Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی آشتاب از شناسایی و اخراج 16 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آشتاب روز شنبه  در گفتگو با خبرنگاران وجود اتباع خارجی غیر مجاز را دارای آسیب‌های جدی برای جامعه و استاندانست واظهار کرد: با توجه به مشکل اشتغال جوانان استان، وجود اتباع خارجی بدون مجوز و اشتغال این افراد در واحدهای اقتصادی ‌علاوه‌ بر ایجاد تبعات سوء فراوان، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی باعث اتلاف نیروی کار داخلی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان ،افزود :در هفت ماهه سالجاری بیش از  489 مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان و 60 مورد گشت مشترک با نیروی انتظانی انجام گرفت که منجربه شناسایی بیش از 16 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان گردیده که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند .

او گفت :با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان استان از فرصتهای شغلی ، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری استان در دستور کار قرار دارد .

آشتاب بیان کرد : به موجب ماده 181 قانون کار ، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می گردد که در همین راستا در هفت ماهه سال 99بیش از  2 کارفرما که اتباع خارجی غیر مجاز را بکارگیری نموده اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه ، به مراجع قضایی معرفی گردیدند .

او با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان، تصریح کرد: در مجموع 10 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به قوانین بکارگیری اتباع بیگانه ،گفت :واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار می گیرند به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی روزانه مبلغ 154 هزار تومان جریمه خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غیر مجاز تبعه خارجی کارگر افغان خارجی غیر مجاز اتباع بیگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار انشعاب آب در لرستان مجاز شد

یاسر اکبریان  با اشاره به فعالیت گروه رصد و پایش شرکت آب و فاضلاب در تمام نقاط استان اظهار کرد: این تعداد انشعاب غیرمجاز با فعالیت شبانه روزی گروه رصد و پایش بخش مشترکان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد یک‌هزار انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی شده است، افزود: پس از شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز روند تبدیل آنها به مجاز آغاز شده و بیشترین انشعاب غیرمجاز متعلق به بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: با شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز گامی اساسی در راستای حذف آنها برداشته می شود چرا که باعث تضیبع حقوق دیگران است و شبکه آب استان را دچار اختلال کرده و مشکلاتی در زمینه میزان مصرف و تولید آب به وجود می‌آورد.

اکبریان ادامه داد: شهروندان می‌توانند انشعاب‌های غیرمجاز آب را از طریق سامانه ۱۲۲ به شرکت آب و فاضلاب اطلاع دهند.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب در لرستان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم
  • شناسایی ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در صنوف غذایی البرز
  • ۱۲ هزار انشعاب آب در لرستان مجاز شد
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته
  • طرد بیش از ۲۷ هزار تبعه غیر مجاز از البرز
  • شناسایی بیش از ۲۴۰ تبعه غیر مجاز در لرستان