Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما در بیانیه ای به انفعال مسئولان فرهنگی نسبت به شرایط کرونا انتقاد کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما در بیانیه ای خواستار رفع سریع موانع پیش روی حمایت های بیمه ای و اقتصادی از بدنه سینما و نیز رعایت حداکثری پروتکل های تنظیم شده بهداشتی در تولیدات تصویری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این بیانیه خطاب به سینماگران، مدیران، سیاستگذاران و صاحبان بنگاه های تولید آثار فرهنگی آمده است: «انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما که با انتشار بیانیه ای در تاریخ اول اسفند ماه سال نود و هشت، یعنی یک روز پس از اعلام رسمی شیوع بیماری کرونا در ایران؛ ضمن اعلام خطر جدی خواستار رعایت پروتکل های مقابله با کرونای وزارت بهداشت، توسط آحاد صنفی انجمن و دیگر صنوف صنعت فیلم ایران در تمامی مراحل تولید آثار شده بود؛ خود پیشگام تاسیس ستاد مبارزه با کرونای خانه سینما گشت و با همیاری و اتحاد صنوف دیگر خانه سینما در فاصله ی اسفند ماه تا شش اردیبهشت سال جاری با اراده ای سخت و فعالیتی گسترده در شبکه ای متعهد و هوشمند از همکاران صنفی، توانست مستندات و دستاوردهای مفید و موثری در مرحله ی اولیه اوج همه گیری بیماری کرونا بدست آورد. آنچه شد تا ستاد کرونای خانه سینما اعلام انحلال کند، خود قصه ای ست پر آب چشم.

اما اینکه پس شش ماه از تاریخ انحلال این ستاد مجموعه ای از تصمیم گیران و ذی نفوذان هیات مدیره خانه سینما، سازمان سینمایی ، وزارت کار، صندوق اعتباری هنر و … هنوز اراده ای و دستاوردی برای حل مشکلات اقتصادی شاغلین صنعت فیلم ایران نداشته اند، محل سوالی بزرگ و نکته ای تاسف برانگیز و عملا خطرناک است.

اینکه پس از درگذشت تلخ و عبرت آموز همکاران و اساتیدمان دکتر اکبر عالمی و کریم اکبری مبارکه و نیز ابتلای چندین و چند تن از اعضای شناخته شده ی سینما از جمله اعضای انجمن خودمان، سکوتی تلخ و منفعلانه تصمیم سازان کلان فرهنگی کشور را فرا گرفته مایه ی تلخ کامی و چه بسا شرمساری ست.

دوستان آگاه و دلسوخته و عزیزان نا آگاه و بی عاطفه ، انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما ضمن ابراز تاسف شدید از فجایع پیش آمده ی در این روزها ؛ مجددا و مجدا خواستار رفع سریع موانع پیش روی حمایتهای بیمه ای و اقتصادی از بدنه ی زحمتکش و بی پناه سینما و نیز رعایت حداکثری پروتکل های تنظیم شده بهداشتی در تولیدات تصویری است. .

بدیهی ست که چون همیشه ؛ مسئولیت آسیب های جبران ناپذیر به تن و جان و روان نیروی کار این صنعت با متولیان و تصمیم گیران است که ناگفته پیداست، تاریخ درباره آنان دیر یا زود قضاوتی سخت خواهد کرد.

یاران ، ما ضمن آرزوی حصول سلامتی روزافزون برای همکاران بیماران مان و خانواده محترم شان ، مصرانه خواستار به رسمیت شناختن موج دوم و سهمگین تر کرونا در کشور و نیز در تولیدات صنعت فیلم ایران هستیم و مشفقانه از صنوف متحد خود و نیز آحاد صنفی سینمای بزرگ ایران؛ می خواهیم که باری دیگر با اتحاد و آگاهی صنفی در مقابل ، عافیت طلبی، تجاهل و به بازی گرفته شدن جان همکاران و خانواده هاشان عکس العمل نشان داده و قویا در پیگیری مطالبات خود از جمله اعمال سیاست های حمایتی اقتصادی، معیشتی و درمانی ویژه دوران بحران کرونا ، اعطای بیمه ی بیکاری و نیز رعایت دقیق و وسواس گونه پروتکل های پیشگیری از کرونا در تولیدات تصویری ایران همت بورزند.

با آرزوی سلامتی و پیروزی/ هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما هیات مدیره خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شبح کژدم» در خانه سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی خانه سینما، نخستین برنامه‌ دوره‌ جدید سینماتک خانه سینما چهارشنبه پنجم اردیبهشت با نمایش و نقد فیلم «شبح کژدم» ساخته کیانوش عیاری، برگزار می‌شود.

«شبح کژدم» نخستین‌بار در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین دوره‌ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم جهانگیر الماسی، ناصر آقایی، حسن رضایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، محمد جعفری و مازیار فکری‌ارشاد به نقد اثر می‌پردازند.

حضور در برنامه‌های سینماتک خانه سینما برای اعضای صنوف زیرمجموعه خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6085288

دیگر خبرها

  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان
  • «شبح کژدم» در خانه سینما
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • ناصر آبشلی درگذشت