Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:06:22 GMT

ساماندهی ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۷۲۸

ساماندهی ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره‌های متفاوت تاریخی، هخامنشی اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، آل بویه سلجوقی و ایلخانان مغول دارای شناسنامه اموالی شدند.

مسعود حلاج‌پور در جمع خبرنگاران تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ۵۰۰۰ عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره‌های متفاوت تاریخی، هخامنشی اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، آل بویه سلجوقی و ایلخانان مغول در طرح ساماندهی اشیا سال‌جاری دارای شناسنامه اموالی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: این اموال بعد از ثبت در فهرست اموال دارایی کشور، در برنامه سامانه «جام» نیز قرار گرفته و به صورت تخصصی عکاسی و در آرشیو موزه رشت نگهداری خواهند شد؛ در این طرح علاوه‌بر ساماندهی اطلاعاتی‌، بخشی سکه‌های مورد نظر از لحاظ کالبدی نیز ساماندهی شدند.

وی با اشاره اینکه این طرح در شش ماه کاری از اردیبهشت لغایت تا پایان مهر انجام شده است، گفت:  با ثبت این آثار به عنوان بخش مهمی از مجموعه ارزشمند موزه رشت زمینه انجام مطالعات و پروژه‌های علمی و تخصصی پژوهشگران در مقاطع علمی متفاوت از جمله تهیه مقالات، پایان‌نامه‌ها و چاپ کتب علمی امکان پذیر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی اشیای عتیقه ساماندهي سکه های تاریخی موزه رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد