Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (شنبه) خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این اثر باستانی که یک حوضچه تعمید مربوط به دوره بیزانس است، در ماه ژوئیه گذشته توسط ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه «تقوع» در جنوب شرقی «بیت لحم» به سرقت رفت.

آناستاس در مصاحبه با رادیو «صدای فلسطین» اعلام کرد که کمیته کشورهای عضو کنوانسیون ممنوعیت و ممانعت از واردات، صادرات و انتقال غیرقانونی اموال فرهنگی برای گفت وگو در مورد چندین مساله از جمله انتقال غیرقانونی آثار باستانی توسط مقامات اشغالگر اسرائیلی از اراضی فلسطینی‌ها، تشکیل جلسه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیر ماه) سربازان رژیم صهیونیستی با استفاده از یک لیفتراک این حوضچه قدیمی سنگی را که به قرن ۵ و ۶ میلادی باز می‌گردد را از شهر تقوع سرقت کردند. گفته می‌شود که این حوضچه تعمید سنگی به وزن تقریبا ۸ تن بخشی از یک کلیسای محلی در دوره بیزانس بوده است.

این حوضچه پیش از سرقت توسط قاچاقچی‌های ناشناخته با یک لیفتراک در سال ۲۰۰۰، مدت زمان طولانی در محل یک کلیسای باستانی در شهر توقع قرار داشته است. در سال ۲۰۰۲، شهرداری توقع موفق به بازگرداندن این حوضچه و قرار دادن آن در مجاورت ساختمانی (مکان ساخت یک موزه محلی) شد.     

این اثر باستانی هزار و ۵۰۰ ساله مسروقه یکی از سه حوضچه غسل تعمید نادر از جنس سنگ رسی است. دو مورد دیگر شامل حوضچه غسل تعمید در کلیسای «مهد» در «بیت لحم» می‌شود که اخیر کشف شده و دیگری متعلق به کلیسای «بیت جبرین» است.

رژیم صهیونیستی از حوزه باستانشناسی به عنوان یک ابزار برای مالکیت جعلی بر فلسطین از جمله کرانه باختری استفاده می‌کند تا یک مشروعیت مذهبی و تاریخی به اشغالگری‌های خود در سرزمین‌های اشغالی بدهد.

برچسب‌ها تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان ملل متحد یونسکو رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان ملل متحد یونسکو رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان ملل متحد یونسکو رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • صهیونیستها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است