Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@09:09:18 GMT

افزایش ۲۷ درصدی هزینه هتل و رستوران

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۱۲۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در جریان شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن برخی مشاغل هتل‌ها و رستوران‌ها از جمله بخش‌هایی بودند که تحت تاثیر وضعیت موجود قرار گرفتند.اخیر رئیس جامعه هتلداران از تعطیلی ۳۰ درصدی هتل‌ها و بیکاری دو سوم شاغلان این بخش خبر داده و گفته که به هر حال در این شرایط هتل‌ها ماه هاست که مسافر ندارند و میانگین اقامت در کل کشور به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته در این مدت وضعیت رستوران‌ها هم دست کمی از هتل‌ها نداشته و از وضعیت موجود متاثر شده اند.این در حالی است که بررسی وضعیت تورم در ماه‌های اخیر نشان از افزایش هزینه در بخش هتل و رستوران برای مردم دارد.

 

گزارشی که مرکز آمار از تورم مهرماه منتشر کرد، نشان داد که به طور متوسط ۴۱.۱ درصد هزینه مردم برای تامین کالا و خدمات نسبت به مهرماه پارسال افزایش داشته است. در این بین خدمات هتل و رستوران‌داری گروهی بود که افزایش ۲۷.۵ درصدی هزینه دارد.همچنین هزینه هتل و رستوران‌ها در مهرماه نسبت به شهریورماه ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رستوران هتل اقتصاد جام نیوز هتل و رستوران هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عوارض خروج از کشور/ ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر در سفر اول، افزایش ۱۰۰ درصدی برای سفر سوم به بعد!

آفتاب‌‌نیوز :

طبق جدول تعرفه‌های درآمد‌های دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال جاری در سفر اول ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. البته عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال گذشته در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین پیش بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرز‌های کشور ۴۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم ۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره برای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقم ۱۳۲ هزار تومان در سال گذشته ۴۰ هزار تومان، معادل ۳۰.۳ درصد، بیشتر شده است.

عوارض خروج هوایی برای زائرین عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی نیز برای این مسافران ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان
  • صادرات به افغانستان با رشد ۱۳ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسید
  • اشغال ۷۵ درصدی هتل‌های مشهد در نوروز ۱۴۰۳
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد
  • افزایش عوارض خروج از کشور/ ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر در سفر اول، افزایش ۱۰۰ درصدی برای سفر سوم به بعد!