Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز ، دکتر فرهنگ کره‌بندی بیان کرد: در مهر امسال بیش از ۶ هزار ماموریت انجام شد که یک هزار و ۵۱۴ مورد تصادفی و چهار هزار و ۷۹۸ مورد غیرتصادفی بود.

وی افزود: از جمله ماموریت‌های مهم شامل اورژانس زنان ۸۹ مورد، قلبی ۴۸۴، تنفسی ۴۶۳ و مسمومیت ۱۳۳ مورد اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره بندی ادامه داد: در این ماه، ۶ سورتی پرواز بالگرد اورژانس انجام شد که طی آن ۶ بیمار به مراکز درمانی اهواز منتقل شدند.

ماموران این مرکز در پنج ماه نخست امسال ۳۱ هزار و ۶۰۰ ماموریت انجام دادند که از این تعداد پنج هزار و ۳۴۳ مورد مربوط به بیماران کرونایی بود.

هم اکنون ۱۰۰ پایگاه اورژانس درحوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص علل ابتلای افراد به کرونا در یک هفته گذشته گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد علت ابتلای ۵۴ درصد تماس فامیلی،  ۱۸ درصد تماس‌ شغلی، ۹ درصد تردد مکرر بیرون از خانه، هفت درصد شرکت در آیین‌های عروسی و عزا، هفت درصد مسافرت‌ درون استانی و پنج درصد نیز کارکنان بهداشت و درمان بوده‌اند.

وی در خصوص عوامل موثر در بروز موارد کرونا در۲ ماه اخیر در خوزستان گفت: برگزاری آیین‌های ترحیم و عزاداری، برپایی جمع‌های خانوادگی، تراکم بالای جمعیت در برخی بازارهای محلی و فروشگاه‌هاای ارزان فروشی، ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان و بانک‌ها و سازمان ها از جمله این موارد است.

ابول نژادیان ادامه داد: بر اساس بررسی دانشگاه‌های معتبر دنیا ۶ تا ۱۲ هفته آینده پرخطرترین زمان بروز کرونا است چون پیک آنفلوآنزا در آبان شکل می‌گیرد یعنی یک و نیم و تا سه ماه آینده پرخطرترین زمان برای ابتلای همزمان کرونا و انفلوآنزا است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

می‌توان پرتاب ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ را امروز بعدازظهر به تماشا نشست.

به گزارش ایسنا، چین امروز(۲۵ آوریل ۲۰۲۴) جدیدترین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد فرستاد و شما می‌توانید این رویداد را به صورت زنده تماشا کنید.

به نقل از اسپیس، قرار است این سه فضانورد امروز در ماموریتی به نام شنژو ۱۸(Shenzhou ۱۸) در ساعت ۸:۵۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۲۹ به وقت ایران) سوار بر یک موشک لانگ مارچ ۲اف(Long March ۲F) از پایگاه فضایی جیوکوان(Jiuquan) در چین راهی فضا شوند.

طبق معمول، چین اسامی فضانوردان این ماموریت را روز قبل از انجام ماموریت فاش کرد. این کشور معمولاً تا یک روز قبل از انجام ماموریت، اسامی خدمه خود را فاش نمی‌کند.

ماموریت «شنژو ۱۸» هفتمین ماموریت فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد بود.

یه گوانگفو(Ye Guangfu) ۴۳ ساله که قبلاً در ماموریت شنژو ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به فضا رفت و در سال ۲۰۲۲ به زمین بازگشت، در این ماموریت جدید نقش فرماندهی را بر عهده خواهد داشت و همچنین لی کانگ(Li Cong) ۳۴ ساله و لی گوانگسو(Li Guangsu) ۳۶ ساله که هر دو خلبانان جنگنده و فضانوردانی تازه کار هستند، وی را همراهی می‌کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به تیانگونگ خواهند رسید.

یو یی(Yu Yi)، کارمند مرکز فرماندهی و کنترل می‌گوید: بر اساس ویژگی‌های این مأموریت، بیش از ده‌ها طرح اضطراری و بیش از ۵۰ تمرین اضطراری برای تقویت هماهنگی بین مواضع مختلف انجام داده‌ایم.

این سه فضانورد چینی هفتمین گروهی خواهند بود که به زودی از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در مدار بازدید می‌کنند.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر توسط سه فضانورد مأموریت شنژو ۱۷ اداره می‌شود که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه حضور خود در مدار زمین هستند.

سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۸ در ماموریت ۶ ماهه خود به انجام وظایف مختلفی از جمله پیاده‌روی فضایی و رهاسازی محموله‌ها در فضا خواهند پرداخت.

لین شیچیانگ معاون مدیر آژانس فضایی چین در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته که برای اعلام نام فضانوردان حاضر در این ماموریت برگزار شده بود، گفت: فضانوردان شنژو ۱۸ شش محموله را از طریق ماژول قفل هوای ایستگاه رها خواهند کرد و دو تا سه فعالیت خارج از ایستگاه را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در طول فعالیت‌های خارج از ایستگاه، فضانوردان تقویت‌کننده‌های حفاظت در برابر زباله‌های فضایی و همچنین کابل‌ها و تجهیزات حیاتی را نصب می‌کنند و در صورت لزوم، بازرسی‌های خارج از ایستگاه را برای حفاظت بیشتر از ایمنی ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام می‌دهند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که T شکل است، از سه جزء ماژول هسته تیان‌هه(Tianhe) که در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و ماژول‌های آزمایشگاهی ونتیان(Wentian) و منگتیان(Mengtian) که در سال ۲۰۲۲ به تیانگونگ اضافه شدند، تشکیل شده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ حدود ۲۰ درصد اندازه ایستگاه فضایی بین‌المللی است، اما ممکن است در آینده به همین شکل باقی نماند. مقامات چینی گفته‌اند که قصد دارند در آینده نه چندان دور ماژول‌های بیشتری را به این ایستگاه اضافه کنند.

انتظار می‌رود ماموریت شنژو ۱۸ حدود شش ماه طول بکشد. سرنشینان آن که هفت ساعت پس از پرتاب به تیانگونگ خواهند رسید، در آنجا با سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ ملاقات خواهند کرد و سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ چند روز بعد با فضاپیمای خود به زمین بازمی‌گردند.

چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ مونتاژ ایستگاه فضایی تیانگونگ را در مدار پایین زمین آغاز کرد و حدود ۱۸ ماه بعد به پایان رساند. این کشور قصد دارد تا دست‌کم یک دهه آن را عملیاتی نگه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی