Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل سلیمی با اشاره به برگزاری نشست کمیته راهبری پدافند غیرعامل شهرداری تهران گفت: این کمیته با هدف پیشبرد موضوعات پدافند غیرعامل در شهر تهران و با حضور سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و ... تشکیل شده که اولین جلسه آن به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این جلسه موضوعات قابل طرح و نیازمند پیگیری در قالب ۱۸ برنامه جدید پدافند غیرعامل استخراج و تصویب شد، درباره جزئیات این ۱۸ برنامه گفت: اتصال ایستگاه‌های مترو به هشت بیمارستان، استقرار پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو، تعریف استانداردها، الزامات و ملاحظات ایستگاه‌های مترو از منظر پدافند غیرعامل و با کاربری پناهگاه در زمان اضطرار و ... از جمله برنامه‌های احصا شده در این کمیته بود.

سلیمی اضافه کرد: طراحی سامانه پایش برخط میزان پرتو و آلودگی در حوادث پرتوی، طراحی سامانه رصد و پایش انتشار گازهای خطرناک شهر تهران، احیا و چندمنظوره‌سازی پناهگاه‌های عمومی، اجرای مانور و رزمایش‌های دوره‌ای پدافند غیرعامل، تهیه شناسنامه پدافند غیرعامل مناطق ۲۲ گانه، اجرای آموزش‌های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل از جمله محورهای تعیین شده در نشست این کمیته بود.

به گفته وی، مقرر شد بانک اطلاعاتی مراکز و تأسیسات خطرزا و پرریسک در سطح شهر تهران به همراه چک لیست، شناسایی و طبقه‌بندی ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها، مراکز و تأسیسات حیاتی، حساس و مهم نیز تهیه شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از برگزاری نمایشگاه ترویجی آموزشی مباحث پدافند غیرعامل و انجام تبلیغات محیطی با کمک سازمان زیباسازی خبر داد.

کد خبر 561430 برچسب‌ها دفاع - پدافند غیرعامل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده‌ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکین انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد، ادامه داد: به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جریان دارد و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ ها؛ تأیید واگن‌ ها را به تأخیر نیندازید
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو