Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسعود نصیری زرندی روز شنبه به رسانه ها افزود: با توجه به اهمیت اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در کشور ، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه سمنان برای همکاری در پروژه ملی "ارزیابی آسیب‌پذیری سلامت ناشی از تغییر اقلیم و تعیین اقدامات استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران" دعوت به همکاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : این پروژه با حمایت مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت استادان دانشگاه های مختلف کشور شامل دانشگاههای علوم پزشکی سمنان، تهران، تبریز، شهید بهشتی، گیلان، جندی شاپور، انستیتو تغذیه، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در ۶ استان پایلوت اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این طرح در استانهای اصفهان ، آذربایجان شرقی ، خوزستان ، خراسان رضوی ، گیلان و سیستان و بلوچستان اجرا می شود افزود : در این طرح اثرات تغییر اقلیم بخش های مختلف سلامت شامل بیماریهای واگیر و غیر واگیر مانند قلبی- عروقی و تنفسی شامل  بیماریهای شغلی و بهداشت حرفه ای ، بیماریهای ناشی از آلاینده های جوی و گرد و غبار ، بیماریهای منتقله از آب ، غذا و سوء تغذیه و سلامت در بلایای جوی و اقلیمی مورد بررسی قرار می گیرد .
نصیری ادامه داد : پس از بررسی های انجام شده راهبردهای سازگاری و راهکارهای مقابله با اثرات زیان‌بار تغییر اقلیم برای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی مذکور تدوین و ارسال خواهد شد .
رئیس دانشگاه سمنان یاد آور شد : این طرح از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

دانشگاه سمنان دانشگاه مادر منطقه بیش از ۱۲ هزار دانشجو و ۳۷۰ عضو هیات علمی دارد و در زمره یک درصد دانشگاه های تاثیرگذار علمی دنیا است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری تغییرات آب و هوا سمنان تغییرات اقلیمی دانشگاه علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تغییرات آب و هوا سمنان تغییرات اقلیمی دانشگاه علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تغییرات آب و هوا سمنان تغییرات اقلیمی دانشگاه علمی اخبار کنکور دانشگاه سمنان تغییر اقلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور