Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا فاضلی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: با توجه به احتمال تخلفات زیست‌محیطی افراد سودجو در خارج از وقت اداری و ساعات پایانی شب، ماموران اداره شب گذشته برای بررسی وضعیت شهرستان و فعالیت واحدهای مستقر در حوزه استحفاظی شهرهای نسیم‌شهر و گلستان و مناطق اورین، خیرآباد، بلوار پایانه، ریه، امامزاده باقر، سبزدشت، شهرک‌های صنعتی قلعه‌میر و بهاریه را پایش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: طی گشت شب گذشته ۱۰ واحد ریخته‌گری مورد بررسی کارشناسان این اداره قرار گرفت و یک واحد مفتول‌کشی نیز شناسایی شد.

فاضلی با اشاره به مشاهده فعالیت آلاینده سه واحد ریخته‌گری در شهرک صنعتی قلعه‌میر در این گشت و پایش، تصریح کرد: هرچند این واحدهای ریخته‌گری مجهز به سیستم‌های فیلتراسیون هوا بوده اما عملکرد نامناسب سیستم‌ها موجب انتشار آلودگی می‌شودکه براین اساس اخطاریه قانونی در خصوص اصلاح عملکرد سیستم‌ها برای این واحدها صادر شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان  در تهران با بیان مشاهده و اطفای ۱۰ مورد پسماندسوزی بدون حضور عاملان، تاکید کرد: این اداره با اجرای گشت و پایش‌های شبانه‌روزی، در صورت مشاهده و شناسایی تخلفات زیست محیطی با عاملان آنها برخورد قاطع و قانونی داشته و شهروندان نیز در صورت برخورد با اینگونه موارد موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

کد خبر 561426 برچسب‌ها تهران استان تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران استان تهران محیط زیست ایران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور چالش اصلی این شهرستان را مانند دیگر استان‌های شمالی، پسماند دانست و گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن سطح آب در شهرهای ساحلی در حوزه پساب‌ها دچار چالش هستیم، البته پایش‌ها توسط همکاران به صورت مستمر انجام می‌شود و برای مکان‌هایی که دچار مشکل هستند جهت مدیریت پساب اخطار صادر می‌شود تا نسبت به سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کنند.

یاسر سالار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شعار امسال هفته‌ی زمین پاک «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله در هفته‌ی زمین پاک برای ایجاد فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در بین آحاد جامعه و خصوصا کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی انجام می‌شود، افزود: در روز جهانی زمین با مشارکت جوامع محلی و همکاران محیطبان به صورت‌ نمادین پاکسازی سواحل با هدف فرهنگ سازی انجام می‌شود تا محیط پیرامونی عاری از هرگونه زباله باشد.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور به طرح یک ساعت با محیطبان در مدارس جهت آشنایی دانش‌ آموزان با محیط زیست و پیرامون آن به صورت مستمر را از برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید آینده‌ای به دور از زباله داشته باشیم.

سالار افزود: محیط زیست مختص یک اداره و یا نهاد خاصی نیست، بلکه بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همگانی است و در همین راستا دوستداران محیط زیست و رسانه‌ها هم می‌توانند جهت تنویر افکار عمومی بین جوامع محلی برای داشتن زمینی پاک اطلاع رسانی و فرهنگ سازی‌لازم را انجام دهند.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور یادآور شد: مردم می‌توانند با انجام کارهای کوچکی چون رها نکردن زباله در داخل رودخانه‌ها، جوی آب‌، جنگل، دریا و یا جایگزین کردم کیسه پارچه‌ای به جای کیسه نایلونی و خیلی از کارهای دیگر به داشتن محیط زیستی سالم کمک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله