Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا اجراهای این جشنواره بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان"پیش از ظهرامروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران محمدرضا علیزاده با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) گفت: کرمان در هفته وحدت میزبان برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده در رابطه با برگزاری سیزدهمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی ادامه داد: قطعاً امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا وضعیت خاصی در کرمان و محل برگزاری جشنواره در پیش  رو داریم و تفاوت‌هایی در نحوه برگزاری وجود دارد. با توجه به شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌ها اجرا نخواهیم داشت و اجراهای صحنه‌ای نیز بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد کرمان در رابطه با جزئیات جشنواره توضیح داد: جشنواره شامل دو بخش خواهد بود؛ یک بخش شامل اجراهای زنده در کرمان است که تلاش می‌کنیم در فضای مجازی پخش شود و جمعیت اندکی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها حضور داشته باشند. پیش‌بینی ما این است که نهایتاً ۹۰ نفر مهمان داشته باشیم. بخش بعدی که بخش مهم و عمده جشنواره است، تولید مستند از بزرگان و پیشکسوتان و هنرمندان مؤثر در حوزه موسیقی نواحی ایران است که هماهنگی‌های نهایی در حال انجام است.

 

علیزاده با اشاره به اینکه از ۱۱ استان کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند و یک هنرمند موسیقی نواحی نیز از کشور افغانستان است گفت: برنامه‌ها در کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان کرمان اجرا و به‌صورت زنده از فضای مجازی پخش می‌شود.

وی درباره شرایط برگزاری این جشنواره در روزهای کرونایی توضیح داد: تعداد مهمان‌هایی که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند  کمتر از سال گذشته است و مسلما هتل‌ها و مراکز اقامتی را نمی‌توانیم به صورت مشترک استفاده کنیم.

وی با اشاره به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی گفت: ما با دنبال کردن مجوزهای ستاد کرونای استان کرمان، قطعاً تلاش می‌کنیم مسائل بهداشتی کاملاً رعایت شود تا ان شاءالله مشکل خاصی پیش نیاید. همچنین از مهمان‌هایی که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند، تست کرونا گرفته خواهد شد تا با اطمینان از عدم وجود بیماری در جشنواره حضور پیدا کنند.

مدیرکل ارشاد کرمان گفت: این جشنواره  بیشتر به شکل آنلاین در فضای مجازی پخش می شود و بخشی از برنامه‌ها نیز به شکل آفلاین است و برخلاف سال گذشته  به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه ساز برگزار نخواهیم کرد؛ چراکه نمایشگاه باعث تجمع افراد و علاقمندان می‌شود و قاعدتاً مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: از نظر اعتباری، خیلی نسبت به سال گذشته افزایش اعتبار صورت نگرفته و امسال قرار است مستندهایی تولید شود، هزینه‌هایمان نسبت به سال گذشته  بالاتر خواهد رفت منابع بیشتری را باید تأمین کنیم. در حال رایزنی هستیم تا امسال بودجه بیشتری به جشنواره اختصاص یابد.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری با موضوع «دوبیتی‌خوانی» در استان کرمان آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد

مهدی عطاریان، آهنگساز و خواننده، مبدع رسمی «ارکستر تک نفره» در ایران و عضو فدراسیون بین‌المللی موسیقیدانان جهان، با ارائه اثر خود تحت عنوان «دلبسته» به جشنواره بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» موفق به کسب مدال بُرنز در دسته‌ی موسیقی جهانی شد.

«دلبسته» یک موسیقی عاشقانه و بسیار لطیف است. این اثر به طرز برجسته ای هم از حیث خط ملودی و هم سازبندی، تلفیقی از عناصر موسیقی مکاتب غرب و شرق است. خط اصلی ملودی توسط گیتار کلاسیک در بستر متنوع و پویایی از درامز ارائه شده است .این خطوط اصلی، با همراهی بسیار پر حس و دلنشین دودوک، آکاردئون، و عود همراهی شده اند. فضای کلی موسیقایی این اثر در اوج شفافیت و از همان ثانیه های آغازین، مخاطب را وارد فضایی بسیار عاطفی می کند. مخاطب گاه گاهی، شنونده روایتی شفاف از شور و شوق است، و گاه گاهی، شنونده روایت پژمردگی. همان جذبه ای که روزی با دلربایی دل را می برد، روزی با کاستی یا نیستی، دل را به شیدایی می کشاند. اما مهم تر آن است که گرچه آسمان چشمان دلبسته، نمناک است و گاها بارانی، لکن صورتش با طهارت است و قلبش با طراوت.

Global Music Awards نوعی جشنواره بین الملل موسیقی است که بدون در نظر گرفتن شهرت، ملیت و سن یک هنرمند و صرفا با شاخص قرار دادن امتیازات ذاتی یک اثر موسیقی، آن را توسط هیاتی معتبر و برجسته از داوران موسیقی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. در این جشنواره حتی برخی از دارندگان جایزه Grammy نیز شرکت می‌کنند. برنده شدن در این جشنواره تحت عنوان «مهر طلایی تایید موسیقی» شناخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه تبریز قطعی شد
  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه قطعی شد
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • میزبانی دهکده بهار ایران از مسافران نوروزی تا عید فطر
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود