Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@09:30:30 GMT

میزان نقش کودکان در شیوع کروناویروس

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۳۹۳۳

میزان نقش کودکان در شیوع کروناویروس

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد: کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در بیش از نیمی از مواقع، دیگر اعضای خانواده را نیز آلوده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمده است: کودکان ۱۲ سال و کمتر که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند در ۵۳ درصد مواقع، ویروس را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می دهد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال نیز در نزدیک به ۴۰ درصد اوقات، دیگر اعضای خانواده را آلوده می‌کنند.

یافته های بدست آمده بر اساس بررسی تماس های خانوادگی ۱۰۱ مورد آلوده به کروناویروس در دو ایالت آمریکا در فاصله ماه های آوریل تا سپتامبر بوده است. افراد آلوده به کروناویروس در مجموع ۱۹۱ تماس خانوادگی با افرادی داشته اند که همخانه بوده‌اند.

در میان تماس های خانگی مبتلایان، ۱۰۲ یا ۵۳ درصد به ویروس آلوده بوده اند که در ۷۵ درصد از آنان طی پنج روز از قرار گرفتن در معرض ویروس رخ داده است.

محققان اظهار داشتند: انتقال بیماری کووید-۱۹ در بین اعضای خانواده معمول بوده و میزان عفونت ثانویه بالاتر از میزانی است که پیش از این گزارش شده بود.

آنان تاکید کردند: از آنجاییکه قرنطینه سریع افراد آلوده به کروناویروس می تواند انتقال خانگی را کاهش دهد افرادی که مشکوک به این بیماری هستند باید خود را قرنطینه کنند، در خانه بمانند و در صورت امکان از اتاق خواب و سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، تحقیقات در مورد نقش کودکان در شیوع بیماری کووید-۱۹ با نتیجه قطعی همراه نبوده، اگرچه این موضوع از تابستان و پاییز توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا مدارس سراسر ایالات متحده در بحبوحه همه گیری اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان کووید 19 كودكان اعضای خانواده کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه و سازمانی صحی جهان به‌گونه‌ مشترک از بیماران سرطانی در کشور حمایت می‌کنند.

آیودیس از روند درمان و نگهداری بیماران سرطانی در شفاخانه‌ای در کابل نیز دیدار کرده است.

این در حالی است که چندی پیش سازمان صحی جهان اعلام کرده بود که میزان بیماری سرطان در جهان تا سال ۲۰۵۰ رشد ۷۷ درصدی را ثبت خواهد کرد.

به گفته این سازمان، انتظار می‌رود میزان سرطان‌های تشخیص داده‌ شده در سه دهه آینده به ۳۵ میلیون تن برسد که در مقایسه با ۲۰ میلیون مورد به ثبت‌ رسیده در سال گذشته، رشد خیره‌کننده را نشان می‌دهد.

این بیماری سالانه جان شمار زیادی از شهروندان افغانستان را نیز می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک