Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد استاد محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: عمده برنامه‌های واحد دهاقان بر تقویت فعالیت کانون‌ها و نشریات و همچنین برگزاری نشست‌های مجازی با موضوعات مورد نیاز دانشجویان و اساتید متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: فعال شدن کارشناسان فرهنگی در این حوزه و درگیر کردن دانشجویان در زمینه فعالیت در حوزه مجازی و نهایتا استفاده مطلوب از فضای مجازی به عنوان یک فرصت جهت پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در رابطه دانشجویان جدیدالورود اظهار کرد: اجرای برنامه مستمر و مدون ویژه نودانشجویان به ویژه در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آنها در کانون‌های دانشجویی و دادن خدمات مشاوره‌ای به آنها در نشست‌های مجازی از جمله برنامه‌های اجرایی برای این قشر است.

استادمحمدی ادامه داد: ازدواج مقوله‌ای بسیار مهم است؛ متاسفانه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این راستا مانع بسیار بزرگی ایجاد کرده است، بنابراین سعی در فرهنگ سازی بیشتر ازدواج در بین دانشجویان هستیم.

وی افزود: کمک در تهیه جهیزیه با تمام توان در دستور کار و برنامه‌های این معاونت است. همچنین در درس دانش خانواده از اساتید درخواست شده است تا برای تشویق وترغیب نسل جوان به تشکیل خانواده تلاش کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان اینکه بصورت مکرر کرسی‌های آزاد اندیشی در این واحد برگزار می‌شود، گفت: دانشجویان از برگزاری کرسی های آزاداندیشی استقبال می کنند؛ البته بصورت مجازی هنوز انجام نشده است. مطالعات دانشجویان در موضوعات مورد نیاز کرسی‌ها بسیار کم است و قطعا این کرسی‌ها در تعالی و رشد فکری دانشجویان اثرگذار است.

استادمحمدی افزود: با توجه به عدم حضور دانشجویان فعالیت در حوزه تشکل‌ها بسیار سخت است؛ اما سعی می کنیم بصورت غیر حضوری آنها را فعال کنیم. مهم‌ترین دغدغه تشکل‌ها مسائل اقتصادی و سیاسی کشور و نیز تناقضات گفتاری و نوشتاری در این حوزه‌ها است. همچنین افزایش بودجه و تخصیص آن قطعا اثرگذار براین حوزه کارساز خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: تخفیف شهریه شامل تخفیف رتبه برای دانشجویان ممتاز علمی و تخفیف مالی برای دانشجویان بی‌بضاعت است. علاوه برآن به دنبال جذب منابع مالی دیگری در درون و بیرون دانشگاه هستیم.

وی افزود: آئین نامه آراستگی در یکدست کردن وحدت همه ارکان دانشگاه و توجه به این مقوله اثرگذار بود. اما مشکل آراستگی، عفاف و حجاب در دانشگاه نیاز به یک عزم ملی دارد و در دانشگاه‌ها نیز همین طور نیاز به یک عزم درون سازمانی دارد نه اینکه فقط به گزارشی و آماری اکتفا شود.

استادمحمدی تأکید کرد: برای بهبود وضع عفاف و حجاب ارتباط چهره به چهره و مشاوره و آگاهی رسانی بسیار موثر است. همچنین استفاده از طرح‌های تشویقی برای دانشجویان و نیز فضای دانشگاه باید با این مسئله مهم همراه باشد. البته درشرایط حاکم بر فضای کنونی مراکز آموزشی باید از ظرفیت استادان بویژه مدرسان گروه معارف اسلامی در کلاس‌های بر خط استفاده کنند.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1079136 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی تشکل‌های دانشجویی کرسی‌های آزاداندیشی جواد استاد محمدی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تشکل های دانشجویی کرسی های آزاداندیشی کرسی های آزاد کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید