Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، همزمان با ادامه مخالفت‌های مردمی در کشورهای اسلامی به سخنان ضد اسلامی رئیس‌جمهور فرانسه و ناآرامی‌ها در برخی شهرهای فرانسه از قبیل «نیس»، نخست‌وزیر کانادا در سخنانی درباره توهین به مقدسات اسلام به بهانه آزادی بیان هشدار داد.

به گزارش پایگاه «گلاب اند میل» و «ویونیوز»، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا حمله به کلیسای شهر نیس را «شنیع» خواند و محکوم کرد اما هشدار داد که چنین حملاتی معرف و نماینده اسلام و مسلمانان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیس فرانسه صبح پنجشنبه هفته گذشته خبرساز شد و در این شهر، مردی مسلح به چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر نیس به چندین نفر حمله کرد که در نتیجه آن دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند و چند تن دیگر زخمی شدند.

درست بیش از دو ساعت از این حمله با چاقو در شهر نیس جنوب فرانسه، نگذشته بود که رسانه‌های محلی از شلیک نیروهای پلیس به یک فرد دیگر مسلح به چاقو در شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه و کشته شدن وی خبر دادند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که در هفته‌های اخیر مواضع شدیدا ضد اسلامی در پیش گرفته و به بهانه «آزادی بیان» از توهین به عالی ترین مقدسات اسلامی شامل پیامبر اعظم حمایت کرده، این دو حمله را «تروریستی» توصیف کرد.

علی‌رغم آنکه موضع‌گیری‌های توهین‌آمیز ماکرون علیه اسلام مورد انتقاد کشورهای مسلمان قرار گرفته او بار دیگر و این بار در جریان بازدید از کلیسای «نوتردام» در شهر نیس گفت که یک «ترویست اسلام‌گرا» عامل حمله نیس بوده است.

او افزود: «در بحبوحه این حمله اسلام‌گرایانه، کل کشور ما در کنار شهروندان کاتولیکمان ایستاده است».

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در کنفرانس خبری روز جمعه خود اعلام کرد، حق آزادی بیان از حقوق مهم است و کانادا همیشه «از آزادی بیان دفاع خواهد کرد».

ترودو اما با فاصله گرفتن از سخنان ضد اسلامی ماکرون به بهانه «دفاع از آزادی بیان» خطاب به مردم کانادا اعلام کرد که قطعا آزادی بیان بدون حد و حدود و محدودیت‌ نیست.

نخست‌وزیر کانادا تصریح کرد: «این موضوع تعهدی به خودمان است که با احترام با دیگران اقدام کنیم و عامدانه یا به صورتی غیر ضروری به دنبال آسیب زدن به آنهایی که با هم در یک جامعه و سیاره هستیم، نباشیم. برای مثال، ما این حق را نداریم که در یک سینما پر از مردم، آتش بیافکنیم. همیشه (برای ازادی بیان) محدودیتهایی وجود دارد».

وی افزود: «در یک جامعه تکثرگرا مانند جامعه خودمان (در کانادا) ما به خودمان متعهد هستیم که درباره اثرات کارهایمان روی دیگران به ویژه روی این جوامع (اقلیت‌ها) و ساکنانی که هنوز هم با حجم بالایی از تبعیض مواجه هستند، آگاهی داشته باشیم».

نخست وزیر کانادا البته با محکوم کردن حمله در کلیسیا نیس افزود: «این حملات غیرقابل توجیح هستند و کانادا با تمام وجود این اقدامات را محکوم می کند و در کنار دوستان فرانسوی مان قرار دارد که در حال تجربه کردن دوره بسیار سختی هستند».

صحبت‌های ترودو درباره تحولات فرانسه در شرایطی مطرح شده که محکومیت سخنان ضد اسلامی امانوئل ماکرون و توهین به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان در جهان اسلام همچنان ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نخست وزیر کانادا ضد اسلامی شهر نیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان قرن هفدهمی بورس دانمارک در آتش سوخت/ تلاش برای نجات نوتردام کپنهاگ (فیلم)

 

ساختمان سابق بورس کپنهاگ که هنوز هم به این نام معروف است آتش گرفت و سوخت. بسیاری این آتش سوزی با سوختن و فروریزی سازه کلیسای نوتردام پاریس در سال 2019 مقایسه کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، کارکنان سرویس‌های امداد و اورژانس، کارمندان اتاق بازرگانی دانمارک و حتی عابران در حال خارج کردن و دور کردن آثار هنری و تاریخی از آتش دیده شده‌اند.

"یاکوب ودستد اندرسون" رئیس آتش نشانی کپنهاگ در این باره گفت: "ما در حال حفظ هر چیزی هستیم".

موزه ملی دانمارک 25 کارمند را برای تخلیه آثار فرهنگی و نقاشی‌های این سازه تاریخی به محل حادثه اعزام کرده است.

ودستد به خبرنگاران گفت: "بخش‌هایی از سقف فرو ریخته و آتش به چندین طبقه از ساختمان سرایت کرده است".

او افزود: "حدود 120 نفر برای مهار آتش تلاش می‌کنند و براساس پیش بینی‌ کارشناسان عملیات اطفای حریق حداقل 24 ساعت ادامه خواهد داشت".

ترولز لوند پولسن وزیر دفاع دانمارک در ایکس (توییتر سابق) نوشت: "تصاویر وحشتناک از (ساختمان) بورس. ساختمانی نمادین که برای همه ما معنی دارد. لحظه نوتردام خودمان".

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا کلیسای نوتردام این‌قدر برای ما آشنا بود؟ سقف کلیسای نوتردام استخر می‌شود یا گلخانه!؟ کپنهاگ کجاست؟

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • واکنش صهیونیست‌ها به عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • پاسخ ایران به اسرائیل دقیق و هوشمندانه بود
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • ساختمان قرن هفدهمی بورس دانمارک در آتش سوخت/ تلاش برای نجات نوتردام کپنهاگ (فیلم)