Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای ابتدایی دفاع مقدس حتی پشت بشکه‌های ۲۲۰ لیتری پنهان می‌شدیم و باز هم فکر می‌کردیم گلوله از آن رد نمی‌شود، در حالی که اینگونه نبود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی، خبرگزاری تسنیم به سراغ کتب خاطرات کمتر دیده شده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس رفته تا با انتشار این مطالب، نام و یاد این عزیزان را زنده نگه دارد و معارف آنها را برای آیندگان باقی نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای اول جنگ، هنوز پلیس راه به دست عراقی‌ها نیفتاده بود. دور تا دور پاسگاه با دیوارهای آجری بیست سانتی محصور شود. ما پشت همان دیوارها سنگر می‌گرفتیم و نمی‌دانستیم گلوله از آن دیوار رد می‌شود. بلد هم نبودیم برای خودمان پناهگاه و سنگر بسازیم. حتی پشت بشکه‌های 220 لیتری پنهان می‌شدیم و باز هم فکر می‌کردیم گلوله از آن رد نمی‌شود، در حالی که اینگونه نبود.

تانک‌های عراقی‌ها روبه‌روی ما بودند و با هر گلوله‌ای که شلیک می‌کردند بخش زیادی از دیوار و ساختمان پلیس راه تخریب می‌شد. کنار من یکی از بچه‌های بهبهان که کارش انهدام تانک‌ها بود سنگر گرفته بود. او با آرپی‌جی چند تانک دشمن را با مهارت تمام منهدم کرد. وقتی گلوله‌هایش تمام شد، برای یافتن گلوله و مهمات دقایقی از پیش من رفت.

چله عزت|ماجرای شنیدنی گاوشدن سرباز بعثی در پادگان اسرای ایرانیچله عزت| دلنوشته «حاج قاسم» در مورد آزادسازی «فاو»چله عزت| ماجرای رزمندگانی که از دست کوسه نجات پیدا کردندچله عزت|از روضه روز عاشورا تا پیدا شدن انگشت و انگشتر شهید+عکسچله عزت| آموزش رنگ متالیک با گِل، برای بهشتی شدن رزمندگان

این مطلب که در کتاب کتاب جای امن گلوله‌ها آمده است،‌ می‌نویسد: مدت کوتاهی که گذشت، دیدم دوباره برگشت و با خودش چندین گلوله آورد. پشت دیوار نشست و آرپی‌جی را برای شلیک آماده کرد. بلند شد و از پشت دیوار یکی از تانک‌ها را نشانه رفت و آماده شلیک شد، اما قبل از آن که ماشه را بچکاند، گلوله تانک با سرعت سرسام‌آوری به سمت آن رزمنده آمد و دستش را قطع کرد. دست قطع شده روی زمین افتاد و غلت خورد. من با دیدن این صحنه هاج و واج مانده بودم. یکی از رزمنده‌ها با موتور به سمت ما آمد.

به او گفتم: این زخمی رو برسان بهداری!

بهداری روبه‌روی مسجد بود و در واقع بهداری نبود، بلکه مطلب پزشکی بود که چند پزشک در آنجا بودند. عده‌ای از خانم‌ها از جمله خانم حسینی هم آنجا بودند که به کار پرستاری و بخیه‌زنی و پانسمان مشغول بودند.

بازوی خونین آن رزمنده را بستم و او را سوار موتور کردم، به موتوری گفتم: حرکت کن!

اما آن رزمنده اجازه نداد موتور حرکت کند و گفت: وایسا!

سپس به من گفت: ازت خواهش می‌کنم اون دست منو بده.

اشاره‌اش به دست قطع شده‌اش بود که روی زمین افتاده بود. رفتم و آن را برداشتم. دست قطع شده همچنان می‌تپید و از آن خون می‌ریخت. دست و بالم هم خونی شد. دست را آوردم و به او دادم. از این کارش واقعاً در تعجب بودم که چه کار خواهد کرد؟

او دست قطع شده‌اش را بالا گرفت و چنان الله‌اکبری گفت که تنم لرزید و اشک در چشمان من و دیگر رزمنده‌ها حلقه زد. او دستش را به سمت تانک‌های عراقی گرفته بود و الله‌اکبر می‌گفت و فریاد می‌زد: ای دشمن! من دستم را فدای اسلام کردم، حالا آماده‌ام جسمم را فدا کنم. مرا نشانه بگیرید و شهید کنید!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دست قطع شده تانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان خبر شهادت دو تن دیگر از رزمندگان خود را در راه قدس اعلام کرد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که دو رزمنده این جنبش به نام های «محمد جمیل الشامی» (أبو زهراء) متولد ١٩٨٢ از اهالی شهرک کفرکلا و «علی أحمد حمادة» ("فلاح)" متولد سال ١٩٧٠ از اهالی شهرک الدویر در راه قدس و حمایت از مردم مظلوم غزه به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که حزب الله لبنان امروز پنج‌شنبه حملات خود را به پایگاه‌ها و مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی ادامه داد و دو پایگاه «المالکیه» و «المرج» ارتش اشغالگر را موشک‌باران کرد.

حزب الله لبنان بامداد امروز به وقت محلی هم پایگاه «المطله» رژیم صهیونیستی را با سلاح مناسب هدف قرار داد و تلفات و خسارت قطعی به نظامیان دشمن وارد کرد.

کد خبر 6081993

دیگر خبرها

  • واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها
  • واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها
  • برادر کشی با شلیک گلوله
  • آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس)
  • مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی شده و دستمان روی شلیک ماشه است
  • سردار حق‌طلب: مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس
  • مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله