اکرم سازمان بسیج اساتید امانوئل مکرون دانشگاه پیام نور اخبار کنکور دانشگاه پیام نور بسیج اساتید امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا

آفتاب‌‌نیوز :

همایون اسعدیان، کارگردان و تهیه کننده، سایت شبکه نمایش خانگی نماوا را تحریم کرد.

اسعدیان با انتشار ویدیویی گفت: در ۴۰ سال گذشته شاهد این میزان از وقاحت در در مورد هنرمندان نبودم. به‌خصوص وقتی سوال‌کننده می‌پرسد نگران عدم همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان نیستید؟ می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! من دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس شاتل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا به دیجیاتو گفت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان روی نماوا سرمایه گذاری کرده‌ایم. هر قسمت یک سریال معمولی ۳ میلیارد و هر قسمت سریال سووشون ۸ میلیارد شده. بی‌اخلاق‌تر و بی‌تعهدتر از بازیگران و هنرمندان ندیده‌ام! پول بده هر کاری می‌کنند!

بیانیه نماوا

روابط عمومی نماوا نیز در خصوص گفتگوی اخیر نائب رییس هیات مدیره بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه پلتفرم نماوا به شرح زیر است:

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است

دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

مجموعه نماوا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکو‌های نمایش خانگی مفتخر است که سال‌ها خود را به منزله خانه سینماگران و هنرمندان ایران تلقی کرده و رابطه احترام‌آمیز و مبتنی بر اصول حرفه‌ای با ایشان را همواره راهنمای عمل خود داشته است.

نماوا در بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر سینمای ایران، در کنار سایر سکو‌های نمایش، کوشیده فضا و فرصتی فراهم کند تا آسیب‌های کمتری متوجه نیرو‌های خلاق سینما شود. هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علیرغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه اخیر نایب رئیس هیات مدیره نماوا را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا