Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از اسلش گیر، انسان‌ها در زمان صحبت کردن با یکدیگر با هم تماس چشمی برقرار می‌کنند و احساسات و عواطف خود را از این طریق منتقل می‌کنند. ربات‌ها چنین توانایی ندارند و نمی‌توانند با چشم‌های مصنوعی خود تعامل حسی ایجاد کنند. اما محققان شرکت دیزنی رباتی با قابلیت تعامل حسی و عاطفی تولید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربات تولیدی این شرکت دارای چشمانی است که می‌تواند به طرف مقابل زل بزند و کاری کند که کاربر تصور کند ربات دارای عواطف و احساسات است. ربات مذکور دارای یک نیم تنه انسان نما با توانایی شنیدن منحصر به فرد است. نمونه‌های ساده‌تر این ربات در پارک‌های شرکت دیزنی نیز به کار گرفته شده است.

سگ‌های رباتیک امسال به بازار می‌آیند

برای ایجاد حس زل زدن به افراد، در چشم این ربات‌ها از لنز خاصی استفاده شده که حرکات چشم انسان‌ها را ردگیری کرده و بر همین اساس به چشم اشخاص زل می‌زند. این ربات همچنین با استفاده از حسگرهای خود حس و حال افراد اعم از شادمانی، غم و ترس و غیره را درک می‌کند و نحوه زل زدن و تعامل حسی خود را بر همین اساس تنظیم می‌کند.

برای حرکت دقیق و سریع چشم‌های این ربات در پشت آنها از موتور ظریفی نیز استفاده شده است. موتور یادشده حرکت لایه لایه چشم ربات را تسهیل می‌کند. این ربات قادر به پلک زدن، نگاه بریده بریده، مطالعه متون و غیره نیز هست.

کد خبر 561332 برچسب‌ها ربات - روبات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ربات روبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استایل متفاوت همسر روزبه چشمی و مهرداد محمدی در ورزشگاه آزادی

تیم استقلال از هفته بیست دوم رقابت‌های لیگ برتر با حضور هوادارانش در مصاف با شمس آذر به برتری رسید تا آبی‌ها در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل همچنان صدرنشین جدول باشند.

حساسیت لیگ انقدر برای تیم نکونام بالا رفته که اقوام بازیکنان استقلال نیز این هفته‌ها برای حمایت از این تیم به ورزشگاه آزادی می‌روند. همسر روزبه چشمی و همسر مهرداد محمدی نیز در بین تماشاگران استقلال حضور داشتند و برای حمایت از آبی‌ها به ورزشگاه آزادی رفته بودند.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • کیانو ریوز در فیلمی دلهره‌ آور مقابل دوربین می‌رود
  • (عکس) استایل متفاوت همسر روزبه چشمی و مهرداد محمدی در ورزشگاه آزادی
  • روزبه چشمی: مدیریت باید کمک کند؛ هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است! / فیلم
  • چشمی: باید از بازی با شمس آذر درس بگیریم/ بازی آسانی در لیگ نداریم+فیلم
  • چشمی: تغییری در شرایط استقلال رخ نداد/ کارمان را سخت کردیم
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند