اهانت به پیامبر (ص) نشان دهنده نگرانی اروپا از گسترش اسلام است
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۲۲۹
ترقی با بیان اینکه اهانت به پیامبر (ص) نشان دهنده نگرانی اروپا از گسترش اسلام است گفت: مسلمانان جهان، پیامبر اسلام را محور وحدت،انسجام و هویت دینی و اسلامی خود می دانند؛ به همین دلیل اهانت به پیامبر (ص) توهین به کل مسلمانان تلقی می شود.
حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (س) گفت: به نظر می رسد دین اسلام در کشور فرانسه به سرعت رو به گسترش است و به زودی به عنوان دومین دین پرطرفدار در فرانسه تلقی می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: آنچه مسلم است برخلاف تمام سخت گیری ها و مخالفت ها و اهانت هایی که انجام می شود، توجه مردم اروپا و فرانسه به اسلام رو به افزایش است و مردم برعکس سران کشورهای خود وقتی آنها چنین موضعی را اتخاذ می کنند بیشتر به تحقیق و بررسی و ریشه یابی این موضوع می پردازند و همین مسئله موجب شده است تا گرایش به اسلام برخلاف تمامی مخالفت ها رو به افزایش باشد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ریشه اصلی این نوع موضع گیری ها مخصوصا در فرانسه این است که سران فرانسه و سردمداران آن عمدتا عوامل ماسونی هستند که وابسته به صهیونیسم بین المللی بوده و آنها صرفا با دین، مذهب و به ویژه اسلام ضدیت و دشمنی دیرینه دارند و طبیعی است که با توجه به دغدغه و نگرانی ای که از رشد اسلام گرایی در اروپا دارند چنین مواضعی را اتخاذ و قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار کنند و کینه مسلمانان را روز به روز نسبت به خود افزایش دهند.
نماینده مردم مشهد در ادوار گذشته مجلس اظهار کرد: کشورهای اسلامی در واقع این اهانت را نمی توانند تحمل کنند و این اهانت به بزرگترین و مقدس ترین شخصیت جهان اسلام است که صورت گرفته و مردم مسلمان جهان، پیامبر عظیم الشان اسلام را محور وحدت، انسجام و هویت دینی و اسلامی خود می دانند؛ به همین دلیل اهانت به پیامبر (ص) اهانت به کل مسلمانان تلقی می شود.
وی اظهار کرد: طبیعی است که اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) باید با یک واکنش وسیع، گسترده، عمیق و اثرگذار مواجه شود و همان گونه که در کشورهای مختلف با تجمعات و راهپیمایی ها نسبت به این اقدام مکرون و عامل اصلی آن واکنش نشان داده شد باید با این تجمعات و محکوم کردن جمعی نسبت به تحریم کالاهای فرانسوی و کاهش روابط دیپلماتیک میان کشورهای اسلامی با فرانسه و همچنین مقابله به مثل با سران فرانسه اقداماتی انجام شود تا بتواند بازدارندگی لازم در آینده را ایجاد کنند تا از سوی دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان این نوع اقدامات علیه مسلمانان صورت نگیرد.
پایان پیام/34منبع: شبستان
کلیدواژه: اهانت پیامبر اکرم ص اسلام احزاب اهانت به پیامبر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
حمزه(ع) یکی از شخصیتهای بزرگ تاریخ اسلام است. ایثار، جهاد، هجرت و دفاع جانانهاش از پیامبر (ص) در مکه بیبدیل است و از نظر مفسران اسلامی آیاتی در قرآن در شأن آن حضرت نازل شده است. از جمله «وَالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللّه، وَالَّذِینَ آوَوا وَنَصَرُوا أُوْلَئِکَ هُمْ الْمُؤْمِنُونَ حَقّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ» در شأن او و جمعی دیگر از مخلصان اصحاب پیامبر(ص) است. آیات زیادی در قرآن در شأن اوست که مفسرین ذیل آیات اشاره نمودهاند اما آیه السابقون السابقون اولئک المقربون و چند آیه دیگر به تصریح برای تبیین شخصیت حمزه(ع) کافی است که چه نقش بزرگی در دین در دوره دعوت و استقرار و دفاع از حریم رسول الله(ص) ایفا کرد.
آیات ایمان در شأن او و حضرت علی(ع)
حمزة بن عبدالمطلب را در رأس مؤمنان حقیقی مشاهده میکنیم. ایمان آوردن در وضعیت سخت، یاریکردن و پناه دادن به رسول خدا(ص) در مقابل دشمنان آنگاه که همه مشرکان و دشمنان علیه او بسیج شده بودند و در آیه شریفه «لاَیَسْتَوِی مِنْکُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قَاتَلَ أُوْلَئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنْ الَّذِینَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَقَاتَلُوا»، حمزه در اول این صف از مؤمنان است که قبل از فتح، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشت.
حضرت حمزه (ع) با دشمنان به قتال و جهاد پرداخت و به خیل اولین شهدای اسلام پیوست. قتال و شهادتی که با مثله و قطعه قطعه شدن اعضای بدنش توأم شد و علفهای بیابان بر پیکر خونینش کفن شدند. البته آیات متعدد دیگری هست که سیدالشهدا، حمزه مصداق روشن و نمودار بارزی از این آیات است.
اولین عزاداری در اسلام برای حمزه بود
پس از ایمان حمزه به پیامبر(ص) و در آمدن به جرگه دعوتشدگان، اسلام قدرتی گرفت و بسیاری به جهت ایمان حمزه به سوی اسلام گرویدند. شهادت او نیز برای اسلام گران بود، چون هیبتی داشت که دل دشمن را به ترس و اضطراب میانداخت. حمزه کسی است که پیامبر(ص) پس از شهادتش بر او بسیار گریست و زنان انصار و مهاجرین را فرمود تا برای او اقامه عزا و گریه کنند و این اولین عزاداری در اسلام برای عزیز پیامبر (ص) بود.
شهادت او فقدانی برای اسلام بود و برای پیامبر غمی جانکاه بود که هرگز جبران نشد. شیخ صدوق در ضمن حدیث مفصلی از سلمان نقل میکند: «در ایام بیماری رسول خدا(ص) در روزهای آخر زندگی، حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی ضعف شدید را در پدر بزرگوارش دید گریست. رسول خدا(ص) برای تسلی و آرامش دخترش از عنایات و برکات خداوند بر اهل بیت (ع) سخن گفت.
حمزه سیدالشهدا اول است
در اسلام دو سید الشهدا هست یکی حمزه(ع) و دومی امام حسین(ع) هر یک از این دو شهید در حیات اسلام به نوعی نقش تعیین کننده دارند. پیامبر اکرم(ص) در گفتگو با دخترش فاطمه زهرا(س) بخشی از نعمتهای خدا را که بر این خاندان ارزانی داشته است برشمرد تا بدین جا رسید: دخترم! ما اهل بیتی هستیم که خداوند 6 صفت و ویژگی را بر ما عطا کرده است که بر هیچ یک از گذشتگان و آیندگان عطا نکرده است. زیرا پیامبر ما سید انبیا و مرسلین است و آن پدر تو است و وصی ما سید اوصیا است و آن همسر تو است و شهید ما سیدالشهدا است و آن حمزة بن عبدالمطلب عموی پدر تو است. فاطمه(س) گفت: ای فرستاده خدا، آیا او فقط سید شهیدانی است که با وی به شهادت رسیدهاند؟ پیامبر فرمود: نه، بلکه او سید شهدای اولین و آخرین، به جز انبیا و اوصیا است.
و در ادامه فرمود: ما فرزندان عبدالمطلب، سروران اهل بهشتیم. رسول الله، حمزه سیدالشهدا، جعفر ذوالجناحین، علی، فاطمه، حسن، حسین و مهدی (عج)، با اینکه پیامبر (ص) بیش از هفت عمو داشت، اما عمویی چون حمزه و ابوطالب نداشت، ابوطالب در دوره حیات خود و با تقدیم فرزندان خود به محضر پیامبر از دین حمایت کرد تا او زنده بود، کسی جرأت اذیت حضرت را نداشت. به همین خاطر سال وفاتش عام الحزن پیامبر بود. حمزه پس از ابوطالب بزرگترین پشتیبان پیامبر (ص) بود، لذا فرمود: «اَحَبّ اِخوانی اِلَیَّ علّی بن أبیطالب و أحَبّ أعْمامی اِلیَّ حَمْزَة»؛ محبوبترین برادرانم علی بن ابیطالب و محبوبترین عموهایم حمزه است.
نام حمزه محبوبترین ها
یکی از اصحاب پرسید: یا رسول الله! خداوند فرزندی عنایت کرده نامش را چه بگذارم. فرمود: «سَمِّهِ بأحَبِّ الأسماء اِلیّ حَمْزه»، نام او را که همنام محبوبترین نامها نزد من است بگذار و آن حمزه است. ابن حجر عسقلانی نقل میکند که رسول خدا(ص) چون در کنار جسد مُثله شده عمویش حمزه نشست، خطاب به وی چنین فرمود: «رَحِمکَ اللّه أی عمّ، لَقَدْ کُنتَ وَصُولاً لِلرَّحِمِ فَعُولاً لِلْخیرات»، ای عمو! خدای رحمت کند تو را که در صله رحم و انجامدادن کارهای نیک فعال و کوشا بودی.