Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:49:40 GMT

موزه استاد شهریار در تهران راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۳۷۵۱

موزه استاد شهریار در تهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایرنا به نقل از  شهرداری منطقه ۶، «تورج فرهادی» روز شنبه از پیگیری ثبت بوستان بهجت‌آباد به نام استاد شهریار خبر داد و اظهار داشت: این موضوع به عنوان یک رویداد - مکان در وزارت میراث فرهنگی  نیز در حال پیگیری  است.

به گفته وی موزه استاد شهریار پیرو مصوبه کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری در ساختمان واقع در ضلع شمالی بوستان بهجت‌آباد راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی همچنین  با اشاره به اعلام آمادگی بنیاد استاد شهریار برای مشارکت در تامین هزینه‌های بازسازی و تجهیز ساختمان در نظر گرفته شده برای این موزه، بیان کرد: بخشی از آثار و دست‌نوشته‌های استاد شهریار هم‌اکنون گردآوری شده و آماده ارائه به علاقه‌مندان در این موزه است.  

به گزارش ایرنا بهجت‌آباد محله‌ای در مرکز تهران و در محدوده خیابان ولی‌عصر و بلوار کریمخان زند بوده که بوستانی به همین نام در آن واقع است و به لحاظ اهمیت فرهنگی جایگاه ارزشمندی در میان پارک‌های تهران دارد.

غزل معروف «بهجت‌آباد خاطره‌سی» در دیوان استاد شهریار نشان‌دهنده تأثیر عمیق اتفاق‌هایی است که در محل این بوستان در زندگی این شاعر پرآوازه رخ داده و همین است که دوستداران استاد، همه ساله در سالروز درگذشتش در این مکان به یاد شهریار اجتماع می‌کنند.

علی‌اصغر شعردوست از دوستداران استاد شهریار و  سفیر اسبق ایران در تاجیکستان با اشاره به ابیاتی از شعر «بهجت‌آباد» می‌گوید: عشق معنوی شهریار از عشق زمینی شروع شده است؛ شهریار وقتی می‌خواست در عنفوان جوانی از دختر مورد علاقه‌اش جدا شود، مادر دختر شهریار را مجبور کرد که به وی بگوید هیچ‌گاه به وصال هم نخواهند رسید و از این‌رو از وی خواست که با دخترش در پارک بهجت‌آباد قرار بگذارند و این موضوع را بیان کند؛ نقطه عطف زندگی «محمدحسین بهجت تبریزی» که در پارک بهجت‌آباد رقم می‌خورد و او درس پزشکی را رها می‌کند و راهی دیگر پی می‌گیرد.

گفته می‌شود در شب حادثه شهریار از ساعت‌ها پیش در محل قرار حاضر شد، زمان قرار گذشت اما خبری از معشوقه‌اش نشد؛ در همان شب تحول بزرگ روحی در مسیر رشد و تعالی شهریار اتفاق می‌افتد که بعدها خودش آن را اینگونه بیان می‌کند که «اگر آن شب به وقوع نمی‌پیوست الان من پزشک بودم ولی وقوع آن شب مرا تاریخی کرد و من در تاریخ ماندگار شدم».

برچسب‌ها شهرداری منطقه شش تهران شهر تهران سید محمد حسین شهریار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه شش تهران شهر تهران سید محمد حسین شهریار شهرداری منطقه شش تهران شهر تهران سید محمد حسین شهریار اخبار کنکور استاد شهریار بهجت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد

به گزارش قدس آانلاین، بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر شطرنج در بخش مردان روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور ۹ تیم از ۶ استان و هم‌چنین باحضور چهار استاد بزرگ، سه استاد بین‌المللی، چهار استاد فیده و دو کاندیدا استاد فیده در شاکله اعضاء تیم‌ها در محل سالن فدراسیون شطرنج با سرداوری کاوه هنری داور بین‌المللی، جانشین سرداوری داوران بین‌المللی آرمان علیپور و شیرین مرادی و مسئول پخش زنده امیر افتخاری داور ملی و با مجموع جوایز ۲۵۰ میلیون تومانی برگزار شد.

تیم نفت تهران با ۱۶ امتیاز تیمی قهرمان شد و تیم‌های پیکار افکار لرستان با امتیاز ۱۳ امتیاز و باشگاه قهرمان گیلان (دنیای فلز) با ۱۱ امتیاز به ترتیب مقام‌های نایب قهرمانی و سومی لیگ را به دست آوردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • قهرمانی زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان
  • ذکری کیمیاگر از کیمیا از آیت الله بهجت (فیلم)