Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید» و ملزومات تحقق این نام‌گذاری گفت: عدم توجه به فرهنگ کار باعث می‌شود بهره‌وری در تولید کاهش یابد.

شهریار احمدبیگی در جلسه شورای فرهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس با بیان اینکه عدم توجه به فرهنگ کار باعث می‌شود بهره‌وری در تولید کاهش یابد، گفت: فرهنگ کار به شکل واقعی و شایسته در کشور ما نهادینه نشده و این موضوع با مشکل‌های جدی و زیادی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، او با تأکید بر اینکه ارتقای فرهنگ کار در سطح کشور نیازمند عزم ملی و همگانی است، افزود: هر جایی که فرهنگ و اقدامات حول این محور فعال باشد به سایر حوزه‌ها نیز می‌توان امیدوار بود.

احمدبیگی ادامه داد: سند نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار در سطح کشور تدوین شده و پیش‌بینی می‌شود که تا اسفندماه امسال با رونمایی از آن توسط ریاست جمهوری یا رهبر معظم انقلاب، این سند به مرحله اجرا در آید.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای سند نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین رسانه‌ها وظیفه دارند بدین نحو که آموزش‌های مورد نیاز پیرامون ارتقای فرهنگ کار از سطح مدارس آغاز و تا دوران سربازی و دانشگاه نیز ادامه خواهد یافت و فرهنگ کار به شکل زیربنایی در جامعه نهادینه خواهد شد.

احمدبیگی با بیان اینکه استان فارس در حوزه اقدامات فرهنگی رتبه برتر را در سطح کشور به دست آورده است، گفت: در این استان اقدامات ارزشمندی در حوزه فرهنگ کار انجام شده که از این بابت شایسته تقدیر است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: فارس مهد فرهنگ ایران زمین و فرهنگی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود زیرا تاریخ و ادبیات ایران در این خطه شکل گرفته است.

سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در ادامه این نشست گفت: مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ بر موضوعات سیاسی و اقتصادی اولویت دارد زیرا تا مشکلات فرهنگی رفع نشود هرگز نمی‌توان سایر چالش‌های جامعه را برطرف کرد.

او با اشاره به اقدامات فرهنگی استان فارس افزود: سند فرهنگ کار و تلاش در این استان با کمک دانشگاه شیراز با ۱۲۲ برنامه عملیاتی تدوین شده است.

مختاری ادامه داد: امید است با تصویب هرچه سریعتر  این سند فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان و با هدایت و راهبری مدیران ارشد استان جهت  ابلاغ و اجرای تمام برنامه‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی و با یک عزم استانی با اجرای این سند فرهنگ  اسلامی در کار را رشد دهیم و از قبل آن بهره وری در تولید را در استان بالا ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه فرهنگ کار نیازمند ابتکار، تلاش، پشتکار، وقت‌شناسی و نظم است، گفت: با ارتقای فرهنگ کار اثرگذاری و بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت که با اتکا به این توانایی‌ها می‌توان به راحتی مشکلات جامعه را رفع و همچنین تحریم‌ها را نیز بی اثر کرد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سطح فرهنگ کار اسلامی نیز گفت: نقش حوزه فرهنگی و خصوصاً بسیج در این زمینه بسیار سازنده است و باید تلاش شود که حلقه‌های صالحین، این شجره طیبه به حلقه صالحین کار و تلاش تبدیل شود.

مختاری ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که از توان تشکلات کارگری در راستای ارتقای فرهنگ کار استفاده شود به‌گونه‌ای که در دل این تشکلات خانه‌های فرهنگ کار ایجاد و به نوعی تلاش‌ها به سمت افزایش سطح فرهنگ کار هدایت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهش تولید استان فارس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی ارتقای فرهنگ کار استان فارس بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم در کنار ایمن سازی راه‌ها، مهمترین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ای است.

او افزود: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه‌ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانیان با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه‌های استان، گفت: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا کند.

او بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد و افزود: باید با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ استفاده ازحمل ونقل عمومی درجامعه نهادینه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی
  • پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است