Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، به دنبال جلب نظر هواخواهان این حزب به برنامه اقتصادی اش برای مقابله با تغییرات اقلیم است. این برنامه انقلابی در انرژی های پاک است که قرار است میلیون ها شغل متوسط در این کشور ایجاد کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قرار این برنامه به سیاست‌گذاران و شرکت‌های انرژی پاک کمک کند تا بر مشکلات موجود در جایگزنی شغل های مرتبط با سوخت های فسیلی فائق آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شغل هایی که قرار است با گذار از سوخت های فسیلی نفت و گاز و زغال سنگ به انرژی های پاک به وجود آیند.

بر اساس گزارش اداره کار ایالات متحده، با این برنامه اتحادیه های کارگری می توانند از صنایع رو به رشد انرژی های بادی و خورشیدی که در قلب گذار از نفت و گاز و زغال سنگ به انرژی های پاک قرار دارند بهره مند شوند.

با این حال انرژی های پاکی چون مزارع بادی و خورشیدی در زمان بهره برداری به نیروی کار کمتری نسبت به صنایع سوخت های فسیلی نیاز دارند. از سویی در ایالات متحده این صنعت به شدت به واردات مواد اولیه از دیگر کشورها وابسته است که هزینه همین واردات به کاهش دستمزدی خواهد انجامید که کارگران این بخش قرار است دریافت کنند.

برنامه بایدن در رویای گذار به انرژی های پاک در سه دهه آینده است آن هم در حجمی بسیار گسترده. از سویی قرار است مشاغلی در سراسر کشور ایجادکند، مشاغلی از نوع ساخت تجهیزات، تولید و انتقال برق، تولید خودروهای برقی و استقرار ایستگاه های شارژ خودروهای برقی.

کمپین بایدن از چشم انداز روشن اقتصادی این برنامه در کوتاه مدت در حین ایجاد زیرساخت ها خبر می دهند.

در سوی دیگر رقابت ها هم دونالد ترامپ می گوید برنامه بایدن بر تغییرات اقلیم تکیه دارد، یعنی دستورالعملی برای از بین بردن اقتصاد. سخنگوی کمپین انتخاباتی او می گوید: برنامه بایدن چیزی نیست جز به خطر انداختن میلیون ها شغل در ایالات متحده.

با این حال بر اساس گزارش رویترز در داکوتای شمالی، افت بازار نفت باعث شده است که چشم انداز مشاغل مربوط به انرژی های باد بهتر شود.

موضوع از جنبه های دیگری هم قابل بررسی است. مثلا در ایالات متحده در سال 2018  کارگران بخش فولاد 18 درصد از مشاغل مربوط به تولید، ساخت و ایجاد خطوط لوله انتقال نفت، پالایشگاه ها و زیرساخت های دیگر بخش نفت را از آن خود کرده بودند. در حالی که براساس گزارش مشاغل و انرژی که کنسرسیوم تحقیقات و ادارات انرژی تهیه کرده است کارگران بخش انرژی خورشیدی 4 درصد و بخش انرژی بادی 6 درصد اتحادیه های کارگری را تشکیل می دهند.

از طرفی مشاغل مربوط به سوخت های فسیلی دریافتی بیشتری هم دارند. و نیز سه چهارم کارگران بخش سوخت های فسیلی از خدمات بیمه بهداشتی برخوردار هستند در حالی که  در بخش انرژی های پاک این رقم بین 32 تا 57 درصد تغییر می کند.

بر اساس گزارش اداره کار ایالات متحده، متخصصان بخش توربین های بادی و پنل های خورشیدی به ترتیب اولین و سومین بخش مشاغل به سرعت در حال رشد در ایالات متحده هستند.

اما اگر بایدن قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را با پیروزی بگذارند یکی از چالش های پیش رویش دستمزدها و شکاف بین پرداخت ها بین کارگران بخش های مختلف انرژی است.

 

برچسب هاانتخابات ریاست جمهوری آمریکا انرژی های سبز جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انرژی های سبز جو بایدن دونالد ترامپ آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک های چینی در معرض تحریم

ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم‌ برخی بانک‌های چینی است.   به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.   در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.   بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.   در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالاهای با کاربردهای غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.   مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.   قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آنها تاثیر می‌گذارند.   به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟