Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست هیئت کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه ریوی شهرستان مانه و سملقان از کشف بقایای یک دژ تاریخی مربوط به دوره هخامنشی در این محوطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدجواد جعفری در تشریح فعالیت‌های این فصل از کاوش‌ها در محوطه باستانی ریوی گفت: «تاکنون هفت فصل کاوش در سایت تاریخی ریوی به‌صورت مشترک با هیئت باستان‌شناسی کشور آلمان در ریوی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او تصریح کرد: «در سال جاری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت حضور باستان شناسان آلمانی اما کار کاوش در این محوطه متوقف نشد و هم‌اکنون همکاران ما در ۴ نقطه از این سایت پهناور یافته‌های ارزشمندی را از معماری و ساختار سکونتگاهی ریوی به دست آورده‌اند و علاوه بر کاوش، کار حفاظت و مرمت بخشه‌ای مختلف سایت در حال انجام است.»

سرپرست هیئت کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه ریوی شهرستان مانه و سملقان افزود: «در بخشی از ساختار شهری در ریوی به بقایای یک دژ برخورد کردیم که پلان معماری آن کاملاً مشخص و یافته‌های خوبی از این بنا به دست آمده و اعتقاد داریم این مجموعه تا دوره اشکانیان نیز رونق داشته است.»

جعفری ابراز امیدواری کرد: «با ارتقای این سایت به پایگاه میراث فرهنگی و استقرار دائم در این سایت و اختصاص اعتبارات مناسب به‌زودی این منطقه ظرفیت مناسبی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی شود.»

شهرستان مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و تپه ریوی در پنج کیلومتری غرب آشخانه در اطراف روستای نجف شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس اشکانیان کاوش کرونا باستانشناسی شهرستان مانه و سملقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله

حسین جهش، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: این اداره با همکاری اداره میراث شهرستان، بخشداری اطاقور، منابع طبیعی، دهیاری و شورای اسلامی منطقه بلوردکان به مناسبت روز جهانی زمین پاک اقدام به پاکسازی حدود ۵۰۰ کیلوگرم زباله در محوطه پل تاریخی این روستا کردند.

او با بیان اینکه پل تاریخی بلوردکان مربوط به عصر صفوی در روستای بلوردکان بخش اطاقور شهرستان لنگرود واقع شده است، افزود: این پل در محل پیوستن ۲ رودخانه «سیاه رود» و «زیل بره» ساخته شده است.

رئیس اداره محیط زیست لنگرود تصریح کرد: پل خشتی بلوردکان سال ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۷۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

۲ اردیبهشت هر سال روز جهانی زمین پاک است.

این روز فرصتی است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زمین و زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله