Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:36:29 GMT

چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۶۸۰

چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مجموعه سه‌جلدی «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» با حضور سیدمحمد بهشتی شنبه ۱۰ آبان ماه از ساعت ۱۹ رونمایی می‌شود.

در این نشست که با دبیری مصطفی اسدزاده دکتری سیاستگذاری فرهنگی برگزار می‌شود، نعمت‌الله فاضلی و مانی کلانی به نقد و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست آرا و اندیشه‌های سیدمحمد بهشتی که در این اثر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است، بازخوانی می‌شود و بهشتی به نقدها پاسخ می‌دهد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از طریق این لینک وارد شوند.

مجموعه سه‌جلدی «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» به کوشش نعمت‌الله فاضلی و مانی کلانی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. این مجموعه شامل جلد اول: از تمنای اسطوره تا تقلای جامعه، جلد دوم: ایران در گذر از گذشته به آینده؛ تفاهم ملی یا نزاع بی‌پایان و جلد سوم: فرهنگ ایرانی در درازنای تاریخ؛ آیا همچنان ایرانی هستیم، است.

این مجموعه، اولین پژوهش مستقل و گسترده‌ای است که به ارزیابی انتقادی دیدگاه‌های اندیشمندان کنونی ایران پرداخته است. اندیشمندانی که در حوزۀ جامعه و فرهنگ معاصر ایران تلاش کرده‌اند تا نظریه یا ایده‌ای را در قالب کتاب، مقاله یا فیلم تهیه یا منتشر سازند و البته برخی از آن‌ها نیز نقشی اساسی در راهبری نظام مدیریتی کشور و به تبع آن تحولات ایران معاصر داشته‌اند.

جلال ستاری، رضا داوری اردکانی، سیدمحمدامین قانعی‌راد، محمدرضا اصلانی، سیدمحمد بهشتی، ابراهیم توفیق، مقصود فراستخواه، تقی آزاد ارمکی، عماد افروغ، محسن رنانی، محمود سریع‌القلم، حسین کچویان و حمیدرضا جلایی‌پور اندیشمندان و کارشناسانی هستند که اندیشه‌هایشان مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در این مجموعه روش متفاوتی برای شرح و نقد اندیشۀ نخبگان حاضر در این گفتگوها انتخاب شده است.

کد خبر 5060572

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات نعمت الله فاضلی سیدمحمد بهشتی سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی توهین به پیامبر سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کتاب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجمن علوم سیاسی ایران رادیو گفتگو مجمع عالی حکمت اسلامی ویروس کرونا مهدویت تمدن اسلامی فرهنگ معاصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر امروز جامعه ما به حوزه شعر وادب خود می‌بالد در سایه استادان کم نظیری، چون استاد نظمی است.

گلی  با بیان اینکه قله‌های شعر و ادب در ایران و دنیا و در جامعه امروز ما کارگرد‌های مختلفی داردافزود: ایجاد وفاق و انسجام اجتماعی در ایران یکی از این کارکرد‌ها است و سعدی خوش سخن توانسته است در قرن هفتم چنان زندگی کند؛ که به حلقه اتصال همه ما ایرانیان متصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • اثر زیبای احصایی در دوسالانه ونیز رونمایی شد
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • رونمایی از شبکه نفوذ