Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران مایوس شده است گفت: آنان به‌دنبال جنگ علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران هستند.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در نهمین رزمایش قطع برق که در مرکز پایش صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: دشمن در تقابل با ایران اسلامی به دلیل توان بالای دفاعی و بازدارندگی و اراده قاطع که مشاهده کرد از حوزه نظامی مایوس شده است که نقطه عطف این مسئله، انهدام پهباد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از ناامیدی از جبهه نظامی به دنبال جنگ علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور رفتند تصریح کرد: در این جنگ نوین به دلیل آنکه فاعل جنگ در حوزه سایبری گمنام است این حملات بیشتر در این حوزه صورت می‌گیرد.

جلالی گفت: زیرساخت‌های حیاتی ایران به دلیل رشد و توسعه سریع، گرایش به سایبری‌شدن پیدا کرده است. بنابراین حفظ این کارکردها که پیوندی حیاتی با کیفیت زیست مردم دارد منوط به پدافند سایبری و رعایت الزامات جامع پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این زمینه رویکرد ما عملیات پیشگیرانه برای رصد آسیب‌پذیری‌ها و کنترل آمادگی‌هاست متذکر شد: صنعت برق صنعتی مادر است و همه کارکردهای حیاتی به برق مربوط است. عدم اختلالات در زیرساخت‌های برق کشور نشان از تاب‌آوری و قوت صنعت برق کشور دارد و قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: ظرفیت کنونی مولدهای اضطراری برق می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد تا تامین‌کننده برق اضطراری کشور باشد.

جلالی یادآور شد: رزمایش‌های سایبری در حوزه برق باید به صورت منظم برگزار شود تا ضمن بررسی آسیب‌پذیری‌ها میزان پایداری شبکه ارتقا یابد.

لینک کوتاه: asriran.com/003A6h

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل جلالی زیرساخت های حیاتی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل