Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@10:38:28 GMT

ثبت سفارش ارز متقاضی از این هفته

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۱۰۲

ثبت سفارش ارز متقاضی از این هفته

وزیر صمت گفت: ثبت سفارش ارز متقاضی از این هفته آغاز می شود. ناطقان:  به نقل از صدا و سیما، علیرضا رزم حسینی در بازدید از معاونت بازرگانی داخلی و بخش تنظیم بازار، اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع ارزی تعدادی از افراد در صف ثبت سفارش و تعدادی در صف تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی هستند که این اعداد قابل ملاحظه است؛ بر همین اساس در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوب شد مدیریت ثبت سفارش در وزارت صمت انجام شود که این موضوع انجام شد و ما کالاهای ضروری را در اولویت ثبت سفارش قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






وزیر صمت ادامه داد: از این هفته افرادی که نیاز به ارز ندارند و ارز در خارج از کشور دارند مجاز هستند تا کالا وارد کنند و علاوه بر این صادرکنندگانی که از سال ۹۸ تعهد ارزی داشتند می‌توانند از محل تعهد صادراتی مجوز واردات کالاهای اولویت دار دریافت کنند این موضوع باعث می‌شود صادرات افزایش یابد و نیاز واحدهای صنعتی به مواد اولیه تامین شود.

وی افزود: در هفته‌های گذشته با تشکل‌های بخش خصوصی هم اندیشی داشتیم و تا ماه‌های پایانی سال شاهد رشد صادرات و افزایش کالاهای وارداتی خواهیم داشت.

وزیر صمت ادامه داد: سامانه‌های معاملاتی یکی از مسیرهای کاهش حضور فیزیکی افراد است، زیرا بروکراسی اداری مخل توسعه کشور است و ما در وزارت صمت تلاش کردیم این بروکراسی‌ها را حذف کنیم تا مسیرهای تولید و تجارت را آسانتر کنیم.

وی افزود: اگر بخش خصوصی اشکالاتی در سامانه توسعه تجارت الکترونیکی می‌بینند حتما به وزارت صمت اطلاع دهد.

وزیر صمت درباره کالاهایی که در گمرک باقی مانده است، گفت: کالاهای وراداتی ۲ گروه هستند؛ گروه اول ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که این کالاها در گمرک باقی می‌ماند و تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را از بانک مرکزی دریافت کنند و بعد از گمرک ترخیص می‌شوند و گروه دوم نیز متقاضیانی هستند که ارز نیمایی دریافت می‌کنند و منتظر دریافت ارز از سوی بانک مرکزی برای ترخیص کالا هستند.

رزم حسینی افزود: بر اساس سیاست جدید، متقاضی که اعلام کند نیاز به ارز نیمایی ندارد اجازه ترخیص داده می‌شود و افرادی که نیاز به ارز دارند باید در سامانه نیمایی ارز خریداری کنند تا ترخیص کالا صورت گیرد.
منبع: مهر برچسب ها: سفارش ، ناطقان ، ارز ، بازرگانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سفارش ناطقان ارز بازرگانی ثبت سفارش وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، وحید داعی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در تمام شهرهای استان ساخت واحدها آغاز شده و هم اکنون اجرای این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان با سرعت در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: در ۲ شهر کلات و چنار با توجه به توپولوژی منطقه و بررسی بانک زمین در خصوص اراضی سازمان ملی، کارشناسی‌های لازم انجام، زمین ها شناسایی و با توجه به تفاهمات صورت گرفته با سازمان اوقاف استان و شهرستان مقرر شد از ظرفیت های این سازمان در تامین زمین این دو شهر استفاده شود. 

داعی از توافق بین سازمان ملی زمین و مسکن با مالکین حقوقی استان به منظور تامین کسری زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر قطعات زمین متعلق به سازمان اوقاف شناسایی شده که پس از سیر مراحل قانونی به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین گفت: در حال حاضر در شهر کلات ۹۸۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد ۳۹۷ متقاضی حائز شرایط، ۳۰۸ تایید نهایی و ۱۰۱ متقاضی جوانی جمعیت و در شهر چنار ۸۱ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد ۶۹ متقاضی حائز شرایط، ۳۶ تایید نهایی و ۷۰ متقاضی جوانی جمعیت هستند. 

گفتنی است جلسه تامین زمین جهت نهضت ملی مسکن شهرهای کلات و چنار با حضور داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حجت الاسلام احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، صلاحی فرماندار شهرستان کلات و دیگر اعضای مدعو برگزار و تمامی جوانب و مشکلات احتمالی و راهکارهای رفع موانع و تفاهمات فی مابین اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در جهت تامین زمین نهضت ملی مسکن شهرهای کلات و چنار بررسی شد.

دیگر خبرها

  • تحویل کارت سوخت در ۱ هفته تا آخر اردیبهشت​
  • گولسیانی از نخست وزیر گرجستان مدال افتخار می‌گیرد
  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا