Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@05:10:12 GMT

تداوم پسماندسوزی در برخی نقاط اطراف تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۵۲۵

تداوم پسماندسوزی در برخی نقاط اطراف تهران

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا فاضلی ادامه داد: با توجه به احتمال تخلفات زیست محیطی از سوی افراد سودجو، در خارج از وقت اداری و ساعات پایانی شب، ماموران این اداره شب گذشته به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی شهرستان و فعالیت واحدهای مستقر در حوزه استحفاظی شهرهای نسیم شهر و گلستان و مناطق اورین، خیرآباد، بلوار پایانه، ریه، امامزاده باقر،سبزدشت، شهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه را مورد پایش قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی گشت شبانه مذکور ۱۰واحد ریخته گری مورد بررسی کارشناسان این اداره قرار گرفت و یک واحد مفتول کشی نیز شناسایی شد.

فاضلی با اشاره به مشاهده فعالیت آلاینده سه واحد ریخته گری در شهرک صنعتی قلعه میر در این گشت و پایش تصریح کرد: هرچند این واحدهای ریخته گری مجهز به سیستم های فیلتراسیون هوا است اما عملکرد نامناسب سیستم ها موجب انتشار آلودگی می شود که براین اساس اخطاریه قانونی در خصوص اصلاح عملکرد سیستم ها برای این واحدها صادر شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان ضمن بیان مشاهده و اطفای ۱۰ مورد پسماندسوزی بدون حضور عاملان تاکید کرد: این اداره با اجرای گشت و پایش های شبانه روزی، در صورت مشاهده و شناسایی تخلفات زیست محیطی با عاملان آنها برخورد قاطع و قانونی می کند و شهروندان نیز در صورت برخورد با اینگونه موارد موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1079211 برچسب‌ها پسماندسوزی اداره کل محیط زیست تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پسماندسوزی اداره کل محیط زیست تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویری زیبا از ۴ رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

او افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاو وحشی» و «گاو کوهی» نیز گفته می‌شود، یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های این استان است. 

به گفته عشوری، مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند و امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

او تأکید کرد: محیط بانان گیلانی با حضور و تلاش شبانه روزی، جنگل‌ها و زیستگاه‌های استان را برای حیات وحش امن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهر ماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری