Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، افزایش تولید برنامه ریزی شده جو و بالا بودن میزان موجودی پایان دوره موجب شده تا میزان عرضه این محصول افزایش پیدا کند بنابراین قیمت جو در بازار جهانی روند نزولی به خود می‌گیرد.

در پنج سال اخیر قیمت جو به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و این روند در ماههای آتی نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش میزان تقاضای ایران برای خرید جو کاهش پیدا کرده است و همین امر موجب شده تا به بازار کشورهای قزاقستان و روسیه شوک منفی منتقل شود و تبعات آن در بازارهای جهانی خودنمایی کند.

هر چند برخلاف ایران؛ چین اقدام به افزایش تقاضا برای خرید جو کرده است اما کاهش تقاضای ایران با افزایش تقاضای چین برای خرید جو قابل جبران نیست و تاجران قزاقی نمی‌توانند تقاضای ۲۲۰ هزار تنی چین را جایگزین تقاضای ۱.۵ میلیون تنی ایران برای خرید جو کنند.

بدون تردید بازار ایران از اهمیت استراتژیک بسیار بالایی برای کشاورزی قزاقستان برخوردار است به همین دلیل رئیس جمهور این کشور، «توکایف»، با تغییرات سیاستی در اقتصاد کشورش تقاضای داخلی جو را بالا برد تا کاهش خرید ایران اثر کمتری بر کاهش قیمت جو بگذارد ولی نهایتاً روند نزولی پیش روی قیمت جو دامی وجود دارد.

قدرت جانشینی بالایی بین جو و ذرت برای دامداری‌های سنگین وجود دارد، جو وارداتی به مقصد ایران به طور عمده از بنادر شمالی و ازمبداء قزاقستان و روسیه تأمین می‌شود اما از آنجا که مبدا قزاقستان وابسته به کشش قیمت بازار ایران است، تقریباً مستقل از قیمت جهانی و بر اساس بازار ایران تعیین می‌شود.

بزرگترین صادر کنندگان در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بر مبنای تخمین USAD ، بعد از حوزه اروپا ، کشور روسیه است که نزدیک به ۱ میلیون تن از ۵.۴ میلیون تن توان صادراتی برای مقصد ایران برنامه ریزی می‌کند و بعد از ایران هدف صادراتی عربستان سعودی با تقاضای ۷.۵ میلیون تنی در رتبه دوم قرار گرفته است بنابراین کاهش توان خرید ایران روی قیمت جو در روسیه نیز اثر زیادی داشته و روند قیمت را در یک ماه آتی نزولی تثبیتی می‌کند.

البته دلیل اهمیت ایران به عنوان اولین بازار هدف صادراتی برای جو روسیه نزدیکی به این کشور و خریدار ثابت بودن است اما از آنجایی که عربستان امکان خرید از سایر کشورهای دیگر را دارد در رتبه دومین خریدار جو از روسیه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079229 برچسب‌ها نهاده های دامی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام طیور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نهاده های دامی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام طیور برای خرید جو قیمت جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش از 2 درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.77 کاهش به  2309 دلار و 37 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.95 درصدی به 2324 دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/03

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج 2431 دلار و 29 سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.82 درصد کاهش به 27 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.80 درصدی، 914 دلار و 99 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/41

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ کمر قیمت‌ها شکست
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴