Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان گفت: آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا پاکستان را تحت فشار قرار داده این کشور بخشی از جنگ و تنش در افغانستان کند.

وی افزود: اتهام‌زنی به پاکستان از طریق طالبان اقدامی نادرست است این در حالی است که اسلام‌آباد از نقش‌آفرینی در فرآیند صلح افغانستان بسیار خوشحال و خرسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خان با اشاره به شرایط موجود در کشمیر گفت: اتهام اعزام جنگجویان پاکستانی به کشمیر صحت ندارد.

به گفته وی، پاکستان تا زمان آزادسازی فلسطین، رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.

نخست‌وزیر پاکستان با اظهار تأسف از توهین به مقدسات مسلمانان در غرب یادآور شد: آزادی بیان در پاکستان بسیار بیشتر از برخی کشورهای غربی است.

وی افزود: پاکستان نه به دلیل کمبود منابع بلکه به دلیل مدیریت فاسد، کشوری فقیر است و در این کشور کمبود منابع وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: پاکستان افغانستان آمریکا عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

 آصف علی خان دُرانی طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی پیامد‌های ژئوپلیتیک بر پاکستان به میزبانی اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد اظهار داشت که پاکستان بیشتر از جنگ با هند از مشکلات افغانستان آسیب دیده است.

وی با اشاره به نا امنی‌ها در مرز‌های مشترک پاکستان و افغانستان، تبعات خروج غیرمسئولانه آمریکا و ناتو از افغانستان و افزایش تهدیدات تروریسم از خاک افغانستان علیه همسایگان افزود: بیش از ۸۰ هزار پاکستانی طی دو دهه گذشته در جنگ با تروریسم کشته شده اند و ما هنوز در حال شمارش کشته‌ها و مجروحان خود هستیم.

نماینده ویژه پاکستان افزود که پس از خروج نیرو‌های ناتو این امید وجود داشت که صلح در افغانستان باعث صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه مدت بود.

وی دوگانگی در سیاست آمریکا، رویکرد جانبدارانه آن در جنوب آسیا و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را یک چالش عمده برای پاکستان و دیپلماسی آن دانست و تاکید کرد: حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مناطق مرزی پاکستان ۶۵ درصد افزایش یافته در حالی که حملات انتحاری نیز ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دوستان نزدیک و معتمد پاکستان هستند و ما قادر به تامین منافع متقابل از طریق مشارکت پایدار امنیتی و اقتصادی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: تشدید حملات طالبان پاکستانی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان در حالی که از خاک افغانستان استفاده می‌کند، نگرانی جدی ما است و یکی دیگر از جنبه‌های نگران کننده، مشارکت اتباع افغانستانی در این حملات است.

اواخر اسفند ماه گذشته پاکستان دست به یک عملیات هوایی در خاک افغانستان علیه آنچه اسلام‌آباد پاسخ انتقامی علیه تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان خواند، زد.

اسلام‌آباد، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را یک تهدید جمعی برای صلح و امنیت منطقه دانست و ادعا کرد که برخی از عناصر در درون حکومت موقت افغانستان از طالبان پاکستانی به عنوان نیروی نیابتی علیه اسلام‌آباد استفاده می‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان، عملیات هوایی پاکستان در برخی از مناطق این کشور را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که چنین حوادثی، عواقب بسیار بدی در پی دارد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند