Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از مشترکین پُرمصرف برق در این استان خواست در طرح برق اُمید، از مولدهای خورشیدی جهت کاهش میزان مصرف برق خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛داوود راهزادی در نشستی با معاونت درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اهداف مهم طرح برق امید، کاهش مصرف برق مشترکان پرمصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسته از مشترکان می توانند علاوه بر اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف، با نصب یک مولد خورشیدی ساده با قیمت معقول ، بخشی از مصرف برق خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه ‌به عنوان نمونه یک پنل روی کولر آبی پشت بام، 20 درصد از برق مشترک پرمصرف را تأمین می کند، اظهارداشت:‌ تسهیلاتی با سود حداقلی و دوره بازپرداخت سه ساله برای این مشترکین در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یک بار پنل خورشیدی نصب می کنید و سالها از برق پاک آن بهره مند خواهید شد، خاطرنشان کرد:‌ به طور نمونه با نصب یک مولّد خورشیدی کوچک، حداقل 20 درصد مصرف برق مشترک پرمصرف می ‌تواند کاسته شود.

راهزادی گفت: این مولّد خورشیدی فضایی کمی را اشغال می‌کند و شرکت ساتبا، با پرداخت یارانه سود تسهیلات، این مولّد را در اختیار متقاضی قرار می‌ دهد و در این شرایط، مشترک ماهیانه مبلغی را در ظرف مدت سه سال پرداخت خواهد نمود.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ در کشور تعداد اندکی از مشترکان برق هستند که برق زیادی را در بخش خانگی مصرف می کنند هرچند این مشترکان حدود 15 درصد از کل مشترکان را شامل می شوند اما گاهی مصرف کل آنها 9 برابر و چه بسا بیشتر از مشترکان کم مصرف است.

راهزادی با بیان اینکه بررسی های ما نشان می دهد این مشترکان با انجام چند راهکار ساده می توانند بخش قابل توجهی از مصرف غیر ضروری خود را کاهش دهند، یادآورشد: این گونه برق غیر ضروری در بخش های مولد کشور از جمله صنعت مصرف می شود.

وی گفت:‌ این کاری است که کشورهای پیشرفته دنیا سالها پیش انجام داده اند و خوشبختانه ایران نیز در جایگاهی قرار دارد که به راحتی می تواند در دسته کشورهای دارای بهره وری در بخش برق بپیوندد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این دسته از مشترکان می ‌توانند علاوه بر اجرای اقدامات بهینه‌ سازی مصرف، با نصب یک مولّد خورشیدی خودتأمین، آن مقدار مصرف مازادی که واقعا قابل کاهش نیست را تأمین کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق امید شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد د خورشیدی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود