Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، نهمین رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده ‌به‌ کاری مولدهای اضطراری با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر، جمعی از مدیران صنعت برق در محل مرکز پایش صنعت برق کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جلالی، در این مراسم گفت: دشمن در تقابل با ایران اسلامی به دلیل توان بالای دفاعی و بازدارندگی و اراده قاطع که مشاهده کرد از حوزه نظامی مایوس شده است که نقطه عطف این مسئله، انهدام پهباد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از ناامیدی از جبهه نظامی به دنبال جنگ علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور رفتند تصریح کرد: در این جنگ نوین به دلیل آنکه فاعل جنگ در حوزه سایبری گمنام است این حملات بیشتر در این حوزه صورت می گیرد.

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور زیرساخت‌های حیاتی ایران به دلیل رشد و توسعه سریع، گرایش به سایبری شدن پیدا کرده است. لذا حفظ این کارکردها که پیوندی حیاتی با کیفیت زیست مردم دارد منوط به پدافند سایبری و رعایت الزامات جامع پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه در این زمینه رویکرد ما عملیات پیشگیرانه برای رصد آسیب‌پذیری‌ها و کنترل آمادگی‌هاست متذکر شد: صنعت برق صنعتی مادر است و همه کارکردهای حیاتی به برق مربوط است. عدم اختلالات در زیرساختهای برق کشور نشان از تاب آوری و قوت صنعت برق کشور دارد و قابل تقدیر است.

سردارجلالی خاطرنشان کرد: ظرفیت کنونی مولدهای اضطراری برق می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد تا تامین کننده برق اضطراری کشور باشد.

وی افزود: رزمایش‌های سایبری در حوزه برق باید به صورت منظم برگزار شود تا ضمن بررسی آسیب پذیری‌ها میزان پایداری شبکه ارتقا یابد.

سند همکاری اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی امضا شد

در حاشیه برگزاری نهمین رزمایش سراسری مولدهای برق اضطراری، سند همکاری اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت توانیر امضا شد.

این سند همکاری در راستای اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری ابلاغی رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور و براساس پیشنهاد شرکت توانیر با عنوان «طرح جهادی مانور آمادگی مولدهای خودتامین» جهت ایجاد آمادگی در شرایط بحران با هدف مصون‌سازی تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری از سوی سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و محمد حسن متولی زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر به امضا رسید.

برچسب‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور محمدحسن متولی زاده ستاد کل نیروهای مسلح شرکت توانیر ایالات متحده آمریکا خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور ستاد کل نیروهای مسلح شرکت توانیر ایالات متحده آمریکا خلیج فارس سازمان پدافند غیرعامل کشور ستاد کل نیروهای مسلح شرکت توانیر ایالات متحده آمریکا خلیج فارس اخبار کنکور سازمان پدافند غیرعامل کشور شرکت توانیر صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر دوبوویک، رییس مرکز مطالعات بین‌الملل در دانشگاه ملی اودسا با اشاره به عهدشکنی آمریکا در دفاع از اوکراین، گفت که اوکراینی‌ها رفته‌رفته از کمک واشنگتن مایوس شده‌اند.

دوبوویک می‌گوید که اقدام بی‌درنگ آمریکا و متحدانش در ناتو برای دفاع از تل‌آویو برابر حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران، در مقایسه با بی‌میلی آشکار آنها در تقویت سامانه‌های پدافندی اوکراین در بحبوبه جنگ با روسیه، تفاوت فاحشی دارد.

وی با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها رفته‌رفته شروع به ابراز نارضایتی از آمریکا کرده‌اند، گفت: آمریکا در دو سال نخست جنگ با روسیه، نقشی اساسی ایفا کرد اما حالا این نقش به شدت کمرنگ شده است. غرب به‌جای آنکه در ایجاد شبکه پدافند هوایی مشابه آنچه اسراییل در اختیار دارد، به اوکراین کمک کند، تجهیزات جسته و گریخته برای کی‌یف تامین می‌کند.

دووویک مشخصا به کمک آمریکا و متحدانش در ناتو به رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران علیه تل‌آویو اشاره دارد. جمهوری اسلامی شامگاه شنبه در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حملات ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶ و موشک‌های هایپرسونیک فتاح و سجیل و خرمشهر را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین نیز در واکنش به این تحولات، در شبکه «ایکس» نوشت که «اسراییل عضو ناتو نیست و قدرت‌های غربی از لحاظ قانونی ملزم به دفاع از آن نیستند.»

وی نوشت: اگر اوکراین حمایت کامل شرکایش را داشت، حریم هوایی اروپا هم می‌توانست مدت‌ها پیش همان سطح از مصونیت را داشته باشد.

پیش‌تر جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی، در واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی اتخاذ خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود اما درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

کد خبر 6079904

دیگر خبرها

  • انهدام سه ریز پرنده در اصفهان
  • جزئیات صدای انفجار در اصفهان | کار اسرائیل بود؟
  • اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل
  • جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند