Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس پلیس فتا از دستگیری متهمی خبر داد که با اجاره دادن کارت های بانکی اش، با کلاهبرداری فضای مجازی همکاری می کرد.

به گزارش رکنا ،  سرهنگ "داود معظمی گودرزی" در تشریح این خبر گفت: رصدهای اطلاعاتی در فضای مجازی مشخص شد فردی با کارت های بانکی اش را در اختیار مدیران سایت های شرط بندی قرار داده است و بدین ترتیب تعدادی افراد سودجو توانسته اند از حساب سایر کاربران فضای مجازی سرقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام سایبری تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع پرونده تیمی از مهندسان پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند و موفق شدند هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و با دستور قضائی وی رادر مخفیگاهش دستگیر کنند.
وی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت، برای کسب درآمد کارتهای بانکی ام را اجاره داده ام و به ازای هر کارت ماهیانه مبالغی وجه نقد دریافت می کردم.

اجاره کارت های بانکی دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا عنوان کرد: شهروندان توجه داشته باشند هرگونه اجاره و یا در اختیار گذاشتن کارت بانکی شخصی به دیگران، مسئولیت هر فعل و یاترک فعل مجرمانه در ابتدا بر عهده مالک کارت می باشد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس کلاهبرداری رکنا فضای مجازی سرقت پلیس فتا اخبار حوادث تهران شناسایی دام کارت های بانکی پلیس تهران سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس فیلم ایران تلگرام کرونا تهران ویدئو علی دایی ترکیه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی شکایت و مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانکی شان و برداشت غیر مجاز از این کارت‌ها موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ حسین احمدی با اشاره به اینکه مال باختگان پس از برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی شان متوجه تعویض کارتشان شده اند افزود: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که متهم ضمن شناسایی طعمه‌های خود در اطراف خود پرداز‌ها و جلب اعتماد آنان و اخذ رمز کارت به بهانه کمک در انتقال یا برداشت وجه در فرصت مناسبی کارت‌های عابربانک مال باختگان را با کارت‌های تقلبی تعویض می‌کرد.

وی گفت: کارآگاهان پس از بررسی دقیق اظهارات مالباختگان، تصاویر بدست آمده متهم را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی وی را دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان نیشابورافزود: متهم تاکنون در تحقیقات انجام شده به ۸۲ فقره کلاهبرداری از سالمندان و افراد کم سواد به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتراف کرده و تحقیقات از وی برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.


دیگر خبرها

  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • اقدام آبروبَر صداوسیما در فضای مجازی وایرال شد