Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:02:26 GMT

تقویت عضلات هر دو بازو با حرکت دادن یک بازو

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۳۳۸

تقویت عضلات هر دو بازو با حرکت دادن یک بازو

ایسنا/خراسان رضوی آیا واقعا می‌توان بدون حرکت دادن بازو باعث تقویت قدرت آن شد؟ طبق یک مطالعه جدید شگفت‌آور از دانشگاه ادیث کوان (ECU) پاسخ مثبت است. محققان دریافتند که تمرین یک بازو می‌تواند باعث افزایش قدرت در بازوی دیگر شود درحالی‌که ناتوانایی عضله را نیز به حداقل می‌رساند. این یافته‌ها درنهایت می‌توانند با استفاده از تمرینات اکسنتریک بر روی بازوی مقابل، به رفع ضعف عضلانی مربوط به آسیب کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از ارث، تمرینات اکسنتریک انقباض‌هایی که دارای حرکت هستند به‌طور گسترده به دو شکل انقباض درون‌گرا (انقباض کانسنتریک)، هنگامی‌که طول عضله کوتاه می‌شود و انقباض برون‌گرا (انقباض اکسنتریک)، هنگامی‌که طول عضله زیاد می‌شود، تقسیم می‌شوند. این تمرینات باعث انقباض عضلات می‌شوند، دقیقا مانند آنچه در هنگام پایین آمدن از پله‌ها یا پایین آوردن دمبل با استفاده از ناحیه دو سر بازو اتفاق می‌افتد.

در مطالعات قبلی، متخصصان تشخیص داده‌اند که تمرینات اکسنتریک در رشد عضلات نسبت به تمرینات کانسنتریک که با انقباض باعث کوتاه شدن عضلات می‌شود، موثرتر هستند.

پروفسور کن نوساکا اظهار کرد: این یافته‌ها روش‌های مرسوم توان‌بخشی را به چالش می‌کشد و می‌تواند نتایج را برای بیماران پس از آسیب و سکته مغزی بهبود بخشد. من فکر می‌کنم این فعالیت می‌تواند نحوه برخورد ما با توان‌بخشی را برای افرادی که استفاده از یک دست یا یک‌پا را به‌طور موقت ازدست‌داده‌اند، تغییر دهد.

وی ادامه داد: با شروع سریع توان‌بخشی و ورزش در اندام آسیب‌دیده، می‌توانیم از آسیب عضلانی ناشی از ورزش در اندام دیگر جلوگیری کنیم و همچنین بدون حرکت دادن آن قدرت ایجاد می‌کنیم.

این مطالعه بر روی ۳۰ شرکت‌کننده‌ای متمرکز بود که حداقل ۸ ساعت در روز به مدت چهار هفته یکی از بازوها بی‌حرکت بود. این افراد به سه گروه تقسیم شدند که یا ترکیبی از ورزش اکسنتریک و کانسنتریک را انجام می دادند یا فقط ورزش اکسنتریک را انجام می‌دادند یا اصلا ورزش نمی‌کردند.

طبق گفته پروفسور نوساکا، گروهی که از یک دمبل سنگین برای تمرینات اکسنتریک بر روی بازوی فعال خود استفاده کردند، افزایش قدرت و کاهش آتروفی عضلانی یا ضعف و تحلیل را در بازوی بی‌حرکت خود نشان دادند. شرکت‌کنندگانی که ورزش‌های اکسنتریک را انجام دادند بیشترین افزایش قدرت را در هر دو بازو داشتند، بنابراین، این تمرینات اثر انتقال قدرت موثری دارند.

وی همچنین افزود: این گروه همچنین در بازوی بی‌حرکت خود فقط ۲درصد ناتوانی عضله داشتند، در مقایسه با افرادی که هیچ تمرینی انجام ندادند که ۲۸ درصد ناتوانی عضله داشتند. این بدان معنی است که برای آن دسته از افرادی که ورزش نمی‌کنند، باید دوباره تمام آن عضلات و قدرت خود را بازیابند.

پروفسور نوساکا اشاره کرد که این نوع آموزش برای ورزشکارانی مفید است که می‌توانند زودتر بهبودی پس از آسیب را شروع کنند. در مرحله بعدی، وی قصد دارد با گسترش تحقیقات در مورد سایر عضلات و حرکات بازو این تحقیقات را ادامه دهد.

وی عنوان کرد: در این مطالعه، ما بر روی عضلات خم کننده آرنج متمرکز شدیم زیرا این عضله اغلب به‌عنوان مدلی برای بررسی اثرات بی‌حرکتی بر قدرت و اندازه مورداستفاده قرار می‌گیرد و البته عضله مهمی برای حرکت بازو است. در آینده، ما امیدواریم که ببینیم چگونه ورزش اکسنتریک می‌تواند به بهبود عملکرد حرکتی، حرکت و کنترل عضلات سالم کمک کند که برای بیماران سکته مغزی و توان‌بخشی بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی توانبخشي آسیب دیدگی ورزشی توان بخشی بی حرکت بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مصدومیت سردار

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از رم پرس ایتالیا؛ سردار آزمون با پایان یافتن دوره مصدومیت که در دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران رخ داده بود، به تمرینات گروهی رم بازگشت.

 در حالی که رم آماده بازی پنجشنبه شب لیگ اروپا برابر میلان می‌شود، این تیم خبر خوبی درباره وضعیت مهاجم ایرانی دریافت کرده است. زمان بهبودی سردار آزمون به طور دقیق مشخص نیست اما بازگشت او به تمرینات نشان دهنده در دسترس بودن این مهاجم در روزهای آینده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • (ویدئو) خط و نشان درک لانسفورد برای هادی چوپان با عضلات ترسناکش
  • (ویدیو) رونمایی کابوس هادی چوپان از عضلات ترسناکش
  • پایان مصدومیت سردار
  • «وعده صادق» آغاز حرکت نابودی اسراییل است
  • عملیات وعده صادق به تقویت نظم نوین نظامی جهان منجر شد
  • تمرینات عالی برای تقویت عضلات چشم (فیلم)
  • حرکت باورنکردنی کاپیتان سابق استقلال
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه