Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:42:40 GMT

کرونا برتری تمدن اسلامی را نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۱۷۶

کرونا برتری تمدن اسلامی را نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی نشست وبیناری بانوان تقریبی با عنوان «همکاریهای اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا» با حضور جمعی از بانوان فرهیخته برگزار شد.

آی جمال قورچایی، مدیر حوزه علمیه خواهران آزادشهر، در این نشست هفته وحدت را از برکات جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: ایران اسلامی همواره تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بحران کرونا جهان را زمین گیر کرده و توان و ظرفیت مدیریت مکاتب مختلف را سنگ محک زده است؛ خداوند متعال به ما دستور داده تا نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران تأکید کنیم، لذا باید با اتحاد و یکپارچگی اسلامی برای کمک به کشورهایی که امکانات بهداشتی کم دارند، اقدام کنیم و برای کمک به دیگران باید اختلافات را کنار بگذاریم.


زهرا برهانزهی، معاون آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه اسلام همواره به صورت علمی و منطقی نیازهای بشر را پاسخ داده است، یادآور شد: اسلام بر اساس عقلانیت و عدالت متجلی شده است و ما به وسیله این اسلام می‌توانیم بر تمامی مشکلات غالب شویم.

وی ادامه داد: بحران‌ها همواره وجود داشته ولی راه فائق آمدن و سازگاری با این بحران‌ها مدیریت کردن آن هاست. در حال حاضر شاهد بحران کووید ۱۹ هستیم که زندگی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده و این نیازمند مدیریت است.

برهانزهی خاطر نشان کرد: دنیای پسا کرونا نسبت به دنیای پیش از کرونا بسیار متفاوت خواهد بود. باید با این شرایط و تغییرات کنار بیاییم و در دنیای پسا کرونا به دنبال تقویت مباحث دینی و علمی باشیم و باید آموزه‌های دینی را به مردم بگوییم تا بدانند تنها راه رفع مشکلات توکل بر خدا و تلاش و وحدت است.

خدیجه اسماعیل پور، رئیس اداره سواد آموزی شهرستان بوکان در وبینار بانوان تقریبی، آزمایش و ابتلاء را از مهم‌ترین مسائل زندگی انسان‌ها دانست و گفت: آزمایشات الهی بر مبنای قرآن اهدافی نظیر شناسایی مجاهدان، تعیین بهترین سرنوشت برای انسان، جدا کردن مؤمنان از غیر مؤمنان و… را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: کرونا نخستین بلای عالم و فراگیرترین آن‌ها نیست؛ برای نمونه جنگ جهانی خود یکی از بلاهایی بود که سبب کشته شدن ۸۰ میلیون نفر شد؛ کرونا شاید زمینه ساز ظهور باشد، چرا که توجه به معنویت با شر و بلایا ایجاد می‌شود، به همین دلیل کرونا می‌تواند ما را برای ظهور آماده‌تر کند.
رؤیا دیوان بیگی، فعال فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه کرونا آزمایش الهی است، تصریح کرد: بیدار شدن انسان‌ها از خواب غفلت، کنار گذاشتن برخی دلبستگی ها، رسیدن به برخی خوبی‌ها از جمله دلایل آزمایشات الهی است.

وی ایجاد زمینه پیشرفت‌های علمی، تحول در سیستم فضای مجازی، گسترش فرهنگ نوع دوستی، رزمایش جنگ بیولوژیک در برابر خطرات احتمالی را از برکات کرونا برشمرد.

دیوان بیگی تأکید کرد: کرونا تمدن غرب را به چالش کشاند، در جهان پسا کرونا جهان دیگری وجود خواهد داشت؛ کرونا تمدن غرب و تمدن اسلامی را مقابل یکدیگر قرار داد و برتری تمدن اسلامی را نشان داد.
 
زهرا حجی پور، مدرس حوزه علمیه خواهران استان خراسان جنوبی نیز در این نشست به مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا در جهان و جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: درست است که ما نمی‌توانیم به صورت حضوری به زیارت امکان مقدسه برویم ولی می‌توانیم دل‌های خودمان را متوجه آن کرده و از راه دور به زیارت بپردازیم.

وی در بخشی از سخنان خود این مدرس حوزه، مواسات مومنانه را از نمونه‌های وحدت مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی که در کشورهای مدعی تمدن شاهد هستیم که مردم به فروشگاه‌ها حمله کرده و آن‌ها را غارت می‌کنند.
 
ژیلا مرادپور، از اساتید دانشگاه و حوزه استان کردستان گفت: اسلام دین حق و احقاق حقوق است؛ در آموزه‌های اسلامی برای هر چیزی به اندازه خودش بها داده شده است و این یعنی عدل.

وی افزود: اسلام برای حل معضلات و مشکلات مختلف راهکارهای مختلفی دارد، برای نمونه برای مقابله با بیماری واگیر دار به قرنطینه و فاصله اجتماعی تأکید می‌کند؛ آنچه درباره پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده است، در دین نیز به آن توصیه شده است؛ در کنار رعایت پروتکل بهداشتی و توصیه دینی، باید توکل به خدا داشت و در این موضوع صبور باشیم.
 
فاضله فاضلی، مدیر حوزه علمیه خواهران تایباد هم در این نشست به بررسی نقش رسانه‌های اسلامی در ترویج فرهنگ همیاری پرداخت و گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش اساسی در سلامت جامعه داشته باشد؛ امروزه با افزایش جمعیت، رسانه‌ها رسوخ بیشتر داشته و تأثیر بیشتری بر سلامت افراد دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امروز در عصر انفجار ارتباطات و اطلاعات هستیم، بیان کرد: گویا نظریه دهکده جهانی در حال تحقق است؛ در این شرایط حساس جهان، رسانه‌های اسلامی باید به دنبال ترویج فرهنگ همیاری باشند.
 
نسرین چنانی، فعال فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه درباره کرونا پرسش‌های مختلفی مطرح است، گفت: یکی از پرسش‌ها این است که کرونا عذاب الهی است یا آزمایش الهی؟ اما مهم این است که روایات به ما توصیه می‌کند وقتی مسلمانی گرفتار مشکلی می‌شود، مسلمانان دیگر باید به او کمک کنند.

فعال فرهنگی استان بوشهر تأکید کرد: ما مسلمانان باید برای از بین رفتن کرونا تلاش کنیم و اجازه ندهیم دیگر مسلمانان گرفتار این بیماری شوند.
 
زهرا واحدی، مدیر حوزه علمیه خواهران خراسانی شمالی هم با اشاره به وحدت مومنانه تصریح کرد: هدف ما در فضای مجازی و حقیقی باید توسعه آموزه‌های قرآن باشد.

نجیبه شیخی، فعال فرهنگی نیز با بیان این‌که اسلام روحیه فداکاری، ایثار و برادری را تقویت می‌کند، گفت: در شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد ایثار جامعه پزشکی و کادر درمان بودیم. کد خبر 5060454

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی توهین به پیامبر کنفرانس وحدت اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کتاب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رادیو گفتگو مجمع عالی حکمت اسلامی مهدویت تمدن اسلامی انجمن علوم سیاسی ایران مقام معظم رهبری مدیر حوزه علمیه خواهران فعال فرهنگی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سلامت هم‌دوش دیگر خواهران و برادران خود، سعی کرده است که گره‌گشای کار مردم باشد، گفت: مصداقی‌ترین موضوعی که جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران است، دوران همه‌گیری بیماری کرونا است.

مهرداد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و اگر امام راحل (ره) مبدا بسیاری از حرکت‌ها و جریان‌های مؤثر در یک تا دو قرن اخیر باشند، یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ابداعات ایشان، تشکیل سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا است که آشکار انقلاب اسلامی باشد، افزود: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و به گفته امام (ره)، مردم ولی‌نعمتان ما هستند و می‌توان نتیجه گرفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جان فدا و پاسدار یکایک آحاد مردم در سطح کشور باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مأموریت‌های سپاه پاسداران معطوف به انقلاب اسلامی و مربوط به چهارچوب جغرافیایی جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: به واسطه مدد حضرت حق و همت و تلاش فعالان عرصه سازمان بسیج جامعه پزشکی و یگان‌های سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور و خارج از آن، به مشابه وضعیت بی‌مانند سلامت در کشور که یکی از نمادهای تبلوریافته «ما می‌توانیم» انقلابی است، در فضای دفاع زیستی، بهداری و سلامت سپاه نیز شاهد نقاط سرآمد و درخشان بسیاری هستیم.

اسدی با اشاره به حضور و مشارکت بسیجیان و پاسداران در حرکت‌هایی ویژه در مقاطعی از طول عمر انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از مردم و آسایش و آرامش آنها ادامه داد: رقم قابل توجهی از شهدای هشت سال دفاع مقدس از شهدای داروساز، جهادگر، امدادگر، پزشک بودند که این موضوع خود نشان افتخاری بر سینه جامعه سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی فلج اطفال و واکسیناسیون‌های سراسری که به صورت بسیج انجام شد، از دیگر مواردی است که به عنوان نقاط پرافتخاری محسوب می‌شود که کشور را به یکی از کشورهای سرآمد سراسر جهان تبدیل کرده است، گفت: در رخدادهای تلخی مانند زلزله و سیل که ممکن است برای هر ملتی در هر پهنه جغرافیایی حادث شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سلامت هم‌دوش دیگر خواهران و برادران خود، سعی کرده است که گره‌گشای کار مردم باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مردم‌یاری‌ها در فضای حوادث، رخدادهای خاص و بلایا به صورت گروه‌های جهادی و سازماندهی آنها، تأمین نیازهای تخصصی مورد نیاز، خود را نشان می‌دهد، اضافه کرد: از دیگر محورهایی که سپاه پاسداران با حمایت مردم در آن پیشتاز بوده است، بیمارستان‌های صحرایی است که در سازه‌های مختلفی در مواقع بحرانی، حوادث و بلایا در محیط‌های نیازمند برپا و نیروهای سپاه پاسداران دوشادوش گروه‌های جهادی به صورت داوطلبانه مستقر می‌شوند.

دوران همه‌گیری بیماری کرونا، جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران

اسدی افزود: مصداقی‌ترین موضوعی که جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران است، دوران همه‌گیری بیماری کرونا است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضل الهی و برکت خون شهدا، در طول همه‌گیری بیماری کرونا با سرخط کردن مراکز تخصصی مستقر خود از جمله بیمارستان صدوقی در استان اصفهان به عنوان یکی از زیرشاخه‌های توانمند، توانست یاری‌گر مردم کشور باشد.

وی با بیان اینکه نقاهتگاه‌ها و مجموعه‌های بهداشتی سرپایی بسیاری توسط سپاه پاسداران طی دوران همه‌گیری ویروس کرونا برپا و تبدیل به برگ زرین دیگری بر لوح خدمت‌رسان بودن سپاه شد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رخداد مشکل جدی و فراگیری مانند دوران کووید ۱۹ نبودیم، اما هوشیاری در فضای نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، تمام افراد را بر این روال استوار کرده است که شبانه روز گوش به زنگ و آماده خدمت‌رسان برای رفع نیازهای مردم کشور باشند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان ادامه داد: از شاخص‌ترین موارد حضور نیروهای سلامت محور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط برون مرزی نیز می‌تواند به راهپیمایی عظیم و مردمی اربعین اشاره کرد، در سال ۱۴۰۲ بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز برای ادای دین حداقلی خود با سازماندهی قرارگاه اربعین حسینی، نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی‌های تخصصی در سطح استان و اعزام تیم تخصصی متشکل از بیش از ۲۰ پزشک در سطح شهر کربلا اقدام کرد و ده‌ها هزار ویزیت تخصصی و عمومی را در ایام اربعین حسینی انجام داد.

اسدی گفت: سیاست کلی حاکم بر معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبنی بر مقدم بودن بهداشت و پیشگیری بر درمان است و جهت‌گیری‌های کلی در سیاست‌گذاری‌ها در این خصوص است، ساختاری تحت عنوان قرارگاه جهادی سلامت استان تشکیل شده و بنا بر این است که با آگاهی‌بخشی و مقدم دانستن عملی بهداشت، اقدامی انجام شود تا سطح سلامت به معنای واقعیت کلمه افزایش یابد و بتوانیم بر معیار ایران قوی استوار باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های بر حق نظام اسلامی و حضرت امام خامنه‌ای، جوانی جمعیت است؛ جوانی جمعیت و رشد جمعیت قدرت آفرین و ارزش‌ساز است و ابعاد مختلف و متعددی دارد که جامعه پزشکی بر حسب سیاست‌های بالادستی مأمور به این است که با سازماندهی و حمایت جدی در قالب مرکز مردمی نفس به بخشی از مواردی که می‌تواند منجر به فرزندآوری بهتر و بیشتر شود، کمک کند و در ساختار استان اصفهان نیز با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی، کمک‌کار و همراه مرکز نفس هستیم.

کد خبر 746573

دیگر خبرها

  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • چرا آدم فضایی‌ها خودشان را به ما نشان نمی‌دهند؟
  • صهیونیسم جوامع مسلمانان را هدف قرار داده است