Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:15:46 GMT

گلستان قرمز شد/ بازگشت محدودیت‌ها و افزایش نظارت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۳۵۹

گلستان قرمز شد/ بازگشت محدودیت‌ها و افزایش نظارت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در گلستان ظهر امروز به ریاست استاندار گلستان برگزار شد، بر اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان شهرستان‌های گرگان، بندرگز، بندرترکمن، مینودشت، آزادشهر، مراوه‌تپه در وضعیت قرمز قرار گرفتند و وضعیت استان گلستان نیز در وضعیت قرمز است و براساس مصوبه جلسه فعالیت گروه‌های شغلی گروه چهار از امروز در این شهرستان‌ها ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه شغلی چهارم شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.
همچنین تردد در تمامی تفرجگاه‌های شهرهای قرمز از جمله ناهارخوران و النگدره در استان ممنوع شد و در شهرهای زرد و نارنجی تنها تردد خودروهای بومی شهرستان در تفرجگاه‌های آن شهرستان مجاز خواهد بود.
به دستور استاندار گلستان و‌ تصویب ستاد شعب بانک‌هایی که کارکنان آنها از ماسک استفاده نمی‌کنند و بر استفاده ماسک مراجعان نظارت نمی‌شود، تعطیل خواهد شد.
اجرای برنامه‌های تجمعی از جمله عر‌وسی، عزاداری، مولودی‌خوانی و مراسم‌های مشابه در شهرهای قرمز مطلق ممنوع شد.
استاندار گلستان در این جلسه خاطرنشان کرد: اولویت در تصمیم‌گیری‌ها سلامت مردم است و گلستان آخرین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا است اما در شیوع استان ۲۵ کشور هستیم.
هادی‌حق‌شناس خاطرنشان کرد: متاسفانه تالارهای عروسی دستورات را اجرا نکرده و ملاحظات را رعایت نکردند و باعث شد در چنین شرایطی قرار بگیریم.
وی اضافه کرد: متاسفانه مشاغلی که خودشان رعایت نمی‌کنند انتظار دارند ما با آنها همراهی کنیم، من نمی‌توانم ببینم آمارها افزایش پیدا می‌کند و هیچ اقدامی انجام ندهیم.
استاندار گلستان تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما باید با جدیت بیشتری در‌حوزه آموزش همگانی وارد شوند و به مردم آگاهی بیشتری بدهند.
لازم به ذکر است بر اساس دستور استاندار گلستان و مصوبه ستاد کارکنان ادارات مکلف به استفاده از ماسک شدند و هر کارمندی که از ماسک استفاده نکند به تخلفات اداری معرفی خواهد شد، همچنین در شهرهای قرمز دستورالعمل دورکاری کارکنان اجرایی شود.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان گرگان دانشگاه علوم پزشکی محدودیت ها استاندار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در مهاباد از اواخر هفته جاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: براساس آخرین نقشه های هواشناسی با عبور امواجی بارشی طی امروز و فردا چهارشنبه بارندگی هایی در سطح استان رخ می دهد.

او گفت: احتمال بارش برف در نقاط کوهستانی، مرتفع و مناطق سردسیر وجود دارد، وزش باد گاهی شدید و احتمال وقوع گردو خاک و کاهش کیفیت دید در نیمه جنوبی استان پیش بینی شده است.

محمدپورخاطر نشان کرد: برای روز پنجشنبه بارشی پیش بینی نمی شود اما وزش باد و افزایش تدریجی دما تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تکاب با منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر و شهرستان ارومیه گرم ترین نقطه استان با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

او اضافه کرد: شهرهای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت اخیر اغلب بارانی بودند که بیشترین بارندگی در شهرهای تکاب، چایپاره، شاهین‌دژ و ارومیه ثبت شده است.

هواشناسی آذربایجان غربی در هفته جاری با صدور هشدار نارنجی از شهروندان، مسافران و رانندگان خواست تا نکات ایمنی در تردد جاده ای و سفر به این استان را طی فعالیت این سامانه در هفته جاری مد نظر داشته باشند.

رفت و آمد نکردن در کوهپایه ها و نقاط مرتفع و کوهستانی، اتراق نکردن در حوالی رودخانه ها و مسیلها از جمله مواردی هشداری است که شهروندان باید در نظر بگیرند.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند
  • افزایش دمای هوا در مهاباد از اواخر هفته جاری
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا