Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست هم اندیشی قضات دادگاه‌های تجدید نظر و بدوی استان تهران با هدف بررسی موضوعات و مشکلات دادرسی در پرونده‌های خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، عباس ذاقلی معاون قضایی رییس کل و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر دادگستری استان تهران در این نشست اظهار کرد: فلسفه تشکیل این هم اندیشی، ایجاد وحدت رویه و دستیابی به یک نقطه نظر مشترک در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خانواده است و بحث و تبادل نظر بر روی مسائل فی مابین یک ضرورت مهم به شمار می‌رود و موجب تسریع در رسیدگی، رفع اطاله دادرسی و اتقان آراء صادره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر دادگستری استان تهران افزود: برخی از این مسائل که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد با هدف اتخاذ سیاست واحد برای شناسایی نارسایی‌ها موجود در قوانین و مقررات بوده و در تلاش هستیم با تعامل بهینه و مشترک آن‌ها را مرتفع کنیم.

وی پیشنهاد داد: ایجاد یک کار گروه مشترک و فعال می‌تواند مسائل مورد اختلاف را احصاء کند به نحوی که بیشترین مشکلات به مسائل شکلی بر می‌گردد تا ماهیتی و این موارد را می‌توان با هماهنگی‌های علمی فی مابین بر طرف کرد.

یحیی جعفری معاون قضایی دادگستری و رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز در این نشست گفت: شان و جایگاه، دانش، ادبیات علمی و قلم قضات تجدید نظر، همواره برای ما محترم و محفوظ است و نظرات شما برای ما متنبه کننده و جنبه آموزشی دارد.

جعفری گفت: ما به دنبال رفع ابهامات و خلاء‌های قانونی و اختلافات و در نتیجه ارتقاء کیفیت، کمیت و ایجاد رویه واحد در دادگاه‌های بدوی خانواده هستیم و انتظار داریم ماحصل این جلسات منجر به ساماندهی مشکلات امور خانواده شود تا بتوانیم بیش از پیش، دقیق‌تر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی خانواده قدم برداریم.

در این نشست ابعاد مختلف موضوعات خانواده از جمله ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده، مطالبه و تعدیل مهریه، طلاق، تمکین، کارشناسی، مشکلات واحد مددکاری، داوری، اعسار، رفع نواقص و اطاله دادرسی و... مورد بحث قرار گرفت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگستری قوه قضاییه دادگاه های تجدید نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار نوروزی با جمعی از کارکنان قضائی و اداری مجموعه قضائی استان تهران ضمن تبریک سال جدید و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و معنویت، از درگاه خداوند متعال قبولی طاعات و عبادات جمع حاضر را در ماه مهمانی پروردگار مسئلت کرد و در عین حال بر ضرورت بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

در سال جدید دادگستری کل استان تهران به‌عنوان پیشانی عدلیه منشأ ارائه خدمت شایسته به مردم خواهد بود

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات کارکنان قضائی و اداری دادگستری کل استان تهران در سال گذشته در جهت ارائه خدمت شایسته به مراجعان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات مهم و قابل توجهی در مجموعه قضائی استان تهران صورت گرفت که بدون شک این توفیقات با تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارکنان قضائی و اداری در بخش‌های مختلف حاصل گردید که حقیقتاً جای تقدیر دارد و ان‌شاءالله با استعانت از خداوند متعال در سال جدید نیز دادگستری کل استان تهران به‌عنوان پیشانی عدلیه منشأ ارائه خدمت شایسته به مردم و رشد و تعالی بیش از پیش دستگاه قضا خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و در عین حال بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق این راهبرد تاکید کرد.

القاصی، عنوان کرد: رویکرد دستگاه قضا درباره راهبرد تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و به‌طور خاص ظرفیت‌های مردمی در جهت حمایت از چرخه تولید و رفع موانع موجود در این مسیر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه بخشی از حمایت‌های دستگاه قضا از چرخه تولید در مقام مساعدت به دولت را مورد مداقه قرار داد و اظهار کرد: در سال گذشته تلاش و تمرکز دادگستری کل استان تهران بر تقویت ارتباط با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در جهت احصاء مسائل و مشکلات آن‌ها استوار بود و تلاش‌های گوناگونی در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گرفت که نتایج مؤثری به‌دنبال داشت.

وی با تاکید بر راهگشایی ورود دستگاه قضا در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی در مصادیق مختلف، اذعان کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌های صورت‌گرفته در پایان سال گذشته در خصوص عمده مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان و صنعت‌گران، تمرکز دادگستری کل استان تهران در سال جدید بر حل این مشکلات و چالش‌ها از طریق هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها خواهد بود.

القاصی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه درباره اولویت‌های سال جدید در عدلیه، اظهار کرد: مجموعه قضائی استان تهران اعلام آمادگی می‌کند که با تمام ظرفیت خود در مسیر مأموریت‌های تعریف شده از سوی ریاست قوه قضائیه در سال جدید گام خواهد برداشت تا ان‌شاءالله با اهتمام، پشتکار، اراده، دلسوزی و انگیزه همکاران بتواند بیش از سنوات گذشته خدمتگزاری صادق، بدون منت و ادعا برای جامعه باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود ضمن مسئلت کردن توفیقات روزافزون برای کارکنان قضائی و اداری مجموعه قضائی استان تهران در جهت خدمت به جامعه، بر ضرورت تمتع از تمامی لحظات ماه مبارک رمضان و به‌خصوص لیالی قدر تاکید کرد.

کد خبر 6063978

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • نشست هم اندیشی شهرداری با سرکنسولگری چین در بندرعباس
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • دستیاران ساپینتو با چه مبلغی به استقلال رضایت دادند؟