Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:09:16 GMT

برداشت برنج از شالیزارهای خوزستان شروع شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۷۸۴

برداشت برنج از شالیزارهای خوزستان شروع شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت:برداشت برنج از شالیزارهای شوشتر ، دزفول، شوش ، دشت آزادگان ، باغملک ، شادگان ، خرمشهر رامهرمز وهویزه تا دهه اول آذرماه ادامه خواهد داشت.
تورج نوروزی پیش بینی کرد :۷۸۷هزار تن شلتوک برداشت که این میزان ۴۵۰هزار تن برنج از گونه‌های محلی عنبربو ، نجفی و چمپا تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از آمادگی تعاون روستایی خوزستان برای خرید حمایتی شلتوک به قیمت هرکیلوگرم ۶۷تا ۷۴هزار ریال خبرداد.
پارسال به برکت بارش‌های بسیار مطلوب بهاری  و سرریز شدن همه مخازن سدهای استان ، حدود ۵۵۰هزار تن برنج از سطح حدود ۲۰۰هزار هکتار در خوزستان به ارزش بیش از ۵۰هزار میلیارد ریال تولید شد که در تاریخ کشاورزی خوزستان بی‌سابقه بود.
پارسال حدود ۸۶هزار تن شلتوک به قیمت توافقی از شلتوک کاران خوزستانی خریداری شد.
هیات دولت امسال برای نخستین بار کشت برنج در خوزستان را به همراه استان های شمالی کشور مجاز اعلام کرد و این مجوز قانونی هزینه‌های تامین آب و بیمه محصول را برای کشاورزان خوزستانی کاهش داد.
استان خوزستان سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی و شیلاتی به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال تولید می‌کند.
خوزستان در مجموع ۱۳.۳درصد محصولات کشاورزی کشوررا تامین می‌کند. گندم ، برنج ، نیشکر ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، چغندرقند ، صیفی ها و سبزی ، خرما و انواع مرکبات از مهمترین تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به شمار می‌رود.  

برچسب‌ها کشاورزی برنج خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی برنج خوزستان کشاورزی برنج خوزستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد