Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@01:19:06 GMT

پلمپ سه آرایشگاه زنانه در هرسین

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۴۷۸۰

پلمپ سه آرایشگاه زنانه در هرسین

عبادالله کنجوریان, فرماندار هرسین گفت: 3 آرایشگاه زنانه به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فعالیت پلمپ شدند که در این راستا سه پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبادالله کنجوریان در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: باحضور نماینده فرماندار در کمیسیون نظارت و هیات اجرایی ، سرهنگ رضایی جانشین فرماندهی انتظامی ، چراغی رئیس اداره صمت ، جهانبخشی اماکن نیروی انتظامی و رضایی بازرس اتاق اصناف ازصنف آرایشگاه های زنانه در هرسین بازدید به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این راستا 3آرایشگاه به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فعالیت  پلمپ شدند که در این راستا سه  پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

فرماندار هرسین تصریح کرد: از مجموع 100 صنف آرایشگاه زنانه در هرسین فقط ۳ مورد آنها دستورالعمل محدودیت های کرونایی را رعایت نکرده اند که جا دار از همشهریانی که مصوبات ستاد کرونا را رعایت کرده اند تقدیر و تشکر کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن مستندسازان سینمای ایران، بیست‌ و ششمین نشست‌ ماهانه‌ «مستندهای ایران‌شناسی» به نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «طرقه» ساخته محمدحسین دامن‌زن اختصاص داشت که در بیش از ۸۰ کشور دنیا به نمایش درآمده است.

محمدحسن دامن‌زن در مستند «طرقه» در همراهی با چهار زن نوازنده‌ شمال خراسان زندگی، زمانه و احوالات آنها را روایت می‌کند.

با پایان اکران اثر، محمدحسن دامن‌زن کارگردان «طرقه»، حمید جعفری مستندساز و رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران، زهرا محمدحسنی فولکلوریست و علیرضا حسینی مردم‌شناس درباره وجوه مختلف اثر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

زهرا محمدحسنی درباره تاثیری که تجربه تماشای «طرقه» بر او داشته است، عنوان کرد: با توجه به حوزه‌ تخصصی‌ام که مطالعات زنان در فرهنگ و ادبیات عامه‌ ایران است، باید بگویم صدای ساز زنان و شعر زنانه که کلا در ادبیات عامه ما دیده می‌شود برخلاف ادبیات و فرهنگ رسمی است. در ادبیات رسمی تا قبل از فروغ، دست کم صدای شعر زنانه نداریم. پروین اگر شعر می‌گوید، هیچ فرقی با شعر بهار ندارد. یعنی صدای شعر تا فروغ زنانه نیست ولی در ادبیات عامه ما و فرهنگ ما، از گهواره‌ها و آوازها، احساسات زنانه و طنین صدای آنها کاملا لمس می‌شود. این مستند به خوبی به این موضوع قدرت زنان و صدای زنان پرداخته بود.

محمدحسن دامن‌زن کارگردان اثر درباره اینکه جرقه ساخت اثر چگونه زده شد، گفت: زمانی در خارج از کشور بودم که نواری به من کادو دادند. نوار درباره موسیقی شمال خراسان بود و آخر این نوار، چند تا لالایی بود و برای اینکه این لالایی‌ها مجوز پخش بگیرند، روی این لالایی‌ها، یک صدای نخراشیده ای دکلمه می‌کرد. من این لالایی‌ها را گوش کردم و دیدم چه زیبا است.

محمدحسنی در بخش دیگر این باور را که شعرها و لالایی‌های زنانه تماما شکوه ها و گلایه‌های زنانه هستند غلط نامید و گفت: دیدگاه غالبی که درباره ادبیات عامه ما وجود دارد، این است که لالایی‌ها و شعرهای زنانه عمدتا شکوه‌ها و گلایه‌های زنانه هستند. اگر کلیدواژه «لالایی» را در مقاله‌های حوزه فولکلور جستجو کنید، همه‌اش همین است که «لا لا لا، بابات رفته زن بگیرد» و این لالایی را که در مناطق مختلف به اقسام گوناگون تکرار شده است مورد استناد قرار داده‌اند و گفته‌اند لالایی‌ها عمدتا شکایت زنانه و بیان سرخوردگی‌های زنانه است. چند سال پیش طی یک پژوهش، هزار لالایی را از شهرهای مختلف بررسی کردم و از این هزار لالایی، تنها سه درصد به شکوه از مرد مربوط می‌شد در صورتی که باقی لالایی‌ها، خیرخواهی برای مرد را می‌خواستند، دعا کردن برای مرد یا ناز و عتاب عاشقانه بود.

کد خبر 6081175 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • کامنت جالب تونی کروس زیر پست کیمیش: قبل از نیمه‌نهایی برو آرایشگاه / عکس
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • پلمپ انبار سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند
  • وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود