Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@10:32:11 GMT

سعید آذری؛ دایه مهربانتر از مادرِ سرخابی‌ها!

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۶۷۴

سعید آذری؛ دایه مهربانتر از مادرِ سرخابی‌ها!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خبر کوتاه اما مهم بود. اینکه یکی از مدیران باشگاه های لیگ برتری از هر فعالیتی در این حیطه محروم شده است. اگر بار دیگر حکم را بررسی کنید در متن آن آمده بود: «با اعلام کمیته اخلاق از آنجا که حسب محتویات پرونده، تخلفات سعید آذری نقض قوانین و مقررات است بنابراین مستندا به مواد ۲۳ و ۶۵ آیین نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر منع فعالیت وی در حوزه فوتبال صادر می‌گردد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*آذری: نمی توان از فدراسیون انتقاد کرد

پیرو انتشار این خبر گمانه زنی هایی درباره چرایی این موضوع مطرح شد که در نهایت سعید آذری در مقام دفاع از خود برآمده و ظرف مدت زمانی کوتاه با چند رسانه حرف زد و گفت: "چون درباره فدراسیون انتقاداتی را مطرح کرده ام متهم به تشویش اذهان عمومی شدم".

*موج سواری با واژه "آزادی بیان"!

با بیان این دلیل بسیاری از سینه چاک های آزادی بیان، با پُز روشنفکری در جایگاه دفاع از انتقادات مدیرعامل باشگاه فولاد برآمده و اصل دموکراسی و آزادی بیان را آویزه این حکم کردند و در مقام دلواپسان، به حمایت از سعید آذری پرداختند. مدیری که البته روش سوار شدن بر موج احساسات را به خوبی بلد است و این بار هم با کمک گرفتن از مهارتهایی که طی این سالها از برکت مدیریت در باشگاه های مختلف ورزشی بدست آورده بعلاوه استعدادهای ذاتی اش در سخنوری و ربط دادن مسایل مختلف به هم بار دیگر گروهی را همراه خودش کرد تا ظرف روزهای گذشته به پشتیبانی اش برخیزند.

*انتقاد یا دخالت!

در اینکه باید فضا برای انتقاد باز باشد شکی نیست و در هر مجموعه ای یک صدایی باعث درجا زدن و مانع از پیشرفت می شود و هر NGO یا نهادی با انتقاد، همفکری و پرسش و پاسخ بهتر و صحیح تر جلو می رود. اما وقتی انتقاد جنبه ورود به حیطه کار دیگران را پیدا می کند شکل ماجرا متفاوت می شود و از فرم انتقاد به شیوه دخالت تبدیل می شود.

*پول و شهرت بیشتر در فوتبال است

آذری در رشته وزنه برداری جزو ورزشکاران این رشته محسوب شده و پس از مربیگری در همان رشته با دریافت مدرک لیسانس در رشته کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی وارد فضای مدیریت در فوتبال شد ابتدا در زادگاهش و باشگاه ذوب آهن مشغول و پس از یکی دو سال مدیریت در نساجی مازندران و استیل آذین تهران بار دیگر به همان ذوب آهن برگشت و در نهایت حالا در فولاد خوزستان مدیرعاملی این باشگاه جنوبی را برعهده دارد. همه می دانند یک صدم پول و شهرتی که در فوتبال وجود دارد در وزنه برداری نیست وگرنه حالا خیلی ها برای مدیریت در آن رشته سرودست می شکستند.

*کدام مدیرعامل بانک در کار سایر بانکها دخالت می کند؟

با ذکر مثالی به تحلیل رفتارهای اخیر سعید آذری در قبال باشگاه های ورزشی پرطرفداری مانند استقلال و پرسپولیس آشنا می کنیم. در جامعه بانکی کشور همه بانکهای فعلی کشورمان زیرمجموعه بانک مرکزی هستند و در واقع مجوز راه اندازی بانک یا مؤسسات مالی شان را از بانک مرکزی دریافت کرده اند. شاید پاسخ این بخش از این بحث را اهالی اقتصاد بهتر بدانند ولی هر فردی می داند بطور مثال مدیرعامل بانک صادرات، هرگز در جمع خبرنگاران لب به انتقاد از کمبود مبلغ اضافه کاری در بانک سپه لب به انتقاد نمی گشاید و از این طریق مدیریت آن بانک را زیر سئوال نمی برد! چون این حرف ممکن است عواقب ناخوشایندی در نظام اداری و مالی بانک سپه ببار آورده و کارمندان آن را به جان بخش های مختلف اعم از امور اداری و مالی بیندازد. مثال دیگر در همین باره این است که رییس بانک ملی به میزان سود تعلق داده شده به حساب های کوتاه یا بلندمدت در بانک ملت انتقاد کند و به آنهایی که در آن بانک حساب دارند به صراحت بفهماند که با افتتاح حساب در بانک خودش می توانند از سود سپرده بیشتری برخوردار شوند! شاید این قبیل مسایل در فرم تبلیغاتی بانک ها برای جذب مشتری بیشتر دیده شود ولی هرگز هیچ بانکی اسمی از بانک رقیب نمی برد و ذهنیت کارمندان یا مشتریان بانک دیگر را تحت تأثیر حرف خود قرار نمی دهد.

*انتقادات صریح از مدیریت سرخابی ها

اما طی این سالها به کرّات دیده ایم سعید آذری در جایگاه "دایه مهربانتر از مادر" درباره ایرادها، مشکلات و اشتباهاتی که در حیطه مدیریتی در دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس وجود داشته رو به هواداران این دو باشگاه سخنرانی کرده، راهکار داده و نوعی هیجان یا التهاب را برای مدیریت هر دو باشگاه بوجود آورده است. دو باشگاهی که همواره مشکلات عدیده مالی داشته و دهها میلیارد تومان بدهی انباشته دارند.

*فقط سرخابی های تهرانی مشکل دارند؟

مدیری از سوءمدیریت در این دو باشگاه انتقاد کرده که خود در باشگاه ذوب آهن اصفهان یا در همین فولاد کمترین مشکلات مالی را نسبت به دو باشگاه سرخابی داشته و اگر هم داشته هرگز قابل قیاس با آنها نبوده است. آذری چرا تاکنون درباره مشکلات باشگاه صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، شهرداری بوشهر و مجموعه هایی از این دست لب به انتقاد از مدیریت آنها نگشوده است؟ یا راهکارهایش را برای رفع مشکلات باشگاه هایی اینچنینی که در فضای فوتبال نسبت به سرخابی های تهرانی جایگاهی ندارند ارائه نکرده است؟

*سایر مدیران از وضعیت سرخابی ها بی خبرند؟

در این مقال قصد حمایت از مدیریت دو باشگاه سرخابی به ویژه طی سالهای اخیر را نداریم که اشتباهات و تغییرات متعدد مدیران عامل یا سرپرستان در این دو باشگاه موجب ضررهای مالی هنگفت و لطمه به هواداران هر دو آنها شده است ولی چرا مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان درباره اشکالات باشگاه پرسپولیس حرفی به زبان می آورد؟ چرا مدیریت باشگاه سایپا حرفی درباره باشگاه استقلال نمی زند. چرا مدیرعامل نفت مسجد سلیمان به شیوه قرارداد بستن با آیاندا پاتوسی یا شکل عقد قرارداد با برانکو در پرسپولیس ایراد نمی گیرد؟ یعنی آنها اخبار رسانه ها را دنبال نمی کنند؟ پاسخ این سئوال کاملا واضح است چون طبق همان قوانینی که در امور بانکداری از سوی بانک مرکزی مقرر شده و هیچ مدیرعاملی حق دخالت در امور دیگر بانکها را ندارد تا موجب بالا و پایین رفتن شاخص سهام رقبا در بازار بورس نشود، در فوتبال هم فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال این اجازه را به مدیرعاملان باشگاه ها نمی دهد که در امور داخلی باشگاه ها دخالت کنند تا این شائبه ایجاد شود که فلان مدیر برای مدیریت در استقلال و پرسپولیس یا کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون فوتبال در حال تبلیغ برای خودش است!

*قرارداد شهروند آمریکا با فولاد چقدر است؟

ناگفته نماند؛ این تنها بخشی از رفتارهای غیرمعمول سعید آذری طی این مدت بوده که مخاطبش را به یاد ضرب المثل "زبان سرخ سر سبز می دهد برباد" می اندازد. مدیری که "گرین کارت" آمریکا را دارد آیا حاضر است میزان قراردادش با باشگاه فولاد را فاش کند. یا لااقل بگوید تا همین حالا چند درصدش را دریافت کرده است؟

*انتقاد فوتبالی های استان از باشگاه مولّد بازیکن

سعید آذری مدیری است که همین حالا از سوی اهالی استان خوزستان زیر سئوال است که چر مبالغ بالایی برای جذب بازیکنان غیربومی هزینه کرده است در حالی که فولاد به عنوان یکی از باشگاه های دارای آکادمی بازیکن ساز، تنها مجموعه مولّد بازیکن در جمع 16 باشگاه لیگ برتری است که با فاصله نسبت به تیم هایی مانند سایپا یا پیکان هر ساله بازیکنانی به تیم های دیگر ترانسفر می کند.

*دلیل حمله به اصفهانیان چه بود؟

البته به حق باید گفت آذری جزو مدیران کاربلد در حیطه مدیریت در زیرمجموعه های خودش است و با کسب چند جام حذفی همراه با ذوب آهن، سه بار نایب قهرمانی در لیگ برتر و برجای گذاشتن نتایج قابل دفاع در لیگ قهرمانان آسیا، توانایی اش را اثبات کرده است اما اینها دلیل نمی شود که آذری در یکی از مصاحبه‌های خود از بازگشت مجدد فریدون اصفهانیان به کمیته داوران شدیدا انتقاد کرده و آن را غیرقانونی بداند. همچنین مدیرعامل فولاد عملکرد قبلی اصفهانیان در فدراسیون فوتبال را نیز زیر سوال برده است تا شنیده ‌شود عامل اصلی محرومیت سعید آذری از سوی کمیته اخلاق، شکایت اصفهانیان در این مرجع قضایی فدراسیون فوتبال بوده است!

256 251

کد خبر 1449803

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال باشگاه ها سرخابی ها دو باشگاه سعید آذری ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟

آفتاب‌‌نیوز :

داستان تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس و پروسه خصوصی‌سازی مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی از آن داستان‌های هزار و یک شب فوتبال ماست که دیگر تمام فوتبال دوستان و اهالی خانواده فوتبال تمایلی به دنبال کردنش نداشتند. در تمام دهه‌های اخیر و در راستای فرمان رهبری برای خصوصی‌سازی، دولت‌ها وعده و شعار انتقال مالکیت این دو تیم از وزارت ورزش را می‌دادند و راهکار‌های گوناگونی هم در این سال‌ها امتحان شد، اما نتیجه همه آن‌ها هیچ بود، هیچ به معنای مطلق کلمه!

همیشه این وعده را می‌شنیدیم که تا پایان سال این دو خصوصی‌سازی می‌شوند. فوتبال بابت عدم تحقق این وعده هزینه داد و تماشاگران میلیونی این دو تیم از حضور تیمشان در آسیا محروم شدند، مشکلات مالی باعث می‌شد که تیم‌ها نتوانند خود را تقویت کنند و شکایت‌های بین‌المللی آبروی زیادی را از ورزش و فوتبال ایران برده بود. روش‌های مختلف خصوصی‌سازی تا امروز هرگز جواب نداد. از انتقال این دو به یک وزارتخانه دیگر در دهه ۸۰ تا امکان واگذاری آن‌ها در دهه ۹۰ به افراد و بحث سنجش صلاحیت آنها، حتی در ابتدای هزاره جدید ورود به سازمان بورس هم کمکی به استقلال و پرسپولیس نکرد!

پس باید به خانواده فوتبال حق داد که همچنان با دیده تردید به این ماجرا نگاه کنند. وقتی شب عید اعلام شد که تنها تا ۱۱ فروردین فرصت برای این اتفاق وجود دارد کمتر کسی به انجام آن خوشبین بود، اما حالا با حرف‌های رضا درویش انگار اتفاق تازه‌ای در شرف رخ دادن است. صحبت از انتقال این دو به دو بانک از قبل عید مطرح شده بود، حتی اسامی مختلفی هم رسانه‌ای شد، اما حالا گویا این انتقال قطعی شده و نام دو بانک هم مشخص شده است. البته که همین جا یک سوال وجود دارد و آن اینکه چرا اعلام شد تنها انتقال این باشگاه‌ها از طریق این بانک‌ها خواهد بود؟ در حالی که حالا مشخص شده که آن‌ها خود مالک این دو تیم می‌شوند!

اگر قرار بود از ابتدا این بانک‌ها مالک این دو باشگاه باشند پس چرا آن‌ها را واسطه انتقال معرفی کردند و این وسط تکلیف شستا و پتروشیمی خلیج فارس چه شد که آن همه جنجال در فضای مجازی ایجاد کردند؟ قطع به یقین آن همه حمله در فضای مجازی به اعتبارشان و جایگاه این دو باشگاه و شرکت‌های بزرگ دولتی لطمه زد، اتفاقی که نباید می‌افتاد و بعد از این هم نباید تکرار شود. اما مسئله اصلی سرنوشت و آینده این دو باشگاه است و اینکه امیدواریم این بار داستان تغییر مالکیت به شکل واقعی و نه تنها روی کاغذ و صوری باشد. ما بار‌ها این روش را امتحان کرده‌ایم و همواره نتیجه اشتباه را هم به چشم دیده‌ایم. دیگر کاغذ بازی اداری دردی از دنیای واقعی دوا نمی‌کند.

تنها یک راه برای ادامه حیات این دو باشگاه و کل فوتبال ما وجود دارد و آن خصوصی‌سازی واقعی است. اینکه تیم‌ها به شکل واقعی روی پای خود بایستند و دولت تنها روی فوتبال هم مثل سایر جنبه‌های دیگر اجتماعی نظارت کند. آینده نشان خواهد داد که حقیقت کدام است، حالا فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که این تصمیم این بار به نفع فوتبال و این دو تیم تمام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • تصمیم آلمان برای جدایی از آدیداس اجباری بود!
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • انتقاد تند چیلاورت از وینیسیوس: بچه‌ننه نباش، فوتبال برای مردها است
  • بررسی احتمال واگذاری سرخابی‌های پایتخت به ۲ بانک
  • غیبت فرماندار پلدختر در سیل| بحران نزدیک فرماندار دور!
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم
  • دلیل ازدواج دیوید بکام با ویکتوریا؛ از این خصوصیات او خوشم می‌آید