Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@05:17:17 GMT

نقش پررنگ کودکان در شیوع کروناویروس

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۶۷۳

نقش پررنگ کودکان در شیوع کروناویروس

به گزارش افکارنیوز،

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمده است: کودکان ۱۲ سال و کمتر که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند در ۵۳ درصد مواقع، ویروس را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کنند.

آمارها نشان می دهد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال نیز در نزدیک به ۴۰ درصد اوقات، دیگر اعضای خانواده را آلوده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته های بدست آمده بر اساس بررسی تماس های خانوادگی ۱۰۱ مورد آلوده به کروناویروس در دو ایالت آمریکا در فاصله ماه های آوریل تا سپتامبر بوده است. افراد آلوده به کروناویروس در مجموع ۱۹۱ تماس خانوادگی با افرادی داشته اند که همخانه بوده‌اند.

در میان تماس های خانگی مبتلایان ، ۱۰۲ یا ۵۳ درصد به ویروس آلوده بوده اند که در ۷۵ درصد از آنان طی پنج روز از قرار گرفتن در معرض ویروس رخ داده است.

محققان اظهار داشتند: انتقال بیماری کووید-۱۹ در بین اعضای خانواده معمول بوده و میزان عفونت ثانویه بالاتر از میزانی است که پیش از این گزارش شده بود.

آنان تاکید کردند: از آنجاییکه قرنطینه سریع افراد آلوده به کروناویروس می تواند انتقال خانگی را کاهش دهد افرادی که مشکوک به این بیماری هستند باید خود را قرنطینه کنند، در خانه بمانند و در صورت امکان از اتاق خواب و سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، تحقیقات در مورد نقش کودکان در شیوع بیماری کووید-۱۹ با نتیجه قطعی همراه نبوده، اگرچه این موضوع از تابستان و پاییز توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا مدارس سراسر ایالات متحده در بحبوحه همه گیری اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کووید ۱۹ کروناویروس مبتلایان عفونت کودکان عفونت کروناویروس شیوع کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، اواخر اسفند ماه سال گذشته اخباری مبنی بر بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آب آلوده در مناطق سیل زده توسط برخی از رسانه‌ها مخابره شده که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی علت این عوارض پوستی به محل‌های اعلامی اعزام و نسبت به نمونه‌برداری‌ از آب و آزمایش‌ مجدد اقدام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند