Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرازی تأکید کرد امروز تحول عظیمی در امریکا در حال شکل‌گیری است و نفرت از ترامپ به یک امر اجتماعی و عمومی تبدیل شده است و جامعه مدنی به دنبال وقوع اتفاق خاصی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ریاست صادق خرازی دبیر کل حزب و با حضور فراهانی رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری به‌صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرور اخبار مهم هفته گذشته و بحث و بررسی پیرامون «بحران کرونا»، «آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی در ایران» و «بررسی روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا» از جمله موارد بررسی‌شده در جلسه شورای سیاست‌گذاری بود.

در ابتدای این جلسه «بحران کرونا» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اعضای شورای سیاست‌گذاری تأکید کردند آمار مرگ و میر میان مردم و کادر درمان در کشور به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و برای بهبود روند مدیریت بحران در پاییز و زمستان باید چاره‌اندیشی جدی شود. سیاست‌های کلان مقابله با کرونا باید اصلاح و بهبود یابد. محدودیت‌های اعمال‌شده در عمل هیچ کمکی به کاهش ارتباطات و قطع زنجیره انتقال ویروس نکرده است. اقدامات ماه‌های اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا اگر مفید و اثرگذار بود، بدون شک امروز به آمار ۴۰۰ فوتی در روز نمی‌رسیدیم و هر روز رکورد جدیدی را در فوتی‌ها و بیماران وخیم ثبت نمی‌کردیم. حکمرانی کرونایی در اثر بی‌خیالی ملی همگان و در رأس آن مدیران اجرایی کشور دچار بحران ناکارآمدی شده و دیگر با توصیه و نصیحت امکان کنترل ابتلا و مرگ‌ومیر وجود ندارد. عادی پنداری مرگ و میر روزانه چند صد هم‌وطن، بحرانی عمیق است که حزب ندای ایرانیان نسبت به عواقب اجتماعی و روانی آن هشدار جدی می‌دهد.

در ادامه این جلسه «آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی در ایران» توسط کمیسیون اقتصاد و توسعه حزب در دستور قرار گرفت. اعضای کمیسیون اقتصاد و توسعه به ارائه گزارش خود در خصوص دلایل انحراف خصوصی‌سازی در ایران و اصلاح فرآیند اجرایی خصوصی‌سازی در ایران پرداختند. اعضای شورای سیاست‌گذاری ضمن هشدار نسبت شکست پروژه خصوصی‌سازی طی سال‌های اخیر، تأکید کردند بهبود خصوصی‌سازی نیازمند سیاست‌گذاری مناسب، بازنگری و اصلاح در مسیر و روندهاست. هدف از خصوصی‌سازی چابک سازی بخش دولتی، رونق تولید، رشد و توسعه واحد‌های تولیدی واگذارشده، اشتغال پایدار و بهبود معیشت کارگران، افزایش کارایی، بهره‌وری، بازدهی و سودآوری بنگاه اقتصادی است، اما خروجی روند اشتباه فعلی خصوصی‌سازی در ایران به ضرر اقتصاد، کارگران، منافع ملی و مردم بوده و عموماً نتیجه‌ای جز توزیع رانت و تاراج سرمایه‌های ملی برجا نگذاشته است.

در انتهای این جلسه موضوع «بررسی روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا» در دستور قرار گرفت. خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان تأکید کرد امروز تحول عظیمی در امریکا در حال شکل‌گیری است و نفرت از ترامپ به یک امر اجتماعی و عمومی تبدیل شده است و جامعه مدنی به دنبال وقوع اتفاق خاصی است. ترامپ با پیروزی در انتخابات فاصله پیدا کرده است، اما باید صبر کنیم و ببینیم چه می‌شود؟ در عرصه سیاست وقوع هر اتفاقی ممکن است. با پیروزی احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ژئوپولتیک منطقه، ژئوپولتیک خاورمیانه، ژئوپولتیک اسلامی و ژئوپولتیک عربی دچار تحولات عظیمی خواهد شد. معتقدم شاید پس از پیروزی بایدن در انتخابات، گشایش‌های محدودی ایجاد شود، ولی به معنی بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران نخواهد بود. ما نیازمند اصلاح و بازنگری جدی در سیاست‌های داخلی و خارجی خودمان هستیم تا بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه را بهبود بخشیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترامپ دونالد ترامپ خرازی صادق خرازی خصوصی سازی در ایران شورای سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بررسی پیش‌نویس این سند در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و خصوصاً ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از حدود یک سال و نیم مطالعه و کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان "برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی" آماده کردیم که به لطف خدا در جلسه ۸۱۷ شورای فرهنگ عمومی در حضور اعضای اصلی شورا و میهمانان بزرگواری چون دکتر حداد عادل -رئیس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی- ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی نیز داشت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهادی دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور و پژوهشگران و اساتید زبان و ادبیات فارسی و سایر گروه‌های دغدغه مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد. در این راستا برای اولین بار در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی به زودی در قالب یک گزارش راهبردی توسط مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

امامی با بیان اینکه نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد، گفت: «دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی (اصطلاحاً گیم بوردها) هستیم.

کد خبر 6084435 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • آخرین جزئیات از فرایند برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها